Jump to content

Århundrets kikkert montering


Erik Sjon

Recommended Posts

En vennine av meg fikk hentet sin nye Zeiss kikket ferdig montert på montasje og løp hos en jaktforretning i Drammens omerådet her om dagen. Hun gledet seg stort til å ta den nye Blaseren med på skytebanen for å skyte den inn. Kikkereten var etter det hun fikk høre grovinntstilt fra forretningen og alt skulle være klart til innskyting. Skuffelsen var stor da hun ikke fikk IC`n til å virke og at hun fikk følelsen av "tunnelsyn" og at det egentlig var lettere å skyte uten kikkertsiktet på. Det positive var at hun kunne se gjennom kikkerten med begge øynene.

 

Blaser_zeiss.jpg

 

Hun har nå fått en annen til å se på dette og børsa og kikkert er stilt inn på nytt. Jeg ønsker henne til lykke med en flott blaser

og at hun får mange fine opplevelser på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg ville hørt om ikke forretningen ville gi et aldri så lite avslag i prisen på den grovinnstillingen...

 

Datter til naboen fikk jo montert kikkertsikte for et par år siden, børsa kom tilbake med "innskutt" kikkert og alt i orden.

Alt i orden helt til vi ikke fikk inn sluttstykket...skruene som festet basen til låskassen gikk gjennom ringen og sperret for øvre låseklakken på sluttstykket...merkelig nok var det ingen som klarte å gi noen fornuftig forklaring på hvordan innskytingen var gjennomført... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...