Jump to content

Magnum definisjon, POD kontra NSF?


vingemutteren

Recommended Posts

Husk at pod ikke bestrider NSF sin rett til å endre regelverket for bruk av våpen og kaliber. De bestrider kun at de er pliktige å følge disse endringene, så sant de selv ikke har godkjent de.

 

Ergo er bruk i programmet lovlig (og blokkerer for ny erverv), selv om erverv til programmet ikke nødvendigvis er det. Derved Exit ny spesialrevolver for Hassel. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått en for meg gledelig melding om magnum og Spesialrevolver fra NSF. POD har snudd, og godtar spes revolver i magnum kaliber opp til 0.455

 

Dette i brevs form fra POD.

 

Jeg ønsker å rette en stor takk til Fagkomite Pistol (spesielt v/leder), og til NSF generelt. For å fått denne saken ut av verden.

Link to comment
Share on other sites

:D OMSIDER en fornuftig løsning!

Takk for at du har stått på for oss pistolskyttere vingemutteren, og gratulerer!!

Synd at det finnes folk i et direktorat som gjør sitt ytterste for å ødelegge for seriøse skyttere!

(Og enda mer synd at Frp har slettet fra sin agenda nedleggelse av POD..)

Kanskje det kunne vært smart å scanne og publisere brevet her på forumet? Selvsagt med personlige data streket over? 8)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst er det noe Bjørn Jakobsen (leder fagkomite pistol som har holdt trykket oppe), og de som jobber i administrasjon og ledelse i NSF som skal ha takk.

 

Jeg har kun jobbet for å få holde på med sporten min og kunne få bruke egnet verktøy, og det er med glede jeg kan konstatere at det har nyttet å jobbe konstruktivt med forbundet. Fremfor å stange hodet i veggen selv.

 

Og i etterpåklokskapens navn, har jeg også vært med på å gjøre frontene unødig steile ved å ikke være saklig nok i de første kontaktene med POD (er det noe jeg har lært, så er det at enhver personkarestrestika må bort fra slike papirer. Dess tørrere og kjedeligere, dess bedre er det :wink: ).

 

Til mitt forsvar har jeg kun manglende kunskap og forståelse å legge på bordet (hva det nå måtte være verdt). Så slik sett er jeg etter eget syn kun "break even".

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...