Jump to content

monte carlo


harrykalla

Recommended Posts

!jeg har ei gammel monte carlo hagle som jeg har arvet errer bestefaren min.Er det non som har peiling på hvor mye den kan være verdt?det er cal 12 s/s.Det står monte carlo på siden på hagla.jeg er helt ny her inne jeg å vet ikke hvordan jeg legger ved bilder.noen som kan hjelpe?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

En hagle med monte carlostokk altså?....jeg vil tippe et sted mellom 0,- og 100000,- alt avhengig av merke, kvalitet og sjeldenhet.

Monte Carlo haglene er ikke vart en perle for å si det sånn,aldrig hatt vare hagle enn denne mye slark og elendig våpen-heler Brno eller baikal enn denne Monte carlo.eneste en kan bruke den er å padle åre :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har maken hagle selv. Min far kjøpte den da han var 16 år og brukte den mye hver høst på all slags småviltjakt. Den arva jeg da jeg var 16 (da hadde den gjort tjeneste i 15-20 år. jeg brukte den fra jeg var 16 og til dags dato (16 år) Ikke så mye nå lengre da,men den hagla har gått en uhorvelig mengde skudd og er fremdeles en solid og pålitelig sak.Hender jeg tar den med på sjøfugl/gåsejakt hvor ting kan gå litt hardt for seg.:)

Ekte tjukt stål i alle deler (det kjennes på vekta) ikke tyrkisk blikk som det er på dagens "billighagler" Den har fått en ørliten slakke i låsen,men ikke pga at det er dårlig vare men pga hard bruk og x antall tusen skudd gjennom mange år. Når sant skal sies er den ikke verdt stort i kroner og øre,men har du arva den så er det jo ganske stor affeksjons-verdi,så hvis den ser hel og fin ut;Bruk den;) Et lite tips: den er noe alldeles j.....lig trangboret (3/4 og full, hvis jeg ikke husker feil) og skyter tett. Kan være en ide å få bora opp løpene litt hvis du tenker å bruke den. Gammel og trofast sliter som jeg ivertfall ikke ha villa bytta mot en diger kladd av ei o/u baikal nei..;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...