Jump to content

CZ 452 + KKC = Sant?


Hassel

Recommended Posts

Heisan gode .22 entusiaster.

Det hender jeg ikke bare tenker "ruger", og jeg har derfor fundert litt på min CZ American (eller var det varmint... husker ikke)

Veldig fornøyd med børsa, men... Den er så forbanna liten! Det gjelder jo de fleste .22 rifler da. Men jeg oppdaget i en anne tråd at KKC lager stokker til CZ452 modellen. Og da begynte lommeboka å skjelve, og tanken å spinne.

 

Er det noen som faktisk har denn komboen og har noen erfaringer med det?

Link to comment
Share on other sites

Om du ønsker deg ei skikkelig salongrifle for voksne. Før du begynner å blåse 1000lapper på stash til CZen, se lenge og grundig på en Sauer 200STR i .22LR. Den får du forøvrig også KKC stokk til om du absolutt vil ha det.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt tanken ja...

Men nå har jeg en cz, og ikke en sauer 200 salong. Og er nå stort sett fornøyd med den som våpen, det er bare lengden på kolben...

Skulle jeg kjøpt nytt, ville nok saueren havnet på banen raskt. Bruksområdet er uansett stående metalsilhuett skyting.

Link to comment
Share on other sites

Bruksområdet er uansett stående metalsilhuett skyting

Høres nå veldig ut som en Sauer på meg :wink: Ellers, jeg skjøtte kolben på min CZ med godt resultat, du kan lage noe som ser ut som er veldig tjukk kolbekappe f.eks.

 

Anschutz har jo også ei (både 54 og 64) som er spesifikt for "Metallic Silhouette Shooting"... Jeg har en og den er utmerket. Disse er billigere enn en Sauer, men mindre og lettere, (og mere barnevennlige)

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fårstår hassel godt jeg, for har han en American (blank blånering på kasse og løp). Er stokken på den for kort og for rund og spinkel i forskjeftet, Varmintstokken er faktisk ikke så dum i det henseende.

 

Har selv tittet lenge og hardt på KKC til min American, men da bør det etter mitt syn monteres en heldemper også.

 

Tankene går mot cz455, for å kunne forsvare så mye penger i stokk. Men der er det rykter om varierende presisjon. :?

 

Uansett er cz sin varmintstokk, langt å foretrekke fremfor American stokken. Og en KKC ville klar toppet disse med margin, men så var det prisen da.

Link to comment
Share on other sites

Richards Microfit har vel stokker til Cz 452, og meinar at JMonsen kjøpte stokk derifrå, det er ein varming utgave, med tjukt fortre, god og holde i, og JMonsen er ikkje ein liten fyr, for å sei det sånn...

 

Ellers så er vel KKC stokker bra, og har fått masse skryt, så har du råd, så dur avgårde. :)

Link to comment
Share on other sites

Richards Microfit har vel stokker til Cz 452, og meinar at JMonsen kjøpte stokk derifrå, :P:P:P:P det er ein varming utgave, med tjukt fortre, god og holde i, og JMonsen er ikkje ein liten fyr, for å sei det sånn...

 

Ellers så er vel KKC stokker bra, og har fått masse skryt, så har du råd, så dur avgårde. :)

 

:oops: Siterer et helt innlegg :oops:

Ja jeg har en Microfit stokk på min CZ 452 og den fungerer utmerket. Våpenet har fått en tyngde og balangse som er fantastisk (Takk DR Fossdal). Pressisjonen er og meget bra. Der er en i BJF som har montert en KKC stokk på sin CZ og det er og blitt et våpen av.

Så disse to alternativene er ok.

Et spørsmål, hvorfor skal en kjøpe dyre børser å stesje opp, når presisjonen til CZ er fult på høyde med alt annet som leveres. :?::?::?:

Link to comment
Share on other sites

eni med Jmonsen her...

Har sett litt på Sauer alterativet, og det koster jo fleske meg nesdten 1600 for en .22 STR200 (Og det uten forsikte og komplemteringsett8Hva nå e det er...))?

 

Sauerens fordel med løpsbytte er vel neppe spesielt aktuell i .22 uansett. Så det forekommer som ene meget bedre ide å klaske salongen inn i en KKC stokk. Det eneste som er dumt med det er velt at den da ikke er tilatt i produksjon klassen lenger...

Men jeg tror jeg skal få råd til en brukbar del med .22 lr mursteiner ved å oppgradere til KKC fremfor å invester i Sauer.

Sukk.. vi trenger strengere våpenlover. Jeg har ikke råd til alt dette... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Kompletteringssettet er for å kunne lage to komplette rifler, 6.x55 og .22LR, når en har 6.5x55 og omb. sett.

Jeg har ikke råd til alt dette..

Nettopp, hvor mye penger har du brukt på CZen, hva kan du selge den for og hva kan du kjøpe/selge en Sauer for?

Og hva vil du kunne få for en CZ med KKC stokk? Det er bra sært, flaks om du får igjen halvparten..

Saueren kjøper du for 15k og kan selge den for 12k. Om du har en CZ til 5k og kjøper KKC til 5, så kan du sikkert selge det for 5...

Annyen, i Silhuettfasong koster vel 10k, ikke mye mere enn CZ med KKC.

 

Richards Microfit ser for meg mere fristende ut, der er det også endel kule stokker, og de er ikk edramatisk overpriset slik som KKC stokken er.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Tja... om en kkc stokk koster 5000 (En del mer en microfit ja, men med lit mer justeringsmuligheter kanksje, og bygd for mennesker med normal størrelse...)

vil hel riggen med nikkon kikerten som sitter på ha kostet meg rund 9K

 

Jeg kan kanskje selge CZ'n for 3-4000 uten kikkerten. om jeg sier 4K

så må jeg altså ut med ca 12000 for en .22 str + festemuligheter for kikkert etc...

Altså minimum 3000 kr i forskjell...- det blir noen tusen med .22 skudd det.

 

Microfit stokkene har jeg sett på, men av en eller anne grunn så rykker de liksom ikke nok i "vil ha" tarmen.

 

Men jeg har jo innsett at det egentlig er litt tøysete å snakke om dette. Det er jo en 10/22 som bør i en KKC stokk :D

Link to comment
Share on other sites

takk for tips, men det er egentlig et "moot point"

 

Tråden handler om hvorvidt noen har erfaring med en cz 452 i en KKC stokk. SOm er det enkleste og rimeligse (norsek) alternativet så langt.

Jeg sysn forøvrig fler byrde pushe på og mase om en 10/22 utgave :D

Link to comment
Share on other sites

Vel, jeg har nå hvertfall klådd litt på en! Kassa blir kanskje litt liten i stokken vil noen si, men jeg synes det funka greit. Når det kommer til balanse er jo det en individuell sak, men jeg synes den var passe balansert. Er ikke sikker på hvilken modell løp og kasse var fra.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...