Jump to content

Single action revolver til magnum 2?


TexasRanger

Recommended Posts

Havnet i samme situasjon som meg du høres det ut som. Jeg hadde bestillt Super Redhawk i 454, men pga logistikk og pris grøftet jeg den avtalen. Kjøpte meg en brukt Ruger Bisley i 45 Colt. Holder faktoren i massevis. Men som Hassel sier, DA er en fordel. Til gjengjeld er en Ruger SA mye mer lekker å se på. Bisley`n går meget godt, så det er ikke den det skal stå på....

Link to comment
Share on other sites

No begynte eg å lure litt. Skyt folk faktisk DA i Magnum 2? Eg skyt alltid SA i M2 og ser ikkje nokon grunn til noko anna. Tidene er gode og DA er jo ingen fordel i den samanheng... Interessert i å høyre kvifor andre gjer det annleis!

 

Det var KM i Magnum I og II for Møre og Romsdal i helga. Du ville muligens hatt litt problem med SA... Var skytetid ned i 10 sek...

Link to comment
Share on other sites

No begynte eg å lure litt. Skyt folk faktisk DA i Magnum 2? Eg skyt alltid SA i M2 og ser ikkje nokon grunn til noko anna. Tidene er gode og DA er jo ingen fordel i den samanheng... Interessert i å høyre kvifor andre gjer det annleis!

Nå er jeg innehaver av både Europamester og norgesmester tittel i skyting som involverer å skyte SA revolver raskt...

Men har opplevd problemr med å få avgitt kontrolerte nok skudd på små blinker /lang avstand med SA på felt. Er riktig nok noen år siden men regner med det er mye av det samme i dag. (Fortrekker uansett helt gjennomtrekk og DA i flet.

Link to comment
Share on other sites

Skyter jo Mag 1 med DA (og trykkpunkt), og prøvde for første gang en S&W 629 i 44m med samme oppsett i mag løypa i nevnte KM. Problemet med SA og korte skytetider, er for min del at jeg endrer grepet hvergang jeg spenner hanen. Dette koster mer tid en det å spenne hanen i seg selv, og er blinkene små for avstanden, blir det fryktelig fort bom siden rekylen og avtrekket ikke er helt under kontroll (noe som blir svært forsterket ved å øke tidspresset).

 

Har tro på DA i MAG nå, selv om jeg før var sikker på at SA var tingen. Poenget er i hvertfall at ved gode tider, er SA konge. Og motsatt ved dårlige tider.

 

Vil tro at en S&W 629 eller Ruger Redhawk / Super Redhawk er bedre egnet, for da har du jo valget mellom DA og SA.

 

Slenger på ett spørsmål i tråden. 44m/45colt 7.5" løp eller mer. Men med grep som passer for de med små hender (det motsatte av meg med andre ord). Hvilke revolver modeller passer da best?

Link to comment
Share on other sites

Har ennå ikke funnet ut hva som er best for min del :roll:

 

I Mag 1 - skyter jeg konsekvent DA, men i Mag 2 - har jeg ennå ikke klart å finne ut av hva som er best.

 

Vingemutteren nevner at han må skifte grep - og det er der ulven er begravd for min del også.

 

Åkkesom - må jeg skifte grep iløpet av de 5 skuddene, men må skifte "mer" grep på SA en DA.

 

Når jeg sammenligner resultatene fra en løype - hvor jeg har skutt begge klassene - og spør meg selv i "furteperioden":

Var det pga. at jeg ikke skjøt DA - jeg fikk "bort" på standplass 3 og 6 med 44`en?

 

Og svaret blir som regel nei.

 

Hvis skytetidene blir korte - skyter jeg DA.

På langhold - skyter jeg SA.

 

Som sagt: I Mag 2 har jeg ikke funnet ut av det ennå.

Jeg kunne nok med fordel redusert faktoren på ladningene mine m.h.t. grepsskifte, men må være såpass virkelighetsnær - og innrømme at det er avtrekksfeilene som gir smultringene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...