Jump to content

Hva er forskjellen på a-bolt og x-bolt?


braddenauto

Recommended Posts

Er ingen spesialist, men går med tanker om å kjøpe en x-Bolt selv. (Min første rifle).

Har lest at du kan bevege hevarm med sikringen på når det gjelder x-Bolt. Går vist ikke med a-Bolt. Har også sikkret hanen.

Magasint er ikke av metall på X-bolt, og litt annet system for innmating av patroner. (trommelmagasin).

Låskassen er også beddet bak på x-Bolt

Mulig det er flere forskjeller som ikke jeg vet om da.

Sett flere i USA som mener a-Bolt er mye penere å se på, hvis det har betydning :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kanskje presisere det Woofer her skriv, på X-bolt er det altså ein utløyser knapp på sluttstykket, som gjer at du kan ta dette ut av rifla, mens rifla fortsatt er sikra mot skudd..

Ellers så har den vel meir kompakt og lettere låsekasse enn A-bolt og betre magasin løysning.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke vilket kaliber du tenker på, men x-bolten kommer ikke i 6,5*55 før til neste år, tenkte på

en slik selv i 6,5 men da den ikke kom i x-bolt ble det en a-bolt istedet, fikk en veldig gunstig pris på

den. Er veldig godt fornøyd med kjøpet, tror du kan få bra pristilbud på a-bolt vis du går for den, betalte

selv 12500 for a-bolt med a-tech maxim demper og bushnell xlt 3-9*40.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte denne riflepakken hos en lokal børsemakker, er ihvertfall godt fornøyd selv

med det kjøpet, som sagt tror jeg du kan få god pris på a-bolt om man undersøker

lit rundt. Tror a-bolt har en prislapp på 9900kr for bare børsa, bushnell xlt3-9*40 koster

2000kr, er ikke helt siker på va maximen koster men er vel mellom 2500-3000 så jeg er

som sagt kjempefornøyd. Selger mente også at det nestn var for billig, men han skulle slå

av til en god kunde, kjøpte franchi fast white hagle noen måneder tidligere hos han.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...