Jump to content

lyddemper til 6,5 x 55


skoging

Recommended Posts

eg vurdere å kjøpe me en lyddemper til rifla mi men blr det forandra treff punkt med og uten demper ? kan eg bruke samme skota med og uten demper?

harf dere noko demper å anbefale ? ser dei har billige s & l dempeere for ca 1500 er det noko å kjøpe ? nokon som har erfaring med dei ?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen fasit på om du får treffpunktforandring eller ei nå du monterer demper. Kanonen må skytes inn etter monteringen, så da prøver du deg litt frem og finner ut om og evt. hvor stor treffpunktforandringa blir. Jeg ville holdt meg unna S&L-demperen til 1500,-, her er det spart for mye på mangt, slik at det er rapportert om flere dempere som har sprengtes. Sats på en norsk demper, eller prøv den nye svenske Stallondemperen!

Link to comment
Share on other sites

hva mener du med: her er det spart for mye på mangt. problemet med hardcore demper'n er løst. fins folk som har kjøpt a-tec dempere som har gått til hælvette også :wink:

jeg har en harcore demper rifla mi jeg, og den funker som snus :D

 

jeg kjøper heller en demper som koster 1500kr og funker like bra som en til 3500kr om man ser på vekt og demping.

eneste ulempen jeg ser med hardcore demper'n er at den er stygg som juling :mrgreen:

 

og skulle demperen ¨sprenge¨ så er det ikke verre enn å kreve ny :)

Link to comment
Share on other sites

ser av testen i våpentidingen at den nye A-tec maxime demper mye bedre enn S&L hardcoren, og koster ikke veldig mye mer... verdt å ta en titt på... Selv har jeg S&L hardcore og er fornøyd med den. Eneste irriterende er at jeg ENDA ikke har fått magnumbakstykket mitt fra Winge, selv om jeg kjøpte tidlig i desember... (vet ikke hvor forsinkelsen ligger)...

 

Edit. Ser at a-tecen koster 66% mer (2500), så ville nok gått for S&L hvis prisen teller...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har en Hausken demper på min 6,5x55, og jeg er kjempefornøyd :D:D Men det kosta meg også 4300,- inkl. gjenging og kapping av løpet :? Alm dempern trur jeg er billigere enn Hausken. Jeg trur Hausken demper bedre, men det tviler jeg på at er hørbart....uten at jeg skal påberope meg kompetanbse på dette området :oops:

 

Jeg fikk treffpunktforandring som tilsier at jeg antagelig ikke hadde fått inn et dødelig skudd på et rådyr på 100 meter. Men det er jo en selvfølge at man skyter inn etter montering av demper, og de fleste andre børsisjobber der våpenet er tukla med, så det tviler jeg ikke på at du ikke hadde kommet til å gjøre. Mirage blir "ganske" plagsomt da jeg tar 15 kjappe smeller på banen. Da danser retikkelet over hele blinken, så da må jeg ta pause. Men jeg har det ikke travlere enn at det går fint. Er jo greit å slippe til flere, så flest mulig får skyti litt 8)

Er du mye på banen, så ville jeg investert i miragetrekk så fort som mulig, for du kommer til å irritere deg....det hadde jeg gjort, men jeg skyter i snitt 15-20 skudd i uka i sommerhalvåret, så det gidder jeg ikke å styre med. Bruker heller de hundrelappa på mer ammo :lol:

 

Ønsker deg lykke til, og lyddemper er uvurdelig. Jeg måtte selge 2 våpen for å finansiere dette + litt annet snacks ala kikkert og klær, men jeg angrer ikke 1 cm. på det :D Det er verdt hver eneste krone :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...