Jump to content

Salong kikkert!


Daywalker

Recommended Posts

Har hørt at Falcon Menace er greie kikkerter til en grei pris (ca 2 500,- til 3 500,- omtrent).

 

Sjekk feks denne siden: http://www.opticswarehouse.co.uk/products.asp?cat=Falcon+Telescopic+Sights

 

Ikke heeelt utenkelig at det sitter en 4-18x56 med opplyst retikkel på min .22lr etter hvert.

 

Vet ikke om dette merket selges i Norge.

 

Evt se på Nikon Monarch og Leupold VXI, VXII Disse koster fra drøyt 3 - 6 lapper.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

jeg har ett slikt leapers sikte, er laget i sølvpapir e.l. salongen stod opp mot ett tre, jeg så ikke hendelsen, men den lå på bakken da jeg skulle videre, fallet hadde da bøyd kikkerten såpass at kula ikke traff pappen på 100 meteren engang. bøyde den tilbake med å kakke med håndbaken, så den skal byttes ut fort ja...

Link to comment
Share on other sites

Annen prisklasse, men den kan anbefales. Klar, skarp, ikke for stor - masse zoom, parallaksejustering (en av de beste pj. jeg har sett..), veldig bra kikkert.

HAr en kjekk norsk importør som jeg ikke husker navnet på også, ikke dyrere enn å imortere selv engang., men mer enn 1500,- :wink:

3-18x42scopeweb.jpg

Mener å huske den heter IOR 3-18x44 FFP + sikkert noen flere bokstaver

 

K

Link to comment
Share on other sites

Annen prisklasse, men den kan anbefales. Klar, skarp, ikke for stor - masse zoom, parallaksejustering (en av de beste pj. jeg har sett..), veldig bra kikkert.

HAr en kjekk norsk importør som jeg ikke husker navnet på også, ikke dyrere enn å imortere selv engang., men mer enn 1500,- :wink:

 

Mener å huske den heter IOR 3-18x44 FFP + sikkert noen flere bokstaver

 

K

 

du har ikke navnet på den norske importøren!? det der var jo en våt drøm som kan gjøres virkelighet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...