Jump to content

Kor mange poeng er skytejakka verdt?


rsubsonic

Recommended Posts

Uansett kommer det an på hvilket nivå du har men har du ambisjoner om og komme opp blandt de beste i hver klasse (spesielt bane) så er med eller uten som natt og dag . Ja selv på liggende men enda mere støtte i de høye stillingene . Hvor mange poeng du kan regne er jo vanskelig og beregne , kommer jo veldig an på hvor mye riktig du gjør i holdeområde og avtrekk og det kommer med trening men det aller viktigste sitter mellom øra og da kommer nøyaktighet inn med og gjenomføre senterering av blink samtidig med et riktig utført avtrekk .

Nå er det ikke dressen som utfyller dette men den har en meget viktig del av og støtte opp stilling og holdeområde . I starten med en dress når du ikke har prøvd det før kan virke litt stivt og ubekvemt for mange men etter noen treninger blir det bare bedre og bedre og poengene kommer . Jeg har skutt i mange år meget aktivt og slitt ut mange dresser så denne innvesteringen kommer du ikke unna hvis du kun jakter tiere . :D Lykke til og velkommen i DFS. :D

Link to comment
Share on other sites

100-130 poeng på 10 meter luft hørtes veldig mye ut. Når jeg i gamle dager trente luft med utslitt, gammelt utstyr (type svensk skinnjakke, totalt uten passform) og så oppgraderte til målsydd dress, så økte jeg umiddelbart fra ca 540 til 560 poeng. Men jeg tror at "sjokket" ved plutselig å stå der uten jakke vil bety flere poeng. Altså når man er vant med målsydd dress og så plutselig skal stå der uten. Men det går... kanskje man taper så mye som 50 poeng? Som andre har vært inne på, det kommer mye an på teknikken. Personlig tror jeg at mange kunne ha hatt godt av å forsøke seg litt systematisk uten dress noen ganger, rett og slett for å bedre holdeområde og kanskje også se litt på avtrekksteknikken.

 

På DFS-skyting, dersom man er en middels klasse 5 skytter vil jeg tippe at dressen utgjør ca 5 poeng. Men fortsat ter det skytteren bak som er viktigst!

Link to comment
Share on other sites

Mange takk, shooter 2. Har hatt det veldig artig på feltstevna i år, sjølv om resultata ikkje er så veldig bra i forhold til resten. Men det går framover.

 

Er disse jakkene godt polstra på albogane?

 

Ellers har mange poengtert det eg trudde. Jakka hjelper deg til å forbedre resultatet litt, men det viktigaste er fremdeles skytteren. (Har forresten eit par kompisar i jegerklassen som trur at børsa skyter innertiarar av seg sjølv berre ein tar på seg ei skytejakke.)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ellers har mange poengtert det eg trudde. Jakka hjelper deg til å forbedre resultatet litt, men det viktigaste er fremdeles skytteren. (Har forresten eit par kompisar i jegerklassen som trur at børsa skyter innertiarar av seg sjølv berre ein tar på seg ei skytejakke.)

 

Det gjør den faktisk.

En børse som ikke samler på snusboksen på 100m i benk skyter klistrelappsamlinger på 100m om du tar på skytejakke (det kan tilogmed holde at det er en skytejakke tilstede, så bra er effekten)

 

Nei fra spøk til alvor.

 

Jeg er DFS skytter, så svaret mitt blir i tanker om dfs program. For NSF skyting vil det kansje utgjøre endel mer poeng da skivene er mindre osv.

Jeg mener at om du skyter bare ligg så er ikke skytejakka verdt særlig mange poeng ekstra, jeg skyter like godt ligg med jakka mi fra -91 som jeg gjør med den nye jakka. med feltjakke og albubeskkyttere skyter jeg fortsatt omtrent like godt ligg.

På kne skyter jeg litt bedre med skytedressen og på stå blir det nok litt mer poeng pga støtten. så i mine øyne vil du tjene 5-15 poeng på DFS 25 skudds program (kansje) om du bruker en god skytejakke i stedenfor en HV feltjakke feks, men det kommer veldig an på sktteren og da...... Noen skyter omtrent like godt stående i t-skjorte som med skytejakke, andre merker at jakka ikke er der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...