Jump to content

Elektrosjokk (Brøytemannskap)


Guest solheimen

Recommended Posts

Ikke noe nytt at man blir truet på jobb når man driver med strøing og snørydding.

To tidligere kollegaer av meg ble ble slått og truet under strøing av en som hadde kjørt av veien. Slike folk har ikke noe på veien og gjøre. I ettertid kjørte de med en stor skiftnøkkel i hytta.

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Thomas Skaar tror ikke våpenet er lovlig i Norge.

 

Men det kan jeg ikke bry meg om.

 

[...]

 

– Hva om du bruker våpenet på folk som er hjertesyke?

 

Det er trist om dette får tragiske konsekvenser, men har de problemer, må de holde seg unna krangling, sier Skaar

:shock: Mannen står altså fram i media og innrømmer at han vil bruke et ulovlig våpen uten hensyn til om han kan komme til å ta livet av andre?

 

Personlig mener jeg at en anmeldelse for å inneha ulovlig våpen er på sin plass her. Det får pinadø være måte på!

Link to comment
Share on other sites

Som en liten kommentar til det du sier høgger'n, så i tillfellet der jeg jobbet så kom vedkommende inn i hytta og utdelte slag. Og det av en som var beryktet på stedet, blant annet for å ha slått politiet. Så har full forståelse for at dem ikke følte seg trygge.

Men det er betenkelig av billister blir så hissige at dem truer brøytemannskaper. En sjåfør jeg leide inn fikk også besøk inni hytta av en billist. Fikk den verbale overhøvlinga, og følte seg truet. Det av en som jobber/jobbet innen barneværn. Slikt blir en betenkt av.

Ang skiftnøkkelen så er verktøy ganske vanlig å ha med seg når man er ute på jobb, så vil ikke kalle det en bevepning. Problemet er når en begynner å ta med balltre og elektrosjokk våpen. Da er ting planlagt, og da stiller ting seg i et annet perspektiv.

Når det er sagt så er jeg motstander av slik bevepning som nevnte person i artikkelen, bare så ting er klart.

 

 

John-A

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

[iRONI] Jeg gleder meg til å lese oppfølgeren til denne historen om noen dager, når denne brøytekaren har prøvd seg på en eller annen kar som viste seg å være raskere enn hillbillien selv. Da sitter han vel og sutrer fordi noen tok ifra ham stun-gun'en hans, og brukte den mot ham selv.... :lol:

(det er ihvertfall lov å leve i håpet) [/iRONI]

 

...selv om jeg er rimelig sikker på at mannen, i skrivende stund, ikke lengre er i besittelse av noen stun-gun, da dette klart er i strid med norsk lovverk og han selv har produsert alt det bevismateriale som politiet måtte trenge.

 

 

 

edit: la på ironi-tags, så det ikke skal være tvil...

Link to comment
Share on other sites

Kjenner flere som brøyter i Oslo, det er ganske vanlig at folk slår til traktoren med skuffa, kommer løpende etter, truer seg inn i hytta og kjefter. Og de har også med seg den store skiftenøkkelen etter en del episoder. Dette sier vel mere om den vanlige Nordmann enn de som brøyter mener jeg da

Link to comment
Share on other sites

Er det noen flere som vil lage en sak mot seg selv, og inrømme ulovlig våpenbesittelse :shock:

klok kar

 

Men når det er sagt har jeg jo fortåelse for at de ønsker å beskytte seg mot personer som går til fysisk angrep på grunn av at de gjør jobben sin.

 

Men pengene han la igjen på ebay for 5 stk. stun gun er nok tapt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Sukk, ikke særlig smart han der. Tror neppe politiet kommer til å la den saken gå huset forbi.

Når det gjelder å forsvare seg selv imot vold og overfall så er jo ikke det ulovelig, men å ta i bruk ulovelige våpen blir bare ris til egen bak.

 

Som Sharpshooter sier så er det bedre å utstyre seg med noe som hører naturlig hjemme i konteksten, som en hjulvinne, skiftenøkkel osv. Problemet er da som oftest at den som utstyrer seg med slikt ofte ender opp som den aggressive part mht oppførsel, og ofte bidrar til at hærverk mot for eksempel kjøretøy utført av en eller annen tulling, ender opp med legemsbeskadigelse med farlig redskap utført av eieren. Folk blir dessverre litt overmodige når de har noe farlig i hånden.

 

I USA så er det slik i de fleste statene at om man er lovelig (CCW/CCP) bevæpnet, så har man plikt til å trekke seg tilbake fra en konflikt, nettopp fordi man ved bevæpning faktisk ofte kan eskalere situasjonen gjennom å opptre tøffere en man ville gjort uten.

 

Hvis denne karen føler seg truet eller kjøretøyet blir utsatt for hærverk, så får han holde seg inne i kjøretøyet, og ringe politiet. Alt annet han gjør kommer uansett til å gå utover han selv, når alt kommer til alt.

Link to comment
Share on other sites

Mange her som faktisk forsvarer idiotene som går til fysisk angrep på brøytemannskap fordi de selv ikke klarer å bruke hodet. Det hadde jeg ikke trodd. Dere er vel de samme som går av hengslene hvis veien utenfor døra ikke er brøytet når dere skal på jobb :wink:

 

Jeg kunne godt å tenkt meg å sett en av disse tøffingene som skal "ta" en som har brøyta inn bilen hans, for så å få 50 000 volt igjennom kroppen. "Priceless" kalles det.

 

G.G

Link to comment
Share on other sites

Mange her som faktisk forsvarer idiotene som går til fysisk angrep på brøytemannskap fordi de selv ikke klarer å bruke hodet. Det hadde jeg ikke trodd. Dere er vel de samme som går av hengslene hvis veien utenfor døra ikke er brøytet når dere skal på jobb :wink:

er det noen i denne tråden som forsvarer folk som angriper brøytemannskapene?

Link to comment
Share on other sites

Ja, vi får være enige om å være uenige da. Greit at det ikke var lurt å kringkaste at man har et ulovlig våpen, men jeg syns faktisk at det er værre at folk skal bli truet verbalt og utsatt for fysiske angrep enn at en person har anskaffet en stun-gun for å forsvare seg mot nevnte idioter.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle være så politisk ukorrekt og forsvare han her fyren jeg da, så får fordømmelsene bare hagle fra dere som veit så mye bedre. elektro pistol er jo et fornuftig valg da det har mindre potensiale til og skade enn balltrær og skiftenøkler. hvorfor er det så galt og ville beskytte seg selv??? har noen av dere stått ansikt til ansikt med en voldsmann noen gang? da nytter det nemlig jævli lite og ha kjeften på rett plass..

Link to comment
Share on other sites

Tenkte jeg skulle være så politisk ukorrekt og forsvare han her fyren jeg da, så får fordømmelsene bare hagle fra dere som veit så mye bedre. elektro pistol er jo et fornuftig valg da det har mindre potensiale til og skade enn balltrær og skiftenøkler. hvorfor er det så galt og ville beskytte seg selv??? har noen av dere stått ansikt til ansikt med en voldsmann noen gang? da nytter det nemlig jævli lite og ha kjeften på rett plass..

 

 

Alle her mener vel han har rett til å forsvare seg mot voldsmenn :shock:

 

Det folk reagerer på er vel at han står frem i avisen og promoterer at han på ulovlig vis har importert et ulovlig våpen og distribuert dette ut til sine ansatte.

 

Denne artikkelen her hadde vært en fin 1. april spøk :wink:

 

mvh

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en viss erfaring fra snøryddingsbransjen. Mitt inntrykk er at det er de samme brøytesjåførene som klarer å rote seg opp i trøbbel gang på gang. Snørydding dreier seg om å jobbe effektivt. Enhver henvendelse bør man enten kunne gi et kjapt svar på, eller henvise til en overordnet.

 

På den annen side er det mange "mentale" folk i verden. Når noen mister nattesøvnen, ikke får parkert akkurat der, eller rettogslett må få ut sin frustrasjon på noen er det tydelig at brøytemannskapene er takknemlige ofre.

 

Har man evnen til å telle til 10 og holde hodet nogenlunde kjølig så avverger man 99,999999999% av alle caser.

 

Men det kan jaggu være mange prøvelser der ute. Pizzabud som aldri har sett snø, hysteriske kjærringer som ikke får skjønnhetssøvn, "Narvestad" som vokter postkassestativet og hekken med livet som innsats. Enkelte ganger kan man få inntrykk av at den gedigene innsatsen som brøytemannskapene gjør kun skal belønnes med utakknemlighet.

 

Det er når man har fått noen sesonger med snørydding i bysentrum man skjønner hvor mye galskap det er i menneskeheten. Men denne galskapen er harmløs for oppegående mannskaper. Våpenet er et avvæpnende smil og høflig opptreden, evt. ikke stoppe å prate med folk.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...