Jump to content

Kulebane App til iPhone/iPod


thuus

Recommended Posts

  • 5 months later...
  • 1 year later...

Har lastet ned iSnipe på min iphone, men skjønner egentlig lite av den. Når jeg skriver inn alt av data som behøves og så trykker compute kommer tabellen. Det er greit, men skjønner ikke helt hvor jeg skal lese av klikkene?!

 

Noen som kan gi meg noen tips?

 

Path, er oppgitt i cm. Og Elev. er oppgitt i MOA

Link to comment
Share on other sites

IMG_0349.PNG

 

her er en eksempel tabel fra Shooter (som du heller burde lastet ned)

 

Path IN her gir deg et tall på hvor langt under "der du sikter" kulen treffer.

Regner med at du får dette tallet oppgitt i CM i din tabel.

 

SÅ kommer jeg til 100kroners spørsmålet: Hvilken elevasjons enhet har du på tårnene på DITT kikkertsikte? Og har du tårn med tydelige tall, som du kan nullstille?

 

Er det 1/4moa?

 

Plott inn riktig data i kalkulatoren.

 

Da får du i shooter Path MOA (eller PATH MIL, om du har mil kikkert).

 

står det -2MOA @150 meter (evt U2 MOA) så er det med 1/4MOA tårn, 8 klikk opp.

Link to comment
Share on other sites

Isnipe er enkel da.... Og fullt metrisk.. Under Elevation står det (clicks) det er antall klikk du skal skru. Har meget god erfaring med dette programmet. Stemmer alltid pluss minus ett klikk i alle børsene mine. Dessuten enkelt å laste ned værdata for det aktuelle området du befinner deg i.

Men det er med dette programmet som med alle programmer; "Shit in,shit out" Så det er viktig å mate inn riktige data på BC,hastighet, klikkverdier osv. Lykke til.:)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Er fortsatt ikke helt med :? Men for å ta et eks: Tatt fra tabellen på shooter. Path(moa) 0,0 på 100m. Jeg skal stille opp til 700m. Der er Path(moa) 15,8. Hva skal jeg stille?

 

Spør sikkert dumt her nå for de som kan dette..hehe, men prøver å få dette inn i huet, slik at app`n blir lettvint å bruke fremover.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...