Jump to content

Ladedata til 308, 150 grn sierra matchking.


vaskebjørn

Recommended Posts

Hei driver å flytter å alle ladetabellen mine er pakket ned gudene vet hvor. Så skal jeg lade i morgen.

Har sierra matchking 150 grn somjeg skal lade i 308. Har N150 tilgjengelig. De skal fores til en sako TRG.

66cm pipe. Hvis noen kunne grave litt i sine tabbeler så jeg blitt veldig lykkelig.

 

Mvh

Vaskebjørn

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

normal_Norma-11.JPG

Det enkleste er Norma-11, her står dataene på boksen. Det er skytterlagskrutt, lotten varier med ladedataene.

Ellers er dette en kule som er lett å forholde seg til med både Vv-Krutt og annen Norma.

Om en skulle ha Nosler CC kuler i 150 - 155 grain kan en også trygt bruke dataene på denne boksen.

 

Jeg er fornøyd med Norma-11 til 308W. Grei pris og passer fint til flere andre kuler når en tester seg frem forsiktig. Når man forlater komponenter og ladninger som står på boksen er det kjekt med litt erfaring fra før. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg bruker N-140 krutt og 43,5 grains. COL (patronlengde 71mm). Friflukt er 1mm i min rifle.

 

Gir 790m/sek i min Weatherby med 10:1 riflestigning og 55cm pipe.

 

Topp presisjon på denne i min rifle.

 

Skal prøve noen hardere ladninger etter hvert og måle hastighet med 44 grains og ev. 44,5 grains

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...