Jump to content

Breton - navn?


ko-stens

Recommended Posts

Finnes jo en og annen tråd om navn på hunder, men lell...

 

Har en liten tass av en Breton på tur til heimen om et par ukers tid, en hannhund.

 

Hadde i utgangspunktet klart et navn på han, men så driver unga og plager meg med andre, så nå er jeg i tvil...

 

Hadde egentlig tenkt på Asterix først. Det er jo en fyrig liten franskmann. Skulle kunne passe til en "franskbjeffende" hund det, men...

 

Blant forslagene som har strømmet inn fra de to frøknene i heimen er Buster, Bolt og Pluto. Etter litt tenking, tittet jeg på stamtavlene til mor og far (til hunden altså!). Der var det mange rare franske...

 

Men farmor heter Birka. Da kunne jo feks Birk passe. Farfar heter Fantastic Future (også kalt Fant - derfor Pluto, for Fant er jo en Disneyfigur, som også Pluto er!).

 

Kanskje noen har andre forslag til navn enn de jeg har nevnt? Birk leder foreløpig nå...

Link to comment
Share on other sites

Noen bra, og noen... eh... greie forslag her! :)

 

Eldsteflisa er helt låst på Birk enda gitt. Idefix er litt kult, egentlig. Men passer kanskje best på bittesmå, hvite! :)

 

Ellers er jeg enig i at -o til slutt høres enkle og greie ut for hunden, ala Pluto, Fido osv. Ludo kanskje!? Zico... En av mine største favorittspillere i fotball... Ronaldo må ikke nevnes... :twisted:

 

Kanskje Sako? Har jo en .308 av dette i skapet... :) Grublegruble...

Link to comment
Share on other sites

Ja, her drar det på med navn, både morsomme og enda morsommere! :D

 

Har fått noen forslag utenom og, både seriøse og navn jeg IKKE vil vurdere (!), og det er blant annet: Milo (het ikke hunden til Jim Carrey i Mask det?), Zalo, Zoli (har jo hatt en Zoli kombi og), Silo (jeg jobber på en landbruksskole, så det skulle bare mangle liksom...), Solo, Kaos, Omo, Plumbo, Dildo....

 

Er så jeg snart angrer på å ha startet tråden! :lol:

 

De som "leder":

Birk (holder stand enda)

Sako

Milo (evt Milou for den franske varianten)

 

Det grubles voldsomt! :D

Link to comment
Share on other sites

Tenkte faktisk ikke på din hund der da, men en jeg jobber med :lol:

Min skulle egentlig og hete Ares, men ettersom du var så ivrig å skrive om en med samme navnet så fikk jeg velge ett annet :mrgreen: + at han jeg jobbet med stjal det :P

 

Kjempefint navn er det og samme er PBGV din. Når jeg flytter lengre ut på bygda og kan bygge hundegård så skal en PBGV inn i livet vårt :) At dama syns det er en slik søt hund er jo også et plus :D

Link to comment
Share on other sites

Jaja. Da er det avgjort.

 

Mange fine og artige navn på hund her.

 

MEN... Jeg bor sammen med tre hunkjønn... Dermed blir jeg nedstemt så til de grader! Eldstefjøra på 9 blir forbanna hver gang jeg prøver meg med noe annet enn Birk! Hinter litt på Sako jeg da, men nei... Argumentet om at det er jo navnet på den fine rifla etter oldefar, som jeg har fått av svigermor som "arv", og at det må jo være pent i forhold til akkurat det, faller på steingrunn...

 

Men, nå er også papirene sendt til NKK, før jeg visste ordet, og der står det opprinnelige navnet jeg sa, Asterix! En kan vel kanskje få endret det etter hvert?

 

Så offisielt navn pr nå er faktisk Asterix... :oops: Men, nå kan en jo kalle tassen Birk lell da, selv om det står noe annet i papirene...

 

Kvinnfolk... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...