Jump to content

Tikka T3 Tac 300wsm


muddyman

Recommended Posts

Hei dere!

 

Jeg har bestemt meg for å skaffe meg en ny rifle. Og jeg har vært i tenkeboksen lenge.

Jeg har kikka litt på Tikka T3 Tac i kal. 300wsm. Nå må det vel sies at jeg har bestemt meg for denne, og lurer på om noen har erfaring med disse som kan være av nytte?

Det eneste som ikke er med i den pakka er kikkert. Det er jo mengder av dem, og det blir vel antageligvis enten en Nightforce eller Zeiss. Her kunne jeg også ha tenkt meg noen anbefalinger. Men det er bare så enormt mye på markedet og det kan godt være noe av det som er både bra og billig, men man blir fort skeptisk.

 

Ønsker gjerne tilbakemeldig. Gi ris eller ros.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg ser også på Tikka T3 Tactical, men etter en den lesing på nettet så syns jeg Tikka T3 Super Varmint virker som et bedre kjøp pga pris.

 

Jeg lurer litt på hvorfor du går for Tacticalen, kun for at jeg selv ligger og vipper mellom disse våpnene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et wsm løp til min blaser. Står litt her http://en.wikipedia.org/wiki/Winchester_Short_Magnum wsm patonene er "stuttfeite". Meningen er å effektivisere patronen. omtrent samme utgangshastighet med 10% mindre krutt. win mag hylsa drar i fra med tunge kuler.

ulempen med wsm versus win mag er at det blir færre patroner i magasinet siden den er så tjukk, og matingen kan bli kilen.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg ser også på Tikka T3 Tactical, men etter en den lesing på nettet så syns jeg Tikka T3 Super Varmint virker som et bedre kjøp pga pris.

 

Jeg lurer litt på hvorfor du går for Tacticalen, kun for at jeg selv ligger og vipper mellom disse våpnene.

 

Jeg ville valgt tactical. Den er kulere :)

Link to comment
Share on other sites

Eneste forskjellen på tactical og super varmint er vel gjenga løp og justerbar kinnstøtte. Skal ikke mer enn en liten dash med duracoat før du har et "tactical" utseende på supervarminten..

 

Det er justerbar kinnstøtte på SV....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Litt sent svar kansje, men grunnen til at jeg valgte denne var at den var brukt og lite skutt.

 

Og så en rettelse: Jeg skrev feil ang utgaven av rifla. Dette er en 300 WM, og ikke WSM som jeg skrev i innledningsvis. Jeg beklager feilen.

 

Forøvrig så har denne rifla 1:10 i stigning til de som lurer på det.

Som andre er inne på her, så kunne jeg ha valgt en Super Varmint utgave. Men siden de ikke er så vanlig på bruktmarkedet, så valgte jeg å benytte meg av muligheten når den først var der.

Jeg får med en del ammo, hylser og lade dier til prisen av 13 høvdinger. Rifla er oppgitt til å ha gått 2 - 300 skudd.

Må innrømme at jeg gleder meg stort til å få se og føle den..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...