Jump to content

Hvordan fjerner dere hylsesmurning


rsubsonic

Recommended Posts

Har vasket minst 10000 patroner i varmt Zalovann :D Bruker så varmt vann jag kan få fra krana og 3-4 dråper Zalo, rører rundt i 15-20 sek. med oppvaskbørsten og tapper ut vannet og skyller fort med varmt vann. Legger alle patronene i et stort badehånkle og løfter det opp i endene og "tromler" patronene. Har aldri hatt klikk pga. våte patroner eller hetter.

Bruker ikke metoden på jaktammo.

Link to comment
Share on other sites

tar en langsom men trygg metode jeg,fukter en fille i aceton og gnir en on hylse om gangen.liker ikke tanken på vann på ei hylse jeg skal fylle krutt i.da jeg tørker av fettet før kruttfylling

Link to comment
Share on other sites

tar en langsom men trygg metode jeg,fukter en fille i aceton og gnir en on hylse om gangen.liker ikke tanken på vann på ei hylse jeg skal fylle krutt i.da jeg tørker av fettet før kruttfylling

 

Etter min mening er aceton noe man bare bruker dersom man må. Det er ikke noe å puste inn, ikke noe å få på huden, og det er ganske brannfarlig. Jeg fjerner også fettet før jeg fyller på krutt, men jeg bruker varmt vann, Zalo og god tid til tørking...

 

Tidligere brukte jeg rødsprit. Hadde en boks med rødsprit i som jeg slapp alle hylsene oppi, tok dem ut og lot de tørke stående på halsen. Dersom jeg har dårlig tid bruker jeg fortsatt denne metoden. Men jeg fant ut at Zalo var like bra når jeg har tid å la de tørke før lading.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...