Jump to content

Vi har vært langt til havs i dag!


jaktlykke

Recommended Posts

Hele dagen i dag har blitt tilbragt på bøljan den blå på havertjakt. I tillegg til rifla hadde jeg med meg fotoapparatet (Nikon D 50 med sigmalinse 70-300) og jeg fikk mange flotte bilder.

 

seljaktmai08048smallfy5.jpg

Det er mengder med toppskarv i området.

 

seljaktmai08066smallha8.jpg

... og dette er?

 

seljaktmai08021smallmn6.jpg

Jepp - det er ærfugl. Det var det også sinnssykt mye av i dag.

 

seljaktmai08089smallpf5.jpg

Det er en utrolig vakker fugl!

 

seljaktmai08076smallmb2.jpg

Måker er også fasinerende når du bare får studert dem litt nærmere :P

 

seljaktmai08122smallhq4.jpg

...og dette antar jeg er ei havelle? Er ikke helt sikker.

Link to comment
Share on other sites

Fine bilder Lykke! Ser ut som du har et talent der! :D

 

Et lite tips; rett opp horisontlinja, eller beskjær bildet etterpå, slik at bildet får en rett horisontlinje. Da blir bildene somregel mye bedre.

 

PS! Jeg søker etter ny fotograflærling/trainee nå, skal du ikke slenge inn en søknad da? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Enig, ærfuglen er fantastisk vakker fugl. Det er forøvrig skarven også, første gang jeg skøyt skarv ble jeg helt satt ut av hvor flotte de er.

 

En del ser på måker, kråker og liknende med forakt, men jeg er dypt uenig. Et hvert dyr som kan fly for egen motor har min respekt. Hvordan kan man se på en så velformet flyger som måken er uten å beundre de?

Link to comment
Share on other sites

Takk for hyggelige tilbakemeldinger!

 

Det er ikke lett å fotografere fra båt som skumper opp og ned i bølgene - jeg tok mengder med bilder såklart og så er det bare å slette de fleste etterpå 8) (skal fikse horisontlinja seinere Jørgen :) )

 

Tåka kom sigende etterhvert, men det var fin temperatur og en fantastisk dag på sjøen.

 

Her er litt flere bilder:

seljaktmai08079smalldi6.jpg

 

seljaktmai08020smallsm8.jpg

 

seljaktmai08144smalllj9.jpg

 

1seljaktmai08099smallov1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dersom jeg rekker det, skal jeg på fotokurs mandag. Er som total amatør å regne. Får se hva jeg får til med min Panasonic FZ8. Sikler på speilrefleks, men Visakortet er litt for varmt enda, etter Swarovskien. :cry:

 

Her i traktene har vi en knall foto-festival gående om dagen. "Nordic Light", hvor Morten Krogvoll er kunstnerisk leder. Knall opplegg, med masse foredrag, kurs, utstilllinger, og med masse andre happeninger. For de interesserte kan dere se mere om arrangementet her.

 

http://www.nle.no/?div_id=1&pag_id=1

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Ingen svindyr linse - som det er skrevet i første innlegg er det en Sigma 70-300 mm. Og ja - havert fikk jeg skutt (men den sank før vi kom bort med båten).

 

åh! beklager =) hadde ikke øynene mine med meg!

 

du har samme kamera som meg forresten :mrgreen:

Ska snart oppgradere til D300...

Har sigma's 18 - 200 F:3,5 - 6,3 og nikons 50mm 1:1,8

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...