Jump to content

GS Akela


IvoRei

Recommended Posts

.............Jeg skal gå ergoterapi i trondheim. Har en venninne som holder på med tredjeåret og hund sier at hun har nok av fritid. ...............

 

Selvfølgelig ikke noe problemer med en hund som snakker. Den kan jo bare prate litt med andre når hun er opptatt :mrgreen:

 

 

Sorry :oops:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 307
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Det er så stor etterspørsel etter Gordon valper nå,at en skal være litt heldig om en får!Har en kompis som står på liste på en kommende fødsel,er spent om han får en valp derfra..uansett så har du gjort et klokt valg her,når Mai gikk tom,er nok dette beste altrnativ i sommer iallefall!Skal bli spennende å følge med,for du holder oss vel oppdatert?Første stand osv..Jeg bruker forresten rypevinge og trener stand fra 9-10ukers alder!Det er morro det!

Link to comment
Share on other sites

.............Jeg skal gå ergoterapi i trondheim. Har en venninne som holder på med tredjeåret og hund sier at hun har nok av fritid. ...............

 

Selvfølgelig ikke noe problemer med en hund som snakker. Den kan jo bare prate litt med andre når hun er opptatt :mrgreen:

 

 

Sorry :oops:

 

:lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Valpene har nå blitt vel 4 uker, spist sitt første måltid og vært ute en tur for første gang. Hentes den 26. Juni :D

 

Valpene vokser bra, veier 1,5 kilo og tennene har begynt å komme, så det skal bites i alt mulig. Det er foreløpig harmonisk i valpekassen. De neste 4 ukene vil valpene legge på seg ytterligere 4 kilo. Jeg gleder meg veldig :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er nå 18 dager til reisen nordover begynner. Jeg kjenner at jeg gleder meg voldsomt nå :)

 

Valpene vokser bra, spiser godt og begynner å bli skikkelig lekne. Troll valpefor syns de er kjempegodt.

 

Jeg har valgt å vente til valpen blir 9 uker før jeg henter den, dette fordi jeg vil være sikker på at den har fått den tiden hos moren den trenger for å kunne fortsette å fungere som et flokkdyr når den kommer inn i min familie. Jeg vil også være helt sikker på at valpen er så sterk som mulig mentalt.

 

Jeg skal prøve å få lagt ut noen bilder av valpen. Jeg tror jeg vet hvilken som er min nå :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå er det bare en uke til jeg og madamen kjører oppover den nyyydelige kystriksveien vår for å hente håpet vårt. Jeg kjenner jeg gleder meg noe helt vannvittig nå :D

 

Reisen blir vel 100 mil en vei, men det er så absolutt verdt det! Vi har leiebil, så turen skal gå fint :) Vi overnatter litt sør for nordreisa, så får vi hele dagen på kennelen på lørdag, så starter hjemturen på lørdags ettermiddag.

 

Ønsker alle stående fuglehundeiere en god sommer!

Link to comment
Share on other sites

På turen oppover til Nordreisa, kjører vi innom Fauske, Mo i Rana og Narvik. Noen som har noen formening om hvilke mål på bur en voksen gordon setter bør ha? Jeg tenker hvis vi ikke finner noe på butikkene, skal vi bestille fra nett. Da er det kjekt å vite :D

Link to comment
Share on other sites

Blir lite bilturer på håpet mitt de første tre årene iallefall. Har du noen formening om innebur? Bør vel være større enn bilbur?

 

Lite bilturer? Skal dere gå til jaktterrenget da? Eller har du ikke tenkt å jakte med dyret? Viktig å få sosialisert inn bilkjøring med valpen og!

 

Apropo burstørrelse burde et bur på ca. 93 x 58 x 66 cm holde. Blir det større tar det jo mye plass, men selvsagt har dere plass kan buret godt være større.

 

Jeg har den størrelsen til begge mine - en basset og en Engelsk Setter valp, men det er jo mest på natta de bruker buret. På dagen er de i bingen.

Link to comment
Share on other sites

Okey, thanks:)

Nei, jakting blir det nok fint lite av frem til jul. Grunndressur, grunndressur, grunndressur + trim, mosjon og litt mer trim. Der jeg bedriver dette, kan jeg gå. Hjemme blir det jakting i områder som ligger 5 minutters gange unna, så det er ikke noe problem. Er helt enig i at det er viktig å biltilvenne hunden og det skal selvfølgelig skje, men som student i bartebyen er jeg billøs. Det blir selvfølgelig bilturer, men langt fra like mye som det hadde blitt hvis jeg hadde hatt bil selv :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ville ikke tatt mosjonen så hardt første leve år, har tatt rolig med tispa mi på 10 månd nå og hun får sporadiske lang turer. Har terpet sykt mye på at ytterdøra er hellig, hun får ikke gå ut i gangen før hun er invitert og det samme når hun skal ut, her er det sitten som gjelder. Det første jeg gjorde da jeg fikk henne hjem og hadde fått henne husvarm var å ta henne med på en fremmend plass som var uforstyrret og slapp henne løs med avledning før jeg stakk og gjemte meg. Ble mye skrik før hun fant meg, men hun klarte det til slutt. Og resultatet er jeg veldig fornøyd med, når jeg har henne løs i dag så er hun flink til å holde kontakt i uoversiktelig terreng, sjekker bestandig om far kommer etter og øker kun avstanden der det er oversiktelig. Et annet pluss er at jeg kan slippe henne løs her i bygda og gå inn, da tar det 2 sec før hun prøver å rive døra for å være ute alene det liker hun dårlig. ;)

 

Ble helt OT dette. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Hei Robin.B

 

Hvilken kennel er hunden din fra? Jeg tenkte kanskje at vi hadde valp fra samme kennel, siden Reisavannet fikk et kull for ca. 10 måneder siden :)

Veldig fint å høre andre sine erfaringer om GS, syns det er generelt lite om rasen her inne. En veeldig Basset-dominans :lol:

 

Hvordan gjorde du det de første nettene hun var i hus? Hun fikk sove i senga sammen med oss i går, men det var fordi vi ikke var hvor vi skulle være(vi var hos svigers), hadde ikke bur og på golvet var det en million ting hun kunne gnagd i fillebiter.

 

Jeg har bestemt meg for å bare legge henne inn i buret i natt og si gonatt. Så får det gå som det går. Jeg har "trent" litt med henne i buret idag, ved å legge henne inn i buret og lukke det. Det blir så et helvetes liv i alt fra fem til 15 minutter, men så roer hun seg litt. Jeg benytter da anledningen til å rose henne veldig og åpne buret igjen. Målet er å venne henne med buret, samt at hun skal skjønne at klag/syt=buret stengt - rolig=få lov å komme ut. Jeg prøver å gjøre det likt når jeg skal gi henne mat, gå ut døra og lignende. Det er jo veeeldig begrensede krav jeg stiller, da hun bare er 9 uker gammel.

 

Andre som har tips/råd/erfaringer å dele her?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med hund!Blir moro å se hva det blr av den,tror dette blir bra(kunne tenkt meg fra det kullet sjøl..)Selv legger jeg alltid valpen i bur fra første stund,også om natta,da legg jeg meg på madrass ved siden av buret og roer ned hunden hver gang det blir lyd.Etterhvert går jeg bort og legg meg på eget rom,tar kanskje noen dager..Et gammelt lurt tips:Når valpen skal ut:Si sitt foran døra,la den sitte til den ser på deg,så sier du ja!og åpner døra.Samme med mat:sitt foran matskåla:la hu se på deg.og så JA!På denne måten trener du kontakt og samtidig at hunden lærer åg gå fram på ordet JA!Det er nyttig når hunden har stand og skal reise fuglen på JA!Og for guds skyld!Ikke spar penger på foret på en valp!Kjøp det beste tørrforet!Bløt det opp,og gi gjerne litt våtfor i tillegg innimellom.Og ikke gi for mye!

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene Cameron:) Skal terpe på det også. Idag har hun lært sitt. Bare med en tørrforbit og en pekefinger, men så lenge jeg har oppmerksomheten hennes, så setter hun seg med en gang:)

 

Første natta gikk kjempefint, hun var urolig i 15min før hun sovnet som en stein. Det blir en spennende tid fremover :D

Hvordan går det med treningen da cameron? Klar til høstjakta?

Link to comment
Share on other sites

Hei og gratulerer ivorei :)

Hvis du gir valpen maten inne i buret så blir det en positiv og fin opplevelse å være i bur :) (ikke noen straff)

Vi gjorde dette en god stund og det er nå ikke noe problem å ligge i bur :)

Når hun skal legge seg for natten sier vi altid "god natt" og nå går hun tilogmed inn og legger seg når vi gjør oss klare for Natten :) deilig :)

Husk å være konsekvent hver eneste gang :)

Lykke til og kose dere masse :D

Link to comment
Share on other sites

Hei 2rbjørn!

 

Takk for tips, det med maten hørtes lurt ut :wink:

 

Jeg har fulgt med i tråden om din engelsk springer spaniel med spenning og inspirasjon :)

 

Jeg prøver så godt jeg kan å være så konsekvent som mulig med henne, hele tiden, samtidig som jeg ikke gir henne for mange arbeidsoppgaver eller lar henne begå for mange feil på en gang. Men det er faktisk skjelden jeg må knurre til henne, hun er veldig flink :)

 

Jeg sier også gonatt til henne før jeg går å legger meg, men jeg har jo bare hatt henne en natt, så det kommer nok. Hun var veldig flink i natt, jeg tror ikke det kommer til å bli så mye syting og klaging om et par-tre netter. Hun går også inn og ut av buret som hun ønsker og det syns jeg er veldig bra. vi har nok en vei å gå før vi er på nivå med dere, men un er jo bare 9 uker :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver så godt jeg kan å være så konsekvent som mulig med henne, hele tiden, samtidig som jeg ikke gir henne for mange arbeidsoppgaver eller lar henne begå for mange feil på en gang.

bare husk å avslutte når hunden har gjort det riktig for da er det det huden husker fra sist/forje gang :D

 

ja det er litt alder forskjeld :)

og vi kunne gjort litt ting litt anderledes og bedre sikkert

men er fornøyd med det vi har fått til :)

trenger å gå penere i bån men det kommer nok :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipsene Cameron:) Skal terpe på det også. Idag har hun lært sitt. Bare med en tørrforbit og en pekefinger, men så lenge jeg har oppmerksomheten hennes, så setter hun seg med en gang:)

 

Første natta gikk kjempefint, hun var urolig i 15min før hun sovnet som en stein. Det blir en spennende tid fremover :D

Hvordan går det med treningen da cameron? Klar til høstjakta?

Hei!Her burde det terpes på apport og ro i oppflukt osv,men rekker ikke over alt..får være som det er,blir mest sykling med hundan nå.Jakt er jeg alltid klar for,og hundene og!Har fått ei koie på skogen nå,som blir brukt til jakt og fiske.Du har ei spennende tid foran deg,livet blir ikke det samme :D mye arbeid,men når dyret er ferdig dressert er det bare en fryd!Tipper hu vil ha noe større søk enn mine pga USa blodet der,men blir vel en hund til både skog og fjell.Kan være lurt å bruke henne i skogen først og gjerne gjemme seg litt som noen tipsa om her!Og tren konakt!

Link to comment
Share on other sites

Bra å høre at du er igang iallefall cameron:)

 

Jeg var ute med henne i skogen idag. Første møte med skogen var spennende. Jeg liker veldig godt at hun ikke pistrer eller blir redd noe som helst der ute. Gresset er tre ganger høyere enn henne, men det er ikke nøye, hun bare peiser på. Etterhvert skal jeg definitivt prøve metoden som ble nevnt om å gjemme meg for henne, slik at kontakten blir bra. Foreløpig holder hun seg aldri lengre unna meg enn ti meter, så jeg greier ikke å gjemme meg :lol:

 

Hun forstår nå ordet "sitt" og setter seg hver gang jeg har hennes oppmerksomhet, dette uten provokasjon. Hun forstår ikke helt "kom hit" enda, men jeg øver mye hver dag.

 

Jeg forsøker også å få henne til å "bli". Dette greier hun fint, helt til vi kommer til at hun skal ut døra eller like før hun skal få mat. Hun setter seg fint foran døra og foran meg når jeg holder maten, men så snart jeg åpner døra eller setter ned maten, løfter hun på rompa. Jeg må vel bare øve mer :)

 

Hun har bare tisset to ganger inne siden hun kom på lørdag, dette er jeg veldig fornøyd med. Jeg prøver så godt jeg kan å lese/tolke hennes signaler, samt at jeg tar henne ut regelmessig etter drikking/spising.

 

Hun har også utviklet seg en ekkel uvane med å ete skit. Sin egen og andres, både hunder og katter. Tar jeg henne i akten, knurrer jeg og hvis hun ikke gir seg får hun et nyp i øret. Da slutter hun. Dette er det eneste jeg syns er litt slitsomt med å ha henne ute, at jeg hele tiden må følge litt med på hva hun gjør. Hun eter mold/kvist/gress også, men det må hun bare gjøre, jeg kan ikke gå å knurre til henne hele tiden, hun er tross alt bare en valp.

Link to comment
Share on other sites

Nå sitter innkallingen bedre! Etter litt mer lesing av Vibeke Skaar, fant jeg ut at jeg måtte finne en større motivasjonsfaktor for å motivere valpen til å komme inn. Litt leverpostei var tydeligvis myye bedre enn tørrforet hun får :D

 

Dette er så utrolig artig :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Innkallingen går mye bedre nå. Hun kommer når jeg roper nesten uansett hva hun holder på med. Da vanker det ros og go´bit. Men ikke vær gang. Jeg vil at hun skal komme fordi jeg roser, ikke for å få gobit.

Sitt kan hun nå. Hun setter seg både på sitt og håndsignal, men jeg har ingen provokasjoner på henne enda. Hun er jo bare 10 uker. Hun har lært seg å legge seg, dette skal vi øve mer på.

 

Ellers så er hun helt stille i buret om natta nå, men kan bli veldig utolmodig og skrike hvis hun blir forlatt i buret på dagtid uten at det er folk i huset. Jeg trener på å la henne være alene. Dette er utrolig artig :D

Link to comment
Share on other sites

Natt ti fredag fikk Akela ENDELIG sin første hele natt alene i buret. Her i huset er det sommerferie for "ungene" og de sitter oppe på natten til klokken blir 3-4. I og med dette har hun bare vært alene fra 0400-0800 på morgenen. Jeg måtte finne en løsning på dette. Jeg bestemte at alle som trengte noe fra gangen mellom 1100-0800 måtte hente det og sette det ved verandadøra. På denne måten er det ingen som tar i dørhåndtaket engang før klokken blir 0800.

Problemet har vært dette: både jeg og stemoren min begynner på jobb tidlig. Jeg står opp kl 0400 og hun står opp 0600. Selv om vi ikke ønsker å gi hun oppmerksomhet, MÅ vi jo gjennom stuen for å komme oss ut døra. Er det ikke slik at hun tolker det som oppmerksomhet uansett? Jeg har valgt å gå fram på den måten. Og natt tl torsdag var forferdelig, hun klagde og søt hele natten. Men INGEN tok i døra engang før hun ble 0800. I natt var det myyyye bedre :D Klaging i 20 min, så helt stilt fra 1130-0800. Ut å tisse inn å spise og nå er det ut å rase fra seg litt, skal ha litt innkallingstrening :D

Link to comment
Share on other sites

Akela tok kveld kl 2300 og har ikke lagd en lyd siden :D Veldig fornøyd med det. Hun vokser bra og veier nå 5,2kg. Hun har altså lagt på seg 1,1kg på litt over en uke. Jeg regner med at hun vil veie ca 20kg når hun er ferdigvokst.

 

Ellers så spontan-apporterer hun som bare rakkern og "sitt" begynner å bli ganske bra innendørs. Innkalling fungerer også meget bra innendørs, men utendørs gjør hun som hun vil :D

 

Dette er en fantastisk tid og jeg vil takke alle kammer-medlemmer som støttet og motiverte meg til å skaffe hund. Takk skal dere ha!:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På lørdag var Akela 13 uker gammel og veide 6,2kg :D Hun vokser og trives veldig bra. Inkallingen stiller jeg nå ubetinget lydighet til hvis hun er innenfor synsvidde og 20meter. Hun er ikke husren enda, men har hatt veldig få uhell inne. Jeg kjøpte alle tre filmene til Anders Landin og de har hjulpet meg veldig mye. Disse vil jeg anbefale varmt til alle fuglehundeiere :D

 

Hun er veldig glad i både andre hunder og mennesker, har et veldig flott gemytt og er veeeldig kosen :)

 

Jeg har jo ikke langt ut bilder enda! Jeg skal prøve å få disse på plass :)

 

Hvordan går det ellers med de andre fuglehundene her på kammeret.no? Begynner dere å bli klare til jakta? :D

Link to comment
Share on other sites

Trener aktivt med min IS som dagen ihvertfall, masse trekksele og lange turer, ligger på mellom 5 og 11 km hver dag nå. Skal også kjøre opp litt ekstra utover med kløv, bare jeg får kjøpt den. Satser i år på store muskler og heller litt kortere økter utover høsten, da vi kommer til å fokusere på å ha sikre fuglearbeid istedet for å dekke så mye terreng som mulig.

 

Men uansett, lykke til med din lille sorte, blir nok neste års fartsfantom dette tenker jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du har deg gøy, flott!! Desverre så måtte jeg ta bort tispa mi på fredagen, det viste seg at hun hadde medfødte deffekter, det har vært en svært tung helg her hjemme. Ingen som var forberedt på dette, hun ble bare 11 månder.

Men iallefall så skal jeg hente ny valp sist i august, det er det som driver meg for øyeblikket. Så det blir rart å starte med valp igjen, blir jo 2 år sammenhengende.

Link to comment
Share on other sites

Det var utrolig trist å høre. :(

 

Men, du får trøste deg med følgende: Du får ett nytt år med utfordringer, men er nå enda rikere på erfaring, og mulighetene for å trena enda bedre og gjøre ting riktig er enda større. :) Lykke til, både med dagene som kommer og i august.

Link to comment
Share on other sites

Såbra TomMarius :D Høres ut som du virkelig legger sjelen i fuglehunden din :) Jeg gleder meg skikkelig til å begynne å "slite" med min også, med litt tunge turer, svette og tung pust. Men Robin.B sa at jeg skulle være veldig forsiktig med treningen det første året. Stemmer dette? Jeg tviler overhodet ikke på kunnskapen din Robin.B, men jeg liker å høre alles meninger og erfaringer :wink:

Og takk for det TomMarius, jeg håper jeg gjør noe rett iallefall. Har fått mange gode tips her, samt at oppdretteren er bare helt fantastisk. Jeg ringer når det skulle være, han er kjempe-entusiastisk og veldig ivrig.

 

Veldig synd å høre om hunden din Robin.B :(

 

Får bare kaste meg på TomMarius sine motivasjonsønsker å ønske deg lykke til :) Er det GS du skal ha nå og?

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser sør 20 august for å hente meg en GS hanne, det er mitt store høydepunkt for tiden. Det er bare helt utenkelig å ikke få seg ny GS for oss da vi her i huset er veldig enig om det.

 

Det er viktig å være bestemt å konsekvent med disse 4 beinte, jeg drev mye rolig trening med tispa mi som betalte seg veldig. Samtidig så fikk hun sporadiske lang turer og takket like mye for en tisse tur som en lang tur. Det er unødvendig å si at dette er høyenergi hunder, gi dem smaken på mye trim i oppveksten så vil de bare kreve mere. Iallefall så maste tispa mi aldri på å gå ut, mens søstra hennes må ha 1 time hver dag for å holde på roen, så jeg føler at jeg har gjort mye rett som jeg kommer til å videre føre.

Det jeg terpet mest på de første måndene var sitt i alle situasjoner, det vil si ved mat servering, når hun skulle ut og inn, før hun fikk komme opp i sofaen(kjellerstua) og når hun skulle hilse på folk. Det er viktig å skynde seg langsomt og ikke å stresse, de blir fort nok stor.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg vil nok absolutt anbefale deg å ta det veldig med ro med fysisk fostring første året... Med tanke på alderen er ikke dette en hund som skal brukes før neste høst, hverken til kløv, jakt, snørekjøring eller lignende. Kos deg med en lat hund, og tren den bedre opp til sommeren igjen.

 

Jeg trente opp min til jakt første høsten (han var ni måneder og fikk noen timer i slipp) og jeg sliter fortsatt med det. Han er en energibombe uten like, tar to timer med trekksele på strak labb og etter fem minutter... Er han klar for to nye timer. :) Men jeg legger litt innsats i å holde han godt trent gjennom hele året. Han er nå over 2 1/2 år gammel og vi går nå mellom 3 og 4 mil hver uke, med sele eller frisluppet (dertil egnet terreng), og han trives veldig godt med dette.

 

Men kos deg så mye med det som forhåpentligvis kommer til å bli din ledsager på jakt og aktivitet de neste 12-13 åra. Og det gjelder, som Robin.B sa, å skynde seg sakte.. :) Tren sitt, sitt, sitt, sitt... Også kan du evt ta opp litt apport utover høsten. Lystbetont og kjempemorsomt, for så å fase det mer og mer over på alvor og jobbing.

 

Uansett, lykke til og kos deg så meget! :)

Link to comment
Share on other sites

Her er Akela, 10 1/2 uke gammel :D

 

Hun har kommet veldig godt inn i sitt nye hjem. Utrolig lærevillig, lydig, herlig, myk og rolig tispe. Hun er veeeldig interresert i fugl, noe jeg setter stooor pris på :D

 

Vi får se om det blir noe tamfugltrening til høsten :wink:

5po7d1.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hun lekte med Loco, hunden til Raymond (Jackrussel her på forumet) her om dagen... Hun går endel på trynet for å si det sånn. Men makan til ståpåvilje og mot! Ikke en lyd, hun bare gir full gass videre :D Sånn skal det være! :D:D

333zryx.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hun lekte med Loco, hunden til Raymond (Jackrussel her på forumet) her om dagen... Hun går endel på trynet for å si det sånn. Men makan til ståpåvilje og mot! Ikke en lyd, hun bare gir full gass videre :D Sånn skal det være! :D:D

333zryx.jpg

 

Kanonbilde! Det er veldig moro å følge med på valpene etter hvert som motorikken utvikles. En ser nesten forskjell fra dag til dag :shock:

Link to comment
Share on other sites

Skal også prøve å få lagt ut noen bilder av henne i "stand". hun tar stand på bl.a hønene våre og dette hadde vært litt kult å fått bilde av mens hun ennå er så ung, spesielt siden hun går i "pointer-stand" - hun løfter det ene frambenet :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Akela er nå litt over 4 måneder, vokser bra(spesielt beina :lol: ) og har det kjempebra :D

 

Hun fikk være med på årets første fisketur som resulterte i masse småsei, 4 storsei og 6 uer :D Kjerringa står på kjøkkenet nå og tilbereder renskåret uerfilet, poteter med fersk persille og hjemmelaget fløtesaus :D:D

Akela vil nok få sin del av fisken ja :wink:

 

Ellers trenes det mye på sitt, avstands-sitt og inkalling. Dette stiller jeg ubetinget lydighet til og fungerer veldig bra. Jeg har lagt inn nabokaninen som provokasjon og jeg stopper henne uten problemer når hun jager den. "SITT" - og rett på rompa :D

 

Hun kommer når jeg roper på henne - hvis ikke hun har funnet noe MEGET interresant. Den eneste gangen hun virkelig lukker ørene er når hun er sammen med andre hunder. Det får vi øve mer på. Vi reiser til Trondheim neste søndag, så da blir hun bartetispe :P

 

Gleder meg veldig til å ha henne på fugl på tenna neste uke og se hvordan hun reagerer. Hun tar veldig fin stand på sommerfugler og høner til nå, så vi får se om det ikke blir jaktbikkje dette :D

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som du får dette bra til, når det gjelder tispa mi så sluttet hun å vokse da hun var 6 månder. Legger ved veiingene jeg foretok så har du kansje noe å sammenlingne med, hun var 15,3 kg da hun var ca 11 månder. Så kan vel trygt si at det var ei lita tispe jeg hadde. Ellers så har jeg nedtelling, bare 14 dager igjen .....sukk

 

29.10-09 4,7 Kg 9,5 uker

 

08.11-09 6 KG 11 uker

 

15.11-09 7,4 Kg 12 uker

 

21.11-09 8,2 Kg 13 uker

 

29.11-09 9,0 Kg 14 Uker

 

06.12-09 9,7 Kg 15 Uker

 

13.12-09 10,7 Kg 16 uker

 

20.12-09 11,2 Kg 17 Uker

 

27.12-09 12,0 Kg 18 Uker

 

03.01-10 12,1 Kg 19 Uker

 

10.01-10 12,8 Kg 20 Uker

 

17.01-10 13,5 Kg 21 Uker

 

24.01-10 13,3 Kg 22 Uker

 

31.02-10 14,0 Kg 23 Uker

 

07.02-10 14,8 Kg 24 Uker

 

14.02-10 15,0 Kg 25 Uker

 

21.02-10 15,5 Kg 26 Uker

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg fikk ikke tillatelse hos grunneier å trene hunden på tenna. Jeg kunne gått med henne i kobbel, men det hadde ikke blitt samme tingen. Langline skal det investeres i.

 

Jeg har hatt henne for fugl her i trondheim. Riktignok bare byduer, men de er så tamme, at hun får festen standen skikkelig på dem. Utrolig arti å se dette i så ung alder :D Hun er veldig lydig også. Jeg lar hun løpe etter noen sekunder før jeg roper "sitt" og hun går rett på rumpa. Skal på tamfugltrening i neste måned hvis det ikke blir så dyrt :oops:

 

Det blir ingen jakting med hunden før neste høst, så vi har god tid å trene dressur på. Har vært litt sløv med å oppdatere siden her, skal bli flinkere :wink:

 

Robin: moderatorene har økt antall inlegg per side.

Link to comment
Share on other sites

Vær forsikitig med disse by duene!Hu legg seg bare til mange uvaner/feil,har sett hunder blitt nærmest ødelagt av trening ukentlig på by duer..kom deg ut og tren på vaktler e.l og bruk gjerne line i starten.Treng å få stand på lukt av fuglen nå.Blir moro å følge med videre,har som nevnt tro på dette!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...