Jump to content

Har en 45ACP søknad som må brukes snart


TigerBlack

Recommended Posts

Men hva skal jeg kjøpe da.. er så mye en har lyst på.

 

De jeg "sikler" på er Glock 21, M&P45 (desert yellow utgaven) og HK USP45.

 

Jeg har skutt med M&P i 40 S&W, og det var ett ganske hyggelig bekjentskap. USP har jeg bare holdt i en gang og Glock kjenner jeg stortsett bare fra G-17 som jeg har god sans for.

 

En 1911 kommer litt lengre ned på ønskelista da en som er litt ok blir for dyr, iallefall de jeg har sett på. Har sett på S&W og Para + STI og her er det mye vanvittig pene våpen ,men jeg har ikke sett så mange brukte og nye er de svindyre.

 

Jeg har ett budsjett på max 6000. Men gjerne under, jeg har ikke noe problem med å kjøpe en pent brukt ,da jeg regner med at jeg kommer til å bruke den til rekreasjons skyting. S&W 686 og 9mm'ern er de som blir brukt i mer konkuranse og "seriøs" skyting. Men artig og ha en 45ACP også.

 

 

Det jeg er ute etter er bruker erfaringer på G21 M&P 45 og USP45. Jeg har som nevnt ikke skutt med noen av dem og kjenner ingen som har noen. Desværre skal jeg ikke over til statene før tidligst til høsten, og her til lands er det veldig få, om noen, steder en kan prøveskyte våpen før en kjøper den.

 

 

(blir jeg noengang rik som fy kunne jeg tenke meg å åpne en håndvåpenbutikk med innendørsbane og mulighet for kjøpere å prøve en demo modell før en bestemmer seg.. tror det hadde vært en ganske god ide)

Link to comment
Share on other sites

Winge har en USP45 på brukthylla: 4900 kr

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2033

 

dem har også en Colt 1911: med ekstra løp og comp, 5500 kr

 

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=2017

 

ville selv gått for noe i 1911 designet hvis det skulle være .45

 

Prøvd Glock .45 og syntes det den var helt greit. men presisjon og mye bedre avtrekk på 1911:)

Link to comment
Share on other sites

Klatrechis da! Er det takken???

 

 

 

Det klatrechris egentlig mente var:

Det du burde kjøpe deg er en detonics combatmaster i 45 ACP, og jeg vet tilfeldigvis av en fyr som har en slik som han vurderer å byte inn i en ruger, så han selger den fordi han er rar, ikke fordi det er noe galt med den fine pistolen.

 

OK? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har da bittelitt erfaring med en G21, største forskjellen kontra en G17 som du har prøvd vil jeg si er omkretsen på grepet og rekylen.

Om du har mulighet å kjøre noen få mil nordover, kan du få prøve den. Og det finnes også muligheter å få brukt søknaden din samtidig ;)

Link to comment
Share on other sites

For moro skyting kan en 1911 krigsmodell fra Remington Rand anbefales; grynsmå sikter, kort,kort avtrekker og både sleideutløser og sikring som er knøtt umulig å betjene uten å vri skytehånda veldig mye. Jeg arvet en slik fra konas familie og det eneste jeg endret på var en ensidig taktisk, forlenget sikring. Jeg har skutt nok konkurranse med den til at jeg rettferdiggjør eierskapet ovenfor POD så den saken er grei. Jeg skyter også revolver(586) og 9mm pistol(Glock 19) til praktisk, men den gamle 1911 er morsomst av dem alle å skyte med. Klarte på en skytetrening å bruke opp hele lageret av Kongsberg stålmantlet ammo fra 50 tallet jeg fikk med våpenet. Det gikk 285 skudd med 45en den dagen. Var et par velvillige hjelpere med, men mesteparten fikk jeg ut selv. Jeg hadde det dobbelt så gøy som om jeg hadde skutt med Glock 19en min, og sikkert tre ganger så gøy som når jeg skyter med forsvaret sine P80er.

Jeg kommer sikkert til å skifte løp og sikter med tid og stunder men i hovedsak er våpenet perfekt for meg. Pekevinkel og rammestørrelse er som lagd til min fysikk så denne pistolen ser jeg frem til å ha i mange år før noen arver den etter meg.

MVH ATK

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Glock og eier en G21 selv, men skulle jeg valgt en pistol i 45 acp på nytt så hadde jeg valgt en pistol med litt mer sjel.

En knakende god 1911 frister mest, helst en Kimber, Nighthawk Custom eller Ed Brown.

 

Du kan forlenge fristen på våpensøknaden med 6 mnd til......svi av feriepengene når de kommer, så får du en skikkelig fin pistol :wink:

Link to comment
Share on other sites

(blir jeg noengang rik som fy kunne jeg tenke meg å åpne en håndvåpenbutikk med innendørsbane og mulighet for kjøpere å prøve en demo modell før en bestemmer seg.. tror det hadde vært en ganske god ide)

 

Det er vel nettopp en slik idé som kanskje kan gjøre deg "rik". :)

Link to comment
Share on other sites

(blir jeg noengang rik som fy kunne jeg tenke meg å åpne en håndvåpenbutikk med innendørsbane og mulighet for kjøpere å prøve en demo modell før en bestemmer seg.. tror det hadde vært en ganske god ide)

 

Det er vel nettopp en slik idé som kanskje kan gjøre deg "rik". :)

 

Been there, done that...

hjalp ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker Glock og eier en G21 selv, men skulle jeg valgt en pistol i 45 acp på nytt så hadde jeg valgt en pistol med litt mer sjel.

En knakende god 1911 frister mest, helst en Kimber, Nighthawk Custom eller Ed Brown.

 

Du kan forlenge fristen på våpensøknaden med 6 mnd til......svi av feriepengene når de kommer, så får du en skikkelig fin pistol :wink:

 

Den er forlenget en gang allerede, så det blir ikke noe forlengelse der i gården. Men har fått ok av kona til å ta ut ett lite "forskudd" på feriepengene i form av å låne mastercardet hennes litt.. *har en herlig kone* :D

 

1911 er greit nok ,men for det første skal en ha en knakende god en så må en ut med f'en så mye mer en hva jeg har mulighet til og for det andre så er det så sykt mange utgaver,fabrikker som har laga den, og hele pakkeluran at jeg gidder ikke gjøre hele det opplegget der for å finne ut at den jeg ville trives best med er den jeg absolutt ikke har råd til.

Klart jeg har sett litt på dem og jeg så ett par kjempepene ParaOrd hos Pedersens Vaabenlager, men de var LAAAANGT utafor min rekkevidde. Det samme med S&W. Fine men godt 3-5000 kr mer en hva jeg har å bruke på det.

 

Jeg har ett "tak" på 6000 kr jeg må holde meg til. Av det jeg har lest så er M&P 45 en av de mest presise våpnene i denne klassen. Og jeg syntes den ser ganske tøff ut også og når jeg har prøvd lillebroren til denne og likte den så jeg regner med jeg kommer til å gå for denne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...