Jump to content

ny rifle


PederR

Recommended Posts

hallo

min mor er på utkikk etter en ny og lett rilfe i enten 6.5x55 eller 270 win.

ho vil at prisen skal være på under 8000 tusen kroner og helst så lett som mulig.

noen her som har forslag?

rifla skal bli brukt i elgskogen og det blir mye myrgåing og litt bratte berg. er mye granskog der vi jakter.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kimber montana, letteste børsa du får. Har pella på ei som var kappa ned til 42 cm og påmontert lyddemper, og den var i høyeste grad ei lett og fin hundeførerbørse. Og så slipper du at så mye er bytta ut til plast for å spare noen usle gram.

Link to comment
Share on other sites

Nysgjerrig:

 

Hvorfor enten 6,5 x 55 eller .270win?

 

Har selv en T3 light ss i 6,5 x 55. Lett og hendig våpen som er godt å skyte med. Kona om veier halvparten av min vekt synes den er nydelig å skyte med. Den gir lite rekyl i 6,5 x 55 (veier totalt 3200g med Leupold VXII 3-9 x 40 i Leupold QR) hvis det er et poeng.

 

Ellers har du jo Remington seven, men da i .308 win.

Link to comment
Share on other sites

legger en knapp på tikka t3 jeg og,har hatt en slik,og hadde nok hatt den enda vis jeg hadde hatt en letter utgave og annen kaliber,prisen på t3 light ligger på 7790 kr på winge våpen vertfall,men du tenker sikkert 8k for hele riggen :?

uansett serdeles god presisjon ut av eska samt avtrekk og sluttstykke gange.

 

lykketil

Link to comment
Share on other sites

har som sakt t3 engang,en varmint utgave,men har prøvd den light utgaven i 30-06 av svigers,

stokken kan vere noe lav for kinnet,og litt snål finish på stokk,tengette værnet(husker ikke ordet på delen)bakerst på bolten er av plast,og har sett 1 tilfeller der den har sprukket,rekylklakken er i aluminium(neppe noe problem med 6,5 kaliber) men min fikk hakk etter en goood del skudd (300wm).

lav kolbekappe kan kureres med

http://www.wingevapen.no/index.php?do=c ... topcat=134 kolbe forhøyner,har tro på den der,skal teste den selv snart.

 

 

mvh

kms

Link to comment
Share on other sites

hallo

min mor er på utkikk etter en ny og lett rilfe i enten 6.5x55 eller 270 win.

ho vil at prisen skal være på under 8000 tusen kroner og helst så lett som mulig.

noen her som har forslag?

rifla skal bli brukt i elgskogen og det blir mye myrgåing og litt bratte berg. er mye granskog der vi jakter.

Rfle kan bli hipp som happ innenfor rammene du setter. Velg 270 win til moren din :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...