Jump to content

avstand til kronograf


drevern

Recommended Posts

lyddemper ammo så stå det 1230

Fot kanskje?? Dvs. 1230 x 0,3= 369m/s. Hørs vel litt høyt for "lyddemper" ammo.

 

sku skjønne denne da det bare er en av og på knapp

Nå det er nokk mer enn som så. Begynn med å lese bruksanvisningen 5 ganger så Du får med deg alt.

 

Det er stor innvirking på HVOR Du plasserer skuddet i forhold til elektronikken for å få en best mulig avlesning av fart.

 

Lyset har og masse å si.

 

Lave skudd er ikke rekommendert heller. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Bruksanvisning er for kvinner!

Hehe, ja manfolk sliter ting ur pakken å monterer sammen sånn som de "trur" de skal sitte sammen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siden skjønner de ikke hvorfor det ikke virker. :(:shock::oops::lol:

 

Drevern:

Les mitt første innlegg en gang te. :| Der har Du link til en hjemmeside med manualer. Hvis Du har et annet fabrikkat søker Du mha Google. Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 5 m avstand fra munning til chronoen, målte da en hastighet på 856 ms i gjennomsnitt på 5 skudd, brukte det i div programmer, og fant fort ut at ting ikke stemte helt når en skulle skyte på mål langt ute på myra, jeg fant et program på nett som heter jbm ballistic,plottet inn avstand til chrono, og den reknet ut eksakt utgangshastighet, 859,1 ms, de 4 ms utgjorde faktisk ganske så mye på min ballistikk :) nå var det kansje ikke akkurat dette trådstarter spurte om, men dette hadde hadde mye og si for meg og min type skyting, ellers må jeg bare tilføye at jeg også spekulerte lenge på hvordan jeg skulle få min til rekne ms i stedenfor fps :lol: nordlandsdrevern har gitt deg svaret. Ha en fin dag alle sammen :)

Link to comment
Share on other sites

@drevern: ad Stinger, denne kula er vel blank, holdt du på i snøen? Husk at chronoen registrerer noe mørkere som farer forbi, og at man gjerne må legge en presenning e.l. på bakken for at ikke reflektert lys fra snøen skal gjøre kula usynlig.

Link to comment
Share on other sites

...og det hjelper godt å fargelegge kula med svart sprittusj om forholdene er vanskelige med sterk sol og refleks.

@drevern: Ettersom du fikk så stor fart på en subsonicammo tipper jeg du har en CHRONY (If it doesn't fold... osv). Denne foldingen er en kilde til feil, og da i retning av for stor oppgitt hastighet. Dersom du ikke får foldet den helt ut vil det bli kortere mellom fotocellene (og måleretningen er vinklet mot hverandre), kula bruker kortere tid mellom disse og kronografen regner ut for høy fart; Jo høyere over cellene du skyter, jo kortere blir det mellom fotocellenes registreringsområder.

PCB kan forresten også benyttes til å beregne utgangshastighet ut fra 5meters avstand. På ei lett .224 varmintkule i stor fart utgjør 5 meter et hastighetstap på 15-20m/s.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...