Jump to content

Montasje til CZ 452 AMERICAN 22WMR


CMB

Recommended Posts

Hei. Lurer på om noen kan svare meg på hvilken dimensjon låsekassen på cz 452 american i kaliber 22wmr er frest i?

Skal til å kjøpe nytt kikkertsikte og montasje til go-børsa, men er for tiden offshore og får dermed ikke sjekket opp dette selv.

Har prøvd å søke litt på nettet, men har funnet så mange forskjellge svar som 3/8, 11mm, 13mm, og 14mm.. :?

Link to comment
Share on other sites

CZ har tradisjonelt hatt 11 mm spor som er std i Europa, MEN American utgaven er laget for det amerikanske markedet, så den har 3/8" spor, som da er standard i statene. Det er ikke bare bredden som er forskjellen her, også vinkelen sporet er skåret inn med.

 

Jeg mener å ha hørt de eldste Brno mod2 hadde 13 mm spor, men denne må du ta med ei klype salt...

Link to comment
Share on other sites

Har nå fått målt sporet, og jeg målte det til 13mm! Så da er mitt neste spørsmål; Hvor kan jeg få kjøpt 13mm montasje av høy type? Har sett hos de vanligeste nettbutikkene, men finner ingen :?

 

Forresten, er det bare jeg som har problemer med at hevearmen tar opp i siktet når jeg tar ladegrep? Siktet jeg har nå er ett Leupold rifleman 3-9x40 som står på medium leupold ringer. Selv om dette siktet er rimelig tynt i bakkant, tar den altså likevell oppi... Er det høy montasje dere andre med CZ 452 går for eller?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Har nå fått målt sporet, og jeg målte det til 13mm! Så da er mitt neste spørsmål; Hvor kan jeg få kjøpt 13mm montasje av høy type? Har sett hos de vanligeste nettbutikkene, men finner ingen :?

 

Forresten, er det bare jeg som har problemer med at hevearmen tar opp i siktet når jeg tar ladegrep? Siktet jeg har nå er ett Leupold rifleman 3-9x40 som står på medium leupold ringer. Selv om dette siktet er rimelig tynt i bakkant, tar den altså likevell oppi... Er det høy montasje dere andre med CZ 452 går for eller?

 

Jeg sliter med det samme... Har ikke funnet noen optimal løsning. Har vurdert å slipe ned hevearmen, men det er jo drastisk.

Link to comment
Share on other sites

Høye montasjer for å gå klar sluttstykket håndtaket.

 

CZ 452 American (uansett kaliber), har 3/8" spor for sikteontering.

CZ 452 Varmint i 17HMR og 22WMR bruker American sin låsekasse (har ikke skjeftefeste i løpet, men i bakkant av låsekassa), og har derfor 3/8" spor for sikteontering.

 

Alle andre CZ452, bruker 11mm spor for sikteontering.

 

Brno utgaver har i de senere årene 11mm spor, før dette var det vistnok 14mm spor.

Link to comment
Share on other sites

Har samme problem på min BRNO Mod2, at jeg sliter med å få tak i høye nok montasjer. Har en Bushnell 3-9 x 40, og der hevarmen er festet på bolten tar borti okkularet på kikkerten. Har prøvd mange levrandører, men ingen har høye nok til den kikkerten(ennå, har gitt opp tror jeg?). Vel den er på rifla, og fungerer vel greittnok. Tok nøyaktig 1 runde med vulk tape rundt kikkerten i hver ring, og nå går hevarmen akkurat klar kikkerten(hvis kikkerten står på en bestemt forstørrelse). Ikke optimalt, men fungerer foreløpig. Blir vel til å bytte kikkert?, og skal prøve å se om noen har noe å bytte den Bushnellen i, eller få svogeren min til å kjøpe noe i USA for meg.

 

Så er det noen som har en bra salong kikkert å event bytte i den Bushnellen(grei kikkert made in Japan), så er det bare å si ifra.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har samme problem på min BRNO Mod2, at jeg sliter med å få tak i høye nok montasjer. Har en Bushnell 3-9 x 40, og der hevarmen er festet på bolten tar borti okkularet på kikkerten. Har prøvd mange levrandører, men ingen har høye nok til den kikkerten(ennå, har gitt opp tror jeg?). Vel den er på rifla, og fungerer vel greittnok. Tok nøyaktig 1 runde med vulk tape rundt kikkerten i hver ring, og nå går hevarmen akkurat klar kikkerten(hvis kikkerten står på en bestemt forstørrelse). Ikke optimalt, men fungerer foreløpig. Blir vel til å bytte kikkert?, og skal prøve å se om noen har noe å bytte den Bushnellen i, eller få svogeren min til å kjøpe noe i USA for meg.

 

Så er det noen som har en bra salong kikkert å event bytte i den Bushnellen(grei kikkert made in Japan), så er det bare å si ifra.

 

 

jeg kjøpte disse montasjene og fikk på kikkert som er 6-24x50 med god klaring til både løp og hevearm :)

 

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... _655wt_905

Link to comment
Share on other sites

klipp å lim fra cz:

 

Q: "What rings do I need for my model 452? "

A: American/Varmint models have a 3/8" dovetail, and require 3/8" rings. (3/8" rings are NOT carried by CZ-USA. The reason is simple. The 3/8" dovetail is very common and several ring manufacturers make them. Having said that, there may come a time when we will offer them...)

All European models (Special/Trainer, Lux, FS) have an 11mm dovetail and require 11mm rings. (CZ-USA has 11mm rings available)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...