Jump to content

Rengjøring av hylser


Olaf

Recommended Posts

Sirhitalot:

 

Interessant. Hvor lenge kjører du hylsene i vaskeren? Har du merket noe skader på hylsene nå i

etterkant? Noen sier at man ofte kan få flekker på hylsene av våtbehandling.

 

Den renseren de har på DX er jo veldig "Liten"? Hvor mange hylser får du oppi?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sirhitalot:

 

Interessant. Hvor lenge kjører du hylsene i vaskeren? Har du merket noe skader på hylsene nå i

etterkant? Noen sier at man ofte kan få flekker på hylsene av våtbehandling.

 

Den renseren de har på DX er jo veldig "Liten"? Hvor mange hylser får du oppi?

jeg har gått over til vibrator fordi jeg synes det gir et mye bedre resultat og krever mindre arbeid. Jeg fikk best effekt med UL da jeg satt hylsene på høykant i et syltetøyglass, men jeg brukte ikke mye tid på å forske på det før jeg ble lei. Får vel kanskje 20 30-06 hylser oppi. Jeg kan heller ikke komme på et produkt fra DX i slengen som jeg er ordentlig fornøyd med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg gjorde en test med varmt vann og oppvaskmaskinpulver i en kjele på _svak_ varme på kokeplata. (jeg kunne fint ta finger'n nedi vannet) Dette ser i utgangspunktet ut til å fungere "greit". Hylsene blir adskillig renere, og evt kruttslam langs halsen lar seg lett gni av med stålull etterpå.

 

Jeg gjorde dette med de gamle tennhettene i (før pressing altså).

 

Det som skjedde var at vannet ble turkis/grønnfarget, det luktet kloraktig og noen av hylsene så ut til å få et litt lysere "belegg" evt. oksydlag enkelte plasser.. det ser ut som at det er de hylsene som har ligget på bunnen av kjelen som har fått dette. Er dette skadelig? Eneste jeg kan tippe det vil gi utslag på er at hylsene blir såvidt en ørliten tanke "ruere" der dette hvite partiet er.

 

Med tanke på vannfarge, lukt etc... driver jeg med noe farlig her? :D Jeg hadde ventilatoren på.

 

Hylsene ligger nå til tørk i stekeovnen, så får vi se hvordan dette funker.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...