Jump to content

Fangstmann.no. ny lovende nettbutikk


knutis

Recommended Posts

Jeg ville tatt inn de 2 saksene som er lovlige i Norge: Revesaks og mårsaks. Det er kun Jaktdepotet i Drammen som selger 2000 modellen av Kania, så litt konkurranse ville falt godt i smak ! Kania mod 2500 (bildet) er det midlertid ingen som selger i Norge, og det er også ei knakande go felle..

 

Kania25004.jpg

 

 

 

jeg ser at syningen blir solgt "nesten" overalt, så overnevnte feller vil være spesielle til deres butikk.

Du kan jo prøve å få agenturet på disse her også: Trapper90, Ihjälfälla og Fenn !

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Mange fotsakser, snarer, levende feller/båser, legholds osv der ute på nett som ikke er lovlige i Norge. Skal mann drive butikk i Norge så bør mann ihvertfall selge lovlige produkter. Disse andre fellene kan være interessante for de som samler, men dem er det ikke mange av...

Link to comment
Share on other sites

Det store spørsmålet er selvsagt hvilken pris fellene kommer på. Kania selges jo allerede til en pris som er klart lavere enn syning. Vet hvilken av dem jeg ville kjøpt for å si det slik. Kan du konkurrere på pris med jaktdepotet på kania kan det fort komme en bestilling fra meg.

Trapper 90 er også ei felle som ser meget interresant ut.

Åtesakser til mår er såpass dyre sammenlignet med andre feller at de neppe blir noen storselger. Til rev derimot kan det kanskje være noe.

"Gjør det selv kit" til stokkfelle (utløser, metallplater og stifter/spiker + tegning) kan kanskje være et salgsobjekt?

Halvfabrikat kasse til conibear kan også være noe. ( ferdig kappa kryssfinerplater, netting, skruer osv) Er utrolig mange som spør etter hvordan man laget slike!

Link to comment
Share on other sites

Mulighetene er mange nix, veldig mye "kjekt utstyr" som spader, vadere, hansker osv... Åtesaks er kanskje den fella som har minst tilhengere i Norge, men en riktig oppsatt saks er veldig effektiv.

 

Hvis dere får inn Kaniafellene til lik pris som Jaktdepotet så kommer jeg garantert til å handle av dere. Grunnen er at dere kun driver butikken deres rettet mot fangst og predasjonskontroll.

Link to comment
Share on other sites

Ja, Kaniafellene er gode og praktiske feller. Jeg har brukt disse i noen år, men dessverre begynner fjærene å bli slappe. Nye fjærer har jeg sålangt ikke kunnet få tak i. Jeg har forsøkt Jakt og Fangstbua der fellene ble kjøpt, Jaktdepotet som nå er importør, og epost til Kania net. Alt uten hell. Så kanskje det var mulig å ta inn reservedeler(fjærer) til disse og?

 

Jeg holder for tiden på med å finne en som selger fjærstål, ca 7mm i diameter. Deretter er det spørsmål om noen med dreiebenk kan ta på seg å snurre nye fjærer. Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

Ja, Kaniafellene er gode og praktiske feller. Jeg har brukt disse i noen år, men dessverre begynner fjærene å bli slappe. Nye fjærer har jeg sålangt ikke kunnet få tak i. Jeg har forsøkt Jakt og Fangstbua der fellene ble kjøpt, Jaktdepotet som nå er importør, og epost til Kania net. Alt uten hell. Så kanskje det var mulig å ta inn reservedeler(fjærer) til disse og?

 

Jeg holder for tiden på med å finne en som selger fjærstål, ca 7mm i diameter. Deretter er det spørsmål om noen med dreiebenk kan ta på seg å snurre nye fjærer. Noen som vet?

 

kan du ikke bruge en fjæder fra en conibear 330 ???

 

dem kan man købe løse...

 

MVH Billy

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset. Jeg har målt på en 330 felle av ukjent merke. Der var innvendig diameter på øyet i knekken på fjæra 63 mm mens spindelen på Kaniafella er 65 mm.

 

Jeg vet ikke om øyet kan variere litt på ulike merker, men skal forsøke å finne ut av det. Målet burde nok ha vært i allefall 67 mm.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Veit ikke om det blir noe bedre bestilte og betalte varer fra Fangstmann i romjula men har ikke sett noe til de enda,Da jeg purret for to uker siden sendte de ei gratis fløyte og sa at varene mine var rett rundt hjørnet.Men siden har det vært helt stille fra den kanten gitt :shock: Jaktdepoet veit jeg har solgt mye mer feller en de pleier i år og de virkelig beklaget at de var gått tomme så tidlig, er sikkert ikke perfekte de heller, men de har alltid vært ærlige og reale ovenfor meg, de gangene jeg har handlet der.Så vidt jeg veit tar de heller ikke forhåndsbetalt.

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Tillater meg å svare kort på denne siden jeg eier fangstmann.no. Det som har skjedd hos meg er at jeg ble totalt overrumplet over en voldsom pågang i romjulen. Dette har desverre ført til at vi måtte bestille mye mer varer og siden det er mye luktmiddel og uriner i desse forsendelsene er det ofte gjenstand for tollvesenet sin nyshjerrighet og dermed har det tatt nesten treuker nå før de "løslatte" varene våre (og deres). Vi sendte også ut en fellesmail til alle dette gjaldt, men jeg har registrert at denne har havnet i en del junkmailbokser rundt omkring eller blitt stoppet som SPAM... Dette gjelder mye av de varene som er: Anisolje,Safety grippers, Haugenfeller, endel Syco Tweety fløyter, Killer Clips. Alle Syco Tweetyer er nå sendt ut, sammen med Standard Critr call og Clamoil er nå sendt ut. Safety Grippers er på vei sammen med Anisoljen og da begynner det å nerme seg ajour. Det er kun noen få Haugenfeller som ikke er sendt ut nå. Så enten i dag eller morgen kommer nok endel til å få varene sine og resten om litt. VI beklager dette på det dypeste, men jeg hadde ikke trodd det skulle bli sån pågang. Det vil ikke skje neste sesong for å si det sånn... Uansett, håper dere kan være litt sjenerøse med tålmodigheten. Dette er et enmannsfirma som strever med å få alt til. Håper dere vil bruke fangstmann.no mere... Det er MYE spennende som skjer her iallefall... Kan nevne nytt MMS kamera f.eks ;)

Link to comment
Share on other sites

Veit ikke om det blir noe bedre bestilte og betalte varer fra Fangstmann i romjula men har ikke sett noe til de enda,Da jeg purret for to uker siden sendte de ei gratis fløyte og sa at varene mine var rett rundt hjørnet.Men siden har det vært helt stille fra den kanten gitt :shock: Jaktdepoet veit jeg har solgt mye mer feller en de pleier i år og de virkelig beklaget at de var gått tomme så tidlig, er sikkert ikke perfekte de heller, men de har alltid vært ærlige og reale ovenfor meg, de gangene jeg har handlet der.Så vidt jeg veit tar de heller ikke forhåndsbetalt.

 

 

Har også varer tilgode hos Fangstmann,har mast 2 ganger men har enda ikke fått varen min.Irriterende når man allerede har betalt for varen :evil:

Har ventet siden romjula jeg å!!!

 

 

Jeg bestilte også noen varer hos Fangstmann i romjula, men bare halvparten av de har kommet.. har sendt mail til de to ganger og resten av varene skulle komme i uke 3, men har enda ikke kommet :x Dette er irriterende siden jeg har forhånds betalt alt sammen!

Link to comment
Share on other sites

Hei

Tillater meg å svare IGJEN på dette...

Jeg svarte deg på denne mailen og du vet vel grunnen og du har fått på lik linje med andre valget om å få pengene tilbake om du ikke vil vente lenger.... Forstår ikke hvorfor du nå da går ut hit og sier det... Anisoljen får jeg i morgen, og ja, det er mange som har ventet lenge på denne og et par andre varer. Deriblant du, som du vet. Om du skriver dette for å sverte så ber jeg moderator slette ditt og mitt innlegg omgående. Det hører jo heller ikke til inne på fangsttråden for mår.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har bestilt feller og noe annet snacks hos Fangstmann.no. Har gått greit alle gangene, og har det vært noe "gale" så har jeg fått et greit svar og forklaring vist det er noe jeg har lurt på :)

Er nesten et under at folk tør satse på å starte opp butikker som selger litt annet en A4 produkter syns jeg, vi kunne kansje gi litt ros også og ikke bare skrive når vi ikke er happy.

 

Ser det er en gammel tråd dette men blåser litt liv i den.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
I mårfangsttråden ble det omtalt en lovende nettbutikk. ettersom min kommentar er of topic i forhold til mårfangst starter jeg ny tråd.

 

Det var absolutt en del bra på fangstmann.no. Luktestoff og lokkefløyter var det godt utvalg av. Og prisen på conibear var hyggelig. Er det noen som vet om det er conibear (oneida victor) eller en kopi? Er det originalen er prisen meget god! Er det en billigkopi ala duke er det dumt om den selges under originalnavnet. (flere gjør vel dette)

Men det var også noe meget stygge feil på siden. FEILA BLE RETTET OPP PÅ UNDER ET DØGN! BRA JOBBA.

 

(Blant annet blir ei burfelle kalt grevling-rev. Burfeller er ikke tillatt til rev da de skal ha heldekkende materialer innvendig.

Conibear 220 blir benevnt som felle for bl.a. oter, bever, grevling o.l. Til bever er kun 330 tillatt. Til grevling er ikke conibear tillatt i det hele tatt. Oteren er freda. (men fellingstillatelse innvilges av og til). "Og lignende" bør vel ikke brukes i det hele tatt når det gjelder å beskrive hvilke dyr feller kan brukes til.

Det er også helt feil å påstå at disse navnelappene i sink er påbudt til fellefangst. Det skal merkes, men det behøver ikke å være disse navnelappene!)

reve og grevling står det at må kles med heldekkende materiale og har aldri hørt at det kun er lov med 330 på bever eneste jeg har hørt er nakkeslag og tilstrekkelig kraft så 220 og 280 tror jeg er lovlig

Link to comment
Share on other sites

hold an litt.... 220 er ALT for svak til bever. Såvidt jeg vet er 330 eller tilsvarende størrelse de eneste som er tillatt til bever. Ei 280 vil også være for svak.

 

edit:

Sitat fra forskrift:

Slagfelle, fallem, flak og fallstokk skal

virke slik og ha slik slagkraft at det vilt

som fanges blir drept øyeblikkelig.

 

Ser ut til at det er opp til bruker å passe på dette, men 220 er for svak, garantert....

Link to comment
Share on other sites

Utdrag fra rundskrivet hvor kommentarene til forskriften står. Påbud med 330 eller større for bever.

 

b) Redskaper som avliver viltet

Slagfelle er et fellesbegrep for drepende redskaper konstruert med fjærer

der fjærens forlengelse eller en oppspent slagbøyle rammer viltet. Slag feller

og kan ha doble slagbøyler som slår viltet med et sakseslag eller enkel

slagbøyle. Slagfellene har forskjellige utløsnings-prinsipper. De kan virke

som trafikk- eller trampfeller som utløses når viltet vil inn eller passere

igjennom, eller som åtefeller der slaget utløses ved at dyret berører åtet.

Til bever er eneste lovlige redskap slagfelle med slagkraft tilsvarende fellene

Conibear nr 330/2 eller Northwood nr 300/2. To-tallet bak fellens nummer

står for at fellen har doble slagfjærer. Fellene må være godt vedlikeholdt

og slagfjærene må ha tilstrekkelig slagstyrke. Forskriften § 32 krever at

disse fellene settes under vann

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...