Jump to content

Vi kjøper Glock igjen...


JegerBomX4

Recommended Posts

Da har jeg bestilt en Glock 19 og en Glock 20, regner med papirene ligger i kassen i løpet av uken etter de nye reglene på søknadspapirer etter 1. September har det blitt litt mer pes å få fatt på søknadene etter de er innvilget. :evil:

 

 

Noen som har noen erfaringer med Glock 20, og kanskje også noe informasjon om noen som kan slumpe til å ha ammunisjon på lager? Eventuelt en eske å selge meg mens jeg venter på dier og komponenter? :mrgreen:

 

Gleder meg som en unge til å få smelt litt med den herlige 10mm'eren. Planen er å bygge begge våpen med match-trigger oppsett å se hvor bra jeg kan få det, om det ikke blir noe bra blir det nok å bytte ut G19 med en Sphinx 3000 og G20 med en Kimber Eclipse. Vi får sjååå... Skal i alle fall ikke bli dumt å få en 10mm i hus. Håper bare jeg får lade-stuff sånn ca samtidig slik at våpnet ikke KUN blir til pynt.

 

Begynner nesten å ligne på en Glock-samling dette, G19, G20 og G27... - 1911'en blir i alle fall _ALDRI_ byttet ut med en Glock. :D - Kan få .45ACP topp til Glock 20 uansett. :P

 

Og her var de to nye på plass her avbildet med lillebror 27;

 

normal_glock-family.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har en Glock 20 liggende som jeg skyter litt med av og til. Rekylen fra kjøpeammo er ikke noe verre enn .45 ACP, men det kan du selvsagt gjøre noe med når du lader selv :wink:

 

De aller fleste Glock delene går rett inn i denne skyteren også. Såvidt jeg husker så har jeg byttet connector og sleideutløser og satt +2 bunn på et par magasiner og installert den sedvanlige "buttplug'en" :mrgreen: Liker du plastic-fantastic tactical hylstre så finnes de i et utall varianter.

 

Glock 20 er et morsomt bekjentskap, men skal du ha juling fra en Glock så har de en modell som heter 29 også :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det er visstnok nye regler fra og med 1. September som gjør at man ikke får utlevert søknad før man har satt betalingen inn på konto først med ref.nr.

De godtar ikke forhåndsbetaling, ikke kontant betaling, ikke kvittering fra bank osv... De MÅ se pengene på konto med ref.nr. man får oppgitt.

 

Tidligere har jeg bare betalt når jeg har levert å så hentet søknaden da den var klar. Slik var det ikke denne gangen.

Link to comment
Share on other sites

Mulig, fikk forklart hele greia uten at jeg hørte så veldig nøye etter, men mener det var fra høyere hold dette kom, men...

Hvis ting tar lang tid i disse dager er det nok ikke så unormalt... Er nok hammer time på våpenkontorene rundt omkring nu...

Akkurat rette tiden for jaktvåpen vil jeg tro. :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg sytnes det virket veldig tungvint slik du ble utsatt for her , så jeg ringte akkurat "mitt" våpenkontor og de har vanlig kort terminal hos seg, samt hos lensmannskontorene hvis man leverer der. (Romerike politidistrikt).

 

Hvis man må sende inn søknad pr post måtte denne forhåndsbetales og da at man sendte meg kvittering sammen med søknaden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I 21 kan du lett gjøre det, om du kjøper en 20-sleide fra LoneWolf og et 10-40 conversion barrel.

Da får du 10mm Auto også, noe som er dritstas. :D

 

Godt mulig det fungerer å convertere fra 21 også, men mulig det blir for stor forskjell mellom støtbunnen på .45ACP og 10mm/.40.

 

Conversions fungerer greit, men ikke noe mer enn greit. - Utstøter og utdrager kan nok med fordel byttes, har ikke testet dette ennå på de jeg styrer med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Åssen er det å sette inn .40 sw løp i Glock 17 eller 21? Lar det seg gjøre?

 

G21 er feil rammestørrelse ,men såvitt jeg har skjønt kan du bytte løp/magasin i G17/19 til .40S&W slik at de i praksis blir G22/23. du kan også sette i ett 357sig løp i samme, bruke 40S&W magasin og få det kaliberet i tillegg.. 357sig er ei heftig sak. det er en .40 hylse med 9mm kule så den ser litt snodig ut, men absolutt en fresk ladning.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

glock21 finnes vel ikke i .40 i utgangspunktet? det er den store .45 acp og 10mm ramma.

Mulig det kan byttes løp, men det finnes helelr ikke noen 9mm magasiner til den ramma.

 

Om du derimot bare har bommet på modelbetegnelsen og tenker glock i 40S&W er det bare å smelle inn et conversion løp fra midway og 9mm'ere i vei. går helt greit med .40 magasiner også :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...