Jump to content

Fangstmann.no. ny lovende nettbutikk


knutis

Recommended Posts

I mårfangsttråden ble det omtalt en lovende nettbutikk. ettersom min kommentar er of topic i forhold til mårfangst starter jeg ny tråd.

 

Det var absolutt en del bra på fangstmann.no. Luktestoff og lokkefløyter var det godt utvalg av. Og prisen på conibear var hyggelig. Er det noen som vet om det er conibear (oneida victor) eller en kopi? Er det originalen er prisen meget god! Er det en billigkopi ala duke er det dumt om den selges under originalnavnet. (flere gjør vel dette)

Men det var også noe meget stygge feil på siden. FEILA BLE RETTET OPP PÅ UNDER ET DØGN! BRA JOBBA.

 

(Blant annet blir ei burfelle kalt grevling-rev. Burfeller er ikke tillatt til rev da de skal ha heldekkende materialer innvendig.

Conibear 220 blir benevnt som felle for bl.a. oter, bever, grevling o.l. Til bever er kun 330 tillatt. Til grevling er ikke conibear tillatt i det hele tatt. Oteren er freda. (men fellingstillatelse innvilges av og til). "Og lignende" bør vel ikke brukes i det hele tatt når det gjelder å beskrive hvilke dyr feller kan brukes til.

Det er også helt feil å påstå at disse navnelappene i sink er påbudt til fellefangst. Det skal merkes, men det behøver ikke å være disse navnelappene!)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Show some mercy. Butikken åpnet i dag. Det kommer nok til å oppstå feil både her og der. Jeg ser flere interresant produkter her. Og på lokkefløyter er de vel noen av de bedre hva utvalg angår. Ang US priser (ikke som eksemplet) så glemmer mange at det er mye papirarbeid på f.eks luktestoff og feller. Det må også påregnes MVA 25% + Tollavgifter og ikke minst frakt som USA butikker er blitt helt rå på. Har selv sluttet å kjøpe utstyr på f,eks Cabelas pga dette. Duke VS Conibear Originaler er for meg klinkende likgyldig. Har begge deler selv og hav som er så mye bedre med orginalen vet jeg ikke uten om at "det er originalen". Critr call er det ganske enkelt billigst på i hele landet! Beskrivelsene på Conibear burde de rette opp snarest!

Link to comment
Share on other sites

Det er topp at noen etablerer en nettbutikk for predatorjegere nix cabriolix, og spesielt her i Norge. Jeg har selv handlet en del i fra statene og har delvis lik erfaring som deg. Fangstmann.no kan jo gå inn en avtale med F&T om f.eks agenturet i Norge eller Skandinavia. Ofte i slike avtaler blir shippingen og alt annet papirarbeid mye billigere og enklere.

 

Min største bekymring for ALT av nettbutikker er at de priser seg ut av markedet. Det virker som om INGEN følger med på eventuelle konkurrenters priser. Jeg ser at Fangstmann.no har gjort store endringer på de overnevnte prisene jeg kommenterte og det er flott. Skal mann overleve i denne økende bransjen så er leverings garantier og pris påpasselighet en nøkkel for suksess.

 

Lykke til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å utsette på dette.. som faktisk kan være litt graverende..

 

 

er

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=983613705

org nummeret...

 

på nettbutikken... går mot dette firmaet og ikke noe med jakt/fangst

 

mulig dette er noe som ikke er oppdatert enda...

men ha det litt i bakhue..

 

vil ikke være vanskelig, vil bare gjøre dere oppmerksom...

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer nå også veldig på "shipping" prisene fra F&T Fur Harvesters ??

Fangsmann.no selger gaupeurin for 450,- flaska med F&T logo.

Den koster 8,00 dollar hos nettopp F&T !!

 

Veldig hyggelige shippingpriser derfra, jeg betalte kun $10 i frakt for noen lokkefløyter jeg bestilte for ei uke siden.

Er sikkert litt mer for noe tungt som det greiene der da men.

Link to comment
Share on other sites

og hans nettbutikk FLUE.NO får bare gode skussmål etter hva jeg har hørt.

Har handlet en del her og har ikke annet enn positive erfaringer. Figuren er aktiv på diverse forum og virker som en oppegående fyr. Virker profesjonell og kundeorientert.

Link to comment
Share on other sites

Jeg savner en nettbutikk i Norge som importerer Belisle feller.... :roll:

 

Om jeg ikke husker helt feil, ventes Belisle inn til ABCFritid i løpet av nærmeste fremtid, i tillegg til en del annet utstyr. Skal sjekke opp dette med produktansvarlig, når jeg stikker på jobb om noen korte strakser...

 

Rettelse: Vi kom i gang såpass sent med dette at det ble utsatt til neste sesong. Prioriterer det sortimentet vi allerede har, samt å få inn skikkelige innkjøpsavtaler før vi tar helt av. Men vi vil være sterkt på banen innen fangst i løpet av året som kommer.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg har å utsette på dette.. som faktisk kan være litt graverende..

 

 

er

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=983613705

org nummeret...

 

på nettbutikken... går mot dette firmaet og ikke noe med jakt/fangst

 

mulig dette er noe som ikke er oppdatert enda...

men ha det litt i bakhue..

 

vil ikke være vanskelig, vil bare gjøre dere oppmerksom...

 

Hei

Dette firmaet driver med et konglomerat av forskjellige avdelinger og det eksisterer flere beskrivelse på hva vi driver med. I den utvidete beskrivelsen på firmaattesten du får hvis du bestiller en slik på brreg. Bla nettbutikkvirksomhet. Det er slik at det som er hovednæringen/inntekten i bedriften er det som skal figurere mest synlig. Sånn er det bare. Grunnen til at org nr i det hele tatt står der er at Teller som har Visa/Mastercard tvinger oss til det pga sikkerhet. Så det at du antyder at man skal utvise forsiktighet er totalt uberettighet. Vi er godkjent av både Teller og DIBS (kortinnløser) så det skulle holde i laange baner ;)

 

Synes også det generelt er trist å se at mange prøver å finne feil og trykke oss ned. Vi blir aldri millionærer på dette eller prøver å lure noen. Dette er jo fordi vi er interresert i det vi driver med og vil gjerne tilby andre petribrødre produkter vi selv har prøvd og som er interresante for jakt og fangst på rovdyr. Det kommer en hel mengde nye produkter på fangstmann fremover, men et sted må man begynne. Håper at dere forstår dette og ikke rakker oss ned i grusen med en gang. Ellers vil jeg takke for konstruktive tilbakemedlinger fra knutis. Noe som har ført til forandringer i både priser (gaupeurinen var totalt feilpriset og samme med navnetagsa) og tekster iflg norsk lov. Så takk for det...

Link to comment
Share on other sites

Ja.. fuck det.. bare vær sur..

 

Når org nummer ikke stemmer med navn på firma..

så er jo det en varsel lampe..

 

ikke værre..

 

Har aldri sagt at dere ikke driver ærlig..

 

bare vær OBS..

 

Leter ikke etter feil, syns det er bra det er konkurranse på markedet...

Sitter faktisk selv å leser på deler av butikken din..

mulig jeg legger inn en ordre... vi får se

Link to comment
Share on other sites

Ja.. fuck det.. bare vær sur..

 

Når org nummer ikke stemmer med navn på firma..

så er jo det en varsel lampe..

 

ikke værre..

 

Har aldri sagt at dere ikke driver ærlig..

 

bare vær OBS..

 

Leter ikke etter feil, syns det er bra det er konkurranse på markedet...

Sitter faktisk selv å leser på deler av butikken din..

mulig jeg legger inn en ordre... vi får se

 

Nei ´, jeg er ikke sur, men jeg tror du forstår at jeg vil rette opp i ting som kan bli en sak, som egentlig ikke er en sak :) Skal få rabatt :)

Link to comment
Share on other sites

Nei ´, jeg er ikke sur, men jeg tror du forstår at jeg vil rette opp i ting som kan bli en sak, som egentlig ikke er en sak :) Skal få rabatt :)

 

Seff.. bra å få rydda i ting..

 

Ønsker dere all lykke med firmaet.. skulle bare ønske jeg hadde en plass å drive fangst..

ha hadde jeg bestillt feller.. og prøvd meg litt....

Link to comment
Share on other sites

Ett lite spm ang org nummer .... Stemmer det at forbruker ikke trenger å betale moms når firmaet ikke er reelt registrert, eller er jeg ute på tynn is her ?? :roll:

 

Et firma må tjene så og så mye pluss ha levert inn riktige oppgaver til riktige tider før de kan få lov å ta inn MVA ja.

For vår del innfridde vi alle slike krav for 11 år siden :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...