Jump to content

Erfaringer med Remington 700 Police?


Hedmarkingen

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med REMINGTON 700 POLICE og REMINGTON 700 POLICE MEDIUM LONG RANGE?

Den produseres visstnok i disse kalibrene : .223 Rem (5.56x45mm) og .308 Win (7.62x51mm, 7.62mm NATO)

Tror den har blitt produsert i 6.8mm Remington .

Den skal prestere samlinger under 1 MOA påstås det.

Hvordan er bruktmarkedet på nevnte rifler ?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Er vel mange som har ei slik rifle, sjøl sitter jeg med en slik stokk på min rem 700 haug.

Stokken er stiv og tåler hardt bruk, litt mye klang i HS-precision stokken og remington kolbe kappa er tynn og stiv.

Jeg regner med at min rem700 i 7-08 blir solgt i løpet av høsten.

Har også byttet mellom denne stokken og AICS stokk. Og vekta gjør at Rem\HS stokken blir brukt mest.

Link to comment
Share on other sites

jeg har en remington 700 som er heftig ombygd.

har macmillan A4 stokk (USMC bruker den på sine M40A3)

Lothar Walther pipe 60 cm

Glassbedding

Og leupold mark 4 4,5-14x50 m/opplyst mildot

 

i kaliber 300 winmag og den produserer mindre enn 0,5 MOA samlinger

 

rekylen er ikke så sterk og lett å håndtere, rekylen kommer rett inn i skulderen uten hopp pga den tunge pipa og tofoten foran.

Link to comment
Share on other sites

POLICE MLR varianten er jo ferdig bedda i fra fabrikk og skal prestere samlinger på ca 8mm på 100 meters hold da.. Munningsbremsen er både gjenget på og krympet på, så den må varmes opp til ca 450 grader før den kan skrues av sto det på ett forum.

Gjengene er visstnok 5/8-24".

 

Bare en liten tilleggsopplysning.

Den er skrudd og limt med loctite per Snipershide.

 

Btw det er ca 470 grader fahrenheit IKKE Celcius

Link to comment
Share on other sites

Har en Remington 700 XCR Compact Tactical i .308win.

 

http://www.remington.com/products/firea ... ctical.asp

 

Har bare benyttet våpenet i år, siden det er relativt nytt i min garderobe. Har heller ikke testet presisjonen med micrometer enda, men inntrykket er meget bra. Enkelt, solid våpen i ett stykke, kort og hendig, med tung løpsprofil. Har påmontert en Leupold VX III 3,5 - 10 x 50 i Leupold QR montasje.

 

Våpenet er tross solid løpsprofil meget hendig å drasse med seg på lengre turer i kupert terreng. Våpenet har Bell & Carlson stokk, som kunne hatt høyere kinnstøtte. Jeg har enkelt bygget min opp med "påtrebar" kinnstøtte som fungerer ypperlig. Greit avtrekk.

 

Anbefales som solid bruksjern.

Link to comment
Share on other sites

Ang munningsbremsen på MLR så kjøpte jeg en MLR igår og fjernet munningsbremsen selv. Easy peasy.

Spente opp pipa i skrustikka, satt gassbrenneren under ett minutts tid, og deretter var det bare et lite kakk på skrutrekkeren jeg stakk gjennom portingen. Skrudde seg ut så lett som bare det.

Link to comment
Share on other sites

POLICE MLR varianten er jo ferdig bedda i fra fabrikk og skal prestere samlinger på ca 8mm på 100 meters hold da.. Munningsbremsen er både gjenget på og krympet på, så den må varmes opp til ca 450 grader før den kan skrues av sto det på ett forum.

Gjengene er visstnok 5/8-24".

 

Bare en liten tilleggsopplysning.

Den er skrudd og limt med loctite per Snipershide.

 

Btw det er ca 470 grader fahrenheit IKKE Celcius

 

Selvfølgelig. 470 grader fahrenheit = 232.2 Celsius

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg vet (har hørt/lest) er ikke de billigere 700-modellene å sammenligne med 700P (Hvorav R700 LTR er en i serien av "Police"-rifler), da disse har "rettere låskasser" og bedre stokker

700P-modellene har jeg bare hørt gode ting om, hvertfall. Du kan i værste fall bli kalt litt kjedelig for å velge en slik rifle, men det ville jeg gitt blanke faen i ;)

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har en LTR i 223 som jeg har brukt en stund nå. Nærmer seg 1500 skudd av ymse kulevekter fra 40-75gr. Våpenet er modifisert på følgende måte:

-måtte krones på ny men går nå svært bra, 15mm grupper på 100 ikke uvanlig.

-ble gjenget for lyddemper, har brukt en A-Tec TMM5

-kolberyggen var litt lav for store kikkerter så jeg monterte en justerbar forhøyet kolberygg av eget fabrikat

-friflukt og magasin ble forlenget for å få satt lange kuler ut av kruttrommet i hylsa

-pipa ble tatt ut og montert i hylse for å være hurtig demonterbar

 

Som fabrikkrifle var den meget brukbar med unntak av behovet for ny kroning, det andre som er endret har bare med ting jeg ville teste å gjøre. Det eneste som er irriterende er at man må passe på hvor man legger patronen når man lader. Sluttstykkebunnen er lengre bak enn bakre magasinveggen.

Rifler av denne type og kvalitet kan anbefales hvis man har behov for en kort presis middelstung rifle.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...