Jump to content

Pimp my Remington 870


novell

Recommended Posts

Hei der folkens!

 

Har ei helt standard 870 super magnum med "langt" løp stående og tenkte å finne på noe gøyalt med denne :D

 

Vil bygge den om til den mest harry\stylede\rigga (kjært barn har mange navn) 870'en som finnes. Jo større Rambo-faktor jo bedre! (må selvfølgelig være lovlig)

 

Kom med tips, bilder og linker hvis dere har noen gode ide'er.

 

Ønsker selvfølgelig kortere løp, en rå kolbe, siktemiddel, lys, laser....whatever... 8)

Link to comment
Share on other sites

Skulle kanskje ikke tro det men les den tråden jeg linket til. Nesten alle bildene ble fjernet.

Forstår jo litt hvorfor, man ønsker ikke å skremme folk med "skumle" våpen. Men jeg er mer for å få frem at svarte våpen med pistolgrep ikke er farligere enn "vanlige" våpen og at de som bruker dem ikke er massemordere men heller folk som liker annerledes ting enn "alle" andre. -Eller som iallefall tør innrømme det.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp lest gjennom tråden det blir linket til..

Er skummelt hvor mange trauste, kjedelige grinebitere som finnes! Kan ikke folk som ikke er interessert i å prøve noe nytt og ikke har noe konstruktivt å komme med heller lese en annen tråd.

 

Desto mer skremmende at moderatorer fjerner bilder av lovlige våpen... Lukter Kina-presidens lang vei.

 

Send gjerne linker\bilder i PM hvis noen har noe interessant på lager!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal pimpe staget ditt anbefaler jeg at du kjøper en billig gull/sølv-lakk på biltema og sprayer løpet og kassa med den, og etter det så setter du på noen diamanter du klistrer på langs hele løpet;)

Hvis du skal ha det harry og pimpa så er det veien å gå!

Link to comment
Share on other sites

Har du ambisjoner om å bli en ordentlig pimp, vil jeg anbefale å kanskje korte ned løpet litt, selvfølgelig innenfor lovens rammer, samt å forkromme hele 870-en. Deretter kan den utstyres med et nøttetreskjefte i utsøkt kvalitet, med pistolgrep må vite. Ev. grepsplater bør være av hvaltann (ligner på elfenben!), og ellers bør våpenet være utsmykket med detaljer i perlemor. Da har du virkelig et våpen for en badass pimp MF.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har norgeshistoriens styggeste 870. Jeg vet det er en annen bruker herinne som har i signaturen at "min 870 er styggere enn din", men han har ikke sett min :lol:

 

Den er pimpet etter nullbudsjettprinsippet, jeg har laget pistolgrepstokk av kolben til en Lee-Enfield No 1 MK III * og en bjerkekubbe. Siden 870en har gjennogående bolt kolben slik som Enfielden gikk det fint. Har original Enfield messing kolbekappe med leddik for pussesaker. Har forsenket hullet i bakkkappen slik at to resevepatroner får plass der.

 

Framstokken er original Remington men lakken er pusset av og den er satt inn med skjefteolje etter ingen av fagets regler!

 

Løpet er originalt 70 cm ogå så rustent utvendig at den ligner en potetåker. Gjør ingenting, det er mye gods å ruste på i en

fiin gammel Wingmaster 8)

 

skulle jeg finne på noe mer med den, måtte det bli hjemmelaget pistolforskjefte.

Jeg har en gammel modell med fast full trangborring. Hadde den utskiftbare choker, ville jeg kjøpt en Duckbillchoke (flat oppå og nede, trukket litt ut på hver side) skal i flg reklamen gi en bredere haglesverm spesielt egnet for "alvorlige sosiale anvendelser", men det er naturligvis bare tøys. Den har ingen effekt, men ser akkurat passe (Dirty)Harry ut.

 

Men, skal du pimpe din, bør du vurdere rosa stokk, evt leopardfuskpels på kinnbakken.

 

Jeg har en rosa stokk til ei rifle (jentungen har malt den med stort humør) og reaskjonene på banen er ubetalelige :lol:

 

Lykke til med prosjektet!

Link to comment
Share on other sites

Hehe :lol: Mange kreative sjeler her ja. Godt å se at det faktisk er noen her inne som ikke har problemer med å fylle hverdagen sin med litt humor.

 

Ser derimot for meg at en del av forslagene faller gjennom med tanke på "Rambo" looken som ble nevnt i 1.tråden. :) hehe.

 

Ellers veldig bra folkens!

Link to comment
Share on other sites

"Rambo" er et utbredt tilfelle av begregpsforvirring.

Korrekt uttrykk er "Plumbo"

 

:lol:

 

Jepp, jeg har definitivt en "Ratgun"

Overtok den for mange år siden av en slekting. Han hadde lånt den bort til en Slappsvans som skulle på andejakt.

Vet ikke hvor mye jakt det ble, men hagla lå uavfyrt i bunnen av en åpen tresnekke i 3-4 uker blant brakkvann, fiskeslo og løvet fra i fjor :cry:

 

Når jeg overtok den var stokken flasset, og sprukket i kolbehalsen, og den var mildt sagt rusten..

Imidlertid var den helt fin inni, siden den ikke var avfyrt og slektningen min godt visste hva våpenolje var til.

 

Jeg var ung og fattig på den tiden, og hadde ikke råd til stort annet enn ei pakke patroner i ny og ne.

Av en eller annen grunn hadde jeg en gammel plombert SMLE (Short Magazine Lee Enfield, eller smelly) fra 1 verdenskrig liggnede, og den var såpass stygg (stemplet DP, altså Drill Purpose på kolben) at den fikk bli donor.

 

Engelsk valnøtt med varige sjelelige sår fra Flanderns søle møtte altså rustent amerikansk pågangsmot og fremtidstro fra tidlig femtitall. Resutlatet kan muligens best beskrives som Frankenton? (kall meg bare Igor)

 

Det ble kjærlighet ved første brak. Leirduene drysset som snø, og sidemennene på banen fikk nervøse rykninger mens de nevrotisk ga sine rustfrie Flodmanhagler en helt unødvendig ekstra omgang med pussekluten.

 

Dette er børsa jeg aldri selger. Hun er gladelig med meg i kajakk, og det har blitt et respektabelt antall ender som har tatt turen til de evigs våtmarker over hennes lett anløpne messingkorn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...