Jump to content

billigste plass mann får tak i tikka t3 og remington 700


PederR

Recommended Posts

Her skal du få et litt annet svar.

 

Prisen på hardware er (nesten) underordnet.

 

Anta dyr butikk, vare koster kr 12400.

Billig: kr 10000.

 

Forskjellen er kr 2400. Hvis du beholder våpenet i 10 år så koster det kr 20/mnd.

 

Det er mye bedre å finne seg en god forhandler (dyr eller billig) som er villig til å gi deg god service.

Link to comment
Share on other sites

Du (Wolfhunter) er veldig opptatt av at børsa skal være billig, men samtidig så vil du ha magnumkaliber for å ha punch på langhold. Først snakket du om 338 lapua og nå i senere tid .300 win mag. Har du tenkt på om du egentlig har råd til å skyte med slike kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Synes Hipshot sin vurdering var sær. Det gjelder vel samme regler når man kjøper våpen som andre ting(tenker på kjøpsloven). Klart man vil betale minst mulig for produktet. Nå i disse dager hvor veldig mange handler på nett blir pris enda viktigere.

Vil derfor anbefale Wolfhunter å kontakte Pedersen Vaabenlager i Kristiansand. Gjorde selv et godt kjøp der på en Remington 700.

Link to comment
Share on other sites

Du (Wolfhunter) er veldig opptatt av at børsa skal være billig, men samtidig så vil du ha magnumkaliber for å ha punch på langhold. Først snakket du om 338 lapua og nå i senere tid .300 win mag. Har du tenkt på om du egentlig har råd til å skyte med slike kaliber?

ja har tenkt litt på det. når jeg såg på prisen på ammoen til 338'n så ble den for dyr. pga jeg ser på 300 win mag er for det at jeg har funnet en plass som det er billig ammo sjenerelt. også kommer je tell å lade en del sjøl.

greit nok svar. 338'n har jeg gruble lenge på om jeg skulle skrinlegge 338'n og det har jeg gjort nå.

da har jeg heller sett litt på 300 win mag. som jeg syns var en artig og spennende kaliber.

Link to comment
Share on other sites

pga jeg ser på 300 win mag er for det at jeg har funnet en plass som det er billig ammo sjenerelt. også kommer je tell å lade en del sjøl.

greit nok svar. 338'n har jeg gruble lenge på om jeg skulle skrinlegge 338'n og det har jeg gjort nå.

da har jeg heller sett litt på 300 win mag. som jeg syns var en artig og spennende kaliber.

Skal du lade selv spiller vel forskjellen på 300Win og 338Win minimal rolle. Ofte kan man faktisk plukke meget gode engangs skutte hylser på skytebaner, da spiller ammo prisen ingen rolle.
Link to comment
Share on other sites

Skal du lade selv spiller vel forskjellen på 300Win og 338Win minimal rolle. Ofte kan man faktisk plukke meget gode engangs skutte hylser på skytebaner, da spiller ammo prisen ingen rolle.

 

Var ikke snakk om .338Win, men .338Lapua Magnum, hvor jeg tviler sterkt på at du finner spesielt mange hylser liggende på banen i dette kalibret.

 

Ellers er det ganske "givende" å følge med på hvor mange tråder wolfhunter klarer å lage omkring dette... :? Isteden for å ha 1 (en) tråd omkring tanker/vurderinger/spørsmål/valg/kjøp etc...

Link to comment
Share on other sites

Ellers er det ganske "givende" å følge med på hvor mange tråder wolfhunter klarer å lage omkring dette... Isteden for å ha 1 (en) tråd omkring tanker/vurderinger/spørsmål/valg/kjøp etc...

tror jeg skal prøve å ikke lage flere tråder. :lol:

blir litt mye av det når jeg ser etter sjøl å så :oops:

Link to comment
Share on other sites

Var jeg deg, ville jeg satset på noe annet en 338 lapua og slike kalibre. start heller med no litt mere "vanlig"

hehe. var nok litt å ta i når jeg spurte etter 338 lap mag. men det er jo lov å spørre.

 

er man vant med rekyl så er det jo naturlig at man velger noe med rekyl i. og jeg er vant med rekyl i de riflene jeg skyter med på banen. som sagt så har jeg skutt med både 30-06 og 9.3x62 og jeg mestrer rekylen der.

 

hva kvalifiserer "vanlig"??

Link to comment
Share on other sites

6.5x55. Rimelig å kjøpe ammo, rimelig å lade og brukbar til all jakt og til langhold.

 

Selv om du takler rekylen fra grovere kaliber er det derimot tvilsomt at du skyter bedre med disse enn for eksempel 6.5.

 

Kanskje ikke første valget til langholdsjakt men det er heller ikke noe en bare begynner med sånn uten videre, derimot hadde det vært mitt første valg hvis det er noe jeg ville lære, dvs på bane, papp, gong osv.

 

6.5 vil forholdsvis rimelig gi deg nok trening og det er det absolutt viktigeste i mine øyne.

 

Jeg har grovere kaliber men 6.5 er absolutt den som blir brukt mest selv om jeg ikke har noe problem med rekyl.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ei 3006, og ei 300 WinMag. Begge riflene går meget godt, men det er nå enn slik at når det blir mer rekyl vil en ofte skyte dårligere. Gjør en småfeil, så vil økt rekyl ofte forsterke disse feilene. Jeg synes våpen med litt futt i er moro, har prøvd litt avhvert men ikke noe skikkelige rekylmonstere.. men jeg må innrømme at sjøl om jeg mesterer mine mest brukte jaktvåpen godt, og er fornøyd med resultatene så skyter jeg nok jamt bedre med f.eks 222.. Det er kalde fakta sjølv om en kanskje ikke alltid vil innrømme at det er slik.. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...