Jump to content

march rifles scope er det noe å ha


PederR

Recommended Posts

Nå skal jeg forsøke å svare på en høflig måte, uten å fornærme deg!

 

Jeg klarer ikke helt å ta deg seriøst i dine spørsmål... Her for en liten stund siden gikk du ut med høye kneløft ang valg av rifle i .338Lapua mag, med masse spørsmål omkring dette. Når du her om dagen kom med et innlegg omkring .243 hadde for skarp rekyl :? . Når det gjelder rifle, så var du i hver ende av skalaen.

 

Nå begynner du med kikkert av typen March so er noe av det absolutte dyreste du kan kjøpe! Regner med i neste uke at du spør om medium klasse, for så å ende opp med Tasco :mrgreen:

March koster som skrevet fra 3000 $ til 4800$, før du har fått denne hjem i Norge så kan du grovt ta prisen i dollar og x10.

Link to comment
Share on other sites

du poacher. jeg syns ikke 338'n er så vond som 243.

hadde ihvertfall itte blå skulder etter 338'n!

ut av verden med den tingen og så er vi ferdig med den saken :D

ja jeg vet at jeg spør om en relativt dyr kikkert poacher. men jeg har tenkt jeg skal spare opp til den. som sikkert dere gjorde på den tida dere ønsket dere noe så sparte dere sikkert opp til det dere ønsket. det samme skal jeg gjøre :D

men samtidig så ser jeg på andre kikkerter som er mini/medium pris også men jeg vil spørre litt om de angående merkene også.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

blå skulder av 243w? seriøst? for og være dønn ærlig-så tror jeg ikke den aller minste PINGLA i hele vårt langstrakte land,er så tander at vedkommende får blå skulder-av 243 :lol: greit at kaliberet smeller nå hinsides,men rekyl? no way.. men seff-hvis noen denger deg med kolben :lol:

Link to comment
Share on other sites

nei men som sagt goatboy. les litt høgere opp her!

jeg skal spare opp til en March. vil bli brukt i dfs. pga jeg spørte etter nikon er fordi jeg skal ha den på ei rifle jeg bruker på banen, og march'n var noe jeg snublet over og lurte litt på. som sagt så vart jeg veldig interessert i march'en!

jahtijakt kikkerta kan du bare kaste!!! har prøvd tre av dem alt og ingen av dem var noe bra. skøt inn og dagen etterpå måtte jeg skyte inn atte pga denna jæv*la kikkerten hadde fløtt seg. slik pågikk det ei uke og etter det så blen kappa opp i biter og er nå noen fine halskjeder :wink:

Link to comment
Share on other sites

ok. det er helt greit det goatboy :wink:

bra forslag VeT|Us

dfs/kikkertsikte? er ikke dfs-hovedsaklig skyting med diopter?

mener da selfølgelig litt lengre hold der man kan bruke kikkert :roll:

noe jeg glemte å si.

holdene tipper jeg kommer til å bli fra 100-1500 m hvis noen lurer

Link to comment
Share on other sites

Er nok lov til mye i DFS innen kammeraten vår har spart nok penger til en March 8-80x56 :)

 

edit: men fra spøk til revolver. kan du ikke begynne å prøve å sette deg inn i ting å få et realistisk syn på livet og din egen økonomi før du spør i veg om alt og alle? Les og lær.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

dfs/kikkertsikte? er ikke dfs-hovedsaklig skyting med diopter?

mener da selfølgelig litt lengre hold der man kan bruke kikkert :roll:

noe jeg glemte å si.

holdene tipper jeg kommer til å bli fra 100-1500 m hvis noen lurer

 

Hvor arangerer DFS slik skyting :?:

Link to comment
Share on other sites

Kikkert i DFS??? 243 og blå skulder???? Dette kan da ikke være alvår??? Nei nå står itte væla tæll påske! Hmmm...burde det opprettes ett eget "Humorkammer" og flyttes dit? Har du prøvd deg på "standup" Ulvejeger? Eller kanskje du må vente til du blir eldre før du kommer inn på slike greier.....?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

vet ikke helt om det heter dfs men. kan si det på en annen måte langholdskyting heter det full.

har tenkt å få høre med forsvaret om tillatelse å få skyte der. hvis ikke så har jeg noen bergelier som jeg kan skyte imellom :D

har tillatelse av grunneieren å få skyte der også så det vil nok ordne seg det og.

Link to comment
Share on other sites

4880 amerikanske dollars pluss 25% norsk mva blir faktisk drøye 36000 norske kroner. Så dersom du sparer alle pengene du tjener på 3 år så har du råd :) Og jobber en halv sommer til så har du vel også råd til en matchende montasje. Da mangler bare ei matchende rifle

Link to comment
Share on other sites

legg det i forslags kassa da Sniper-Arne.

men vi er ferdig med den diskusjonen med 243 her. men som sagt jeg skyteer med 338 win mag med ei t-shorte og det samme skyter jeg med 243. kan ha noe med kolben å gjøre å da. har ingen rekylkappe!. men som sagt her diskuterer vi OPTIKK!

Link to comment
Share on other sites

Moralen her må vel bli, at om du skal skyte med ei rifle uten rekylkappe, som jeg forøvrig ikke vet om noen andre som har gjort, så ha på deg noe annet enn t-skjorte!

 

Da det gjelder optikk så vil jeg anbefale deg å se på noen andre kikkerter, enn March, om du blir lei av sparinga di, mener jeg. Til ditt og de fleste andres bruk så er det mange andre merker som holder mål. Jeg har god erfaring med både Nightforce og Sightron. Er du ute etter mye forstørring så kan Sightron SIII 10-50x60 være verdt å se på. Jeg har skutt halve vintern med en slik en og er meget fornøyd. En av sponsorene til kammeret.no har greie priser på de to overnevnte merkene etter min mening. Sightron er etter min mening ett bedre valg enn flere av Nikon sine modeller.

Link to comment
Share on other sites

Hei Wolfhunter! Synes det er kult at du skal spare opp til denne kikkerten. Det du bare mååå teste når du får den i hus er å teste den på luftgeværet ditt! Tenk hvor bra samling du kommer til å få med 80 ganger zniper zoom!

 

Send et brev til Forsvarets opperative hovedkvarter så får du sikkert svar på om du får benytte forsvarets skytebaner!

 

Her er adressen;

 

 

Forsvarets operative hovedkvarter (FOH)

Reitan

Postboks 33

8058 Tverlandet

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

hemm... er det bare jeg som legger merket il at kdet store kaliberet er blitt redusert fra 338 Lapua til .338 win..

 

This cartridge is able to push a 225 grain (14.58g) bullet to velocities of 2,800 ft/s (853.44 m/s), generating 3,918 ft·lbf (5258J), providing energy values at 100 yards that are roughly equivalent to the .30-06 Springfield's energy values at muzzle. Bullets are available in a very wide range of designs and weights ranging from 180 to 300 grains. SAAMI pressure level is 64,000 p.s.i.

 

Ingen kjørringpatron det heller... men kanskje børsa hadde en god komp?

Link to comment
Share on other sites

Send et brev til Forsvarets opperative hovedkvarter så får du sikkert svar på om du får benytte forsvarets skytebaner!

 

Her er adressen;

 

 

Forsvarets operative hovedkvarter (FOH)

Reitan

Postboks 33

8058 Tverlandet

 

Lykke til!

takker for adressen. tror jeg må bli stasjonært i rena leir eller på terningmoen :wink:.

det er de to nærmeste plassene for meg

Link to comment
Share on other sites

har aldri sagt at je har skøti med 338 lapua! men rifla jeg har skutt med er 338 win mag. uten rekylbrems eller noe annet. tror rifla veide 4.5 kg. men det var frisk rekyl i den ja :wink: men nok til p kunne leve med

 

da begynner i allefall sammenligningen å henge mer på greip :D

Link to comment
Share on other sites

Hei Ulvejeger.

Ingen ting i veien med og ha litt ambisjoner :wink:

Bruk tiden fremover til og spare hvis det er intensjonen din,les alt du kommer over ang. alt innen skyting,våpen optikk etc.

Du kommer til endre meninger om det meste de neste 30 årene uansett.

Supert at du er såpass interesert innen "hobbyen vårt" det er ALLTID plass til flere.

Lykke til med og utforske en utrolig spennende verden og ingen spørsmål er for dumme så lenge man oppriktig lurer på dem.

 

Mvh

 

Jonas Lunde

Link to comment
Share on other sites

Har faktisk ikke lest om March Scopes før....

 

:shock::shock: 8-80x56 Tactical scope. Skulle likt å se noen ligge i en halv dårlig skytestilling i en maur tue og holde trådkorset på en halvfigur på 1000m ved å bruke 80x. Anbefaler å droppe morra kaffen før man skal ut og skyte.

 

Tviler ikke at det er god optikk men 80x !! Skal teipe ST-80´n på børsa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...