Jump to content

Gratis hagle til førstegansgjeger


Fudge

Recommended Posts

Da vil jeg fortsette i god kammerånd og gi bort et våpen som dessverre ikke er i bruk lenger.

 

Jeg gir bort hagla mi som er en Star Baikal o/u i cal 12 med 1/2 og 1/4 borring. Den er 20-30 år gammel men er feilfri og smeller hver gang .

Kritererier er at hagla gis bort til en førstegangsjeger mellom 14 og 20 år. Videre må selvfølgelig godkjent våpensøknad fremvises og jegerprøve være avlagt.

 

Vi arrangerer kammersmell 22. mai - 23. mai og vil avgjøre hvem som blir den heldige mottaker på smellen lørdag 22. mai.

Håper på mange gode "søknader"

 

Mvh Fudge

 

 

Kandidater:

 

Broder til Kjetil A

Espeviken

Broder til Jeger 25

Sønn av Hunter67

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Liker slike tiltak :D

 

Er sikert mange jeger som har slike våpen, god for jeger rekruteringa. Er selv bare 15 og ny i gamet.

 

Hvis det er dette som skal til for å få andre unger jeger fra data skjermen og ut i skogen burde flere gjør slik.

 

Takk ;D

Link to comment
Share on other sites

*Applaus* :D

 

Jeg har selv hagle, og kan nok heller ikke passere gjennom noen av kriteriene dine. Dessuten er jeg for gammel :lol: Men jeg tenkte jeg hvertfall kan sende inn en søknad på vegne av broren min.

Han er 20 år, og bruker altfor mye tid på alt annet en fornuftige saker. Nå har jeg omsider klart å få han interessert i skyting og vi har planer om å jakte sammen til høsten. Eneste han mangler er noe å jakte med. Foreldrene mine har hytte ved sjøen slik at vi kan jakte på skarv der ute og så tenker jeg at han skal få bli med på rådyrjakt også. Der vi skal gå er det mye tett skog og derfor fint å gå med hagle. Han har jegerprøven.

 

Uansett hvem du gir den til så er det utrolig flott gjort av deg!

 

Kjetil A.

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg er en 17 år gammel gutt fra Rogaland. Har i lang tid sett etter min første hagle, men finner ikke noen som står i stil med økonomien min...Fikk jegerprøven for 2 år siden og har allerede vært med et par ganger på jakt. Blir jeg den heldige eieren av hagla di, vil den bli flittig brukt på grågås, skarv og skogsfugljakt. Håper på et positivt svar på søknaden slik at jeg kan gå på jakt i 2010

Link to comment
Share on other sites

Har selv vært jeger siden jeg var 14... og det er visst maaange år siden... Forrige vinter tok min sønn, som nå akkurat er fylt 19 år, jegerprøven... han ble med på hjorte og rådyrjakt i fjor men savner ei hagle å skyte med... det er ikke det samme å låne fars hagle som ikke passer som det å ha en egen... Han er nå i kveld ute på sin siste russefest og reiser i forsvaret for å ta befalsskolen i juni... økonomien hans tillater derfor ikke å kjøpe noen slags våpen... legger derfor inn søknad på vegne av han i denne trekningen... lykke til den som blir den heldige :)

 

-hunter67-

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til Espeviken, og igjen, superflott av deg Fudge at du er med på å gjøre det noe enklere for en ung jeger å delta i jaktas gleder med eget våpen :D Nesten så jeg skulle ønske jeg hadde et våpen å gi bort slik at jeg også kunne bidratt med noe :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...