Jump to content

Påmelding 500 meter UNL, Numedal 2010


jofla

Recommended Posts

Registrert påmelding.

- ”radiv”

- TRG-22

- Osse.

- 1/4 trønderbataljon.

- VeTLUs

- alias

- "frode k"

- Mildot.

- PGM. 338LM

- askoland

- geirlindstedt

- Buster

- Glennh

- Monal

- ”Bentolini”

- ”Ron”

- Rufus..

- OleHilde

- ”goborgen”

- Varminter

- ”warthog”

- ”338 RUM”

- Bamrud.

- Gravningsmyhr.

- "TomErik"

- ”EliHE”

- ”Reidarberg”

- jofla

- Alfhelge

- ”kenny”

- Reinhard.

- ”plinker”

- ”Leon”

- ”6BRsniper”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Velkommen til årets 500 meter stevne i Numedal 27. og 28. februar!

 

Norges Benkeskytterforbund inviterer også i år til 500 meter stevne i Numedal.

Norges ”kaldeste” (og morsomste) langholdsstevne

avholdes lørdag 27. og søndag 28. februar

i Åsbøgrend ved Norefjord i Nore Og Uvdal kommune.

 

Administrativt:

Vi starter skytingen begge dager. kl 09:00.

Det vil være El. skiver på 500 meter for innskyting og testing før tellende serier starter begge dager.

Stolgonger vil bli hengt opp på samme avstand..

Pluss at det også er pappskiver oppsatt på både 100m og 500m for test.

 

Se forøvrig NBSF`s hjemmeside. "REGLER FOR 500 METER FRI-KLASSE"

http://benchrest.no/images/tekn_regelverk.pdf

 

Konkurransen er åpen for alle.

 

Startavgift,

Startavgift – inklusiv varm lunsj (gryterett m/ris) begge dager er kr. 330,-

 

Forhåndspåmelding senest innen 14. februar til j-flat@online.no.

 

Følgende opplysninger oppgis ved påmelding.

Navn og adresse

Riflekaliber

Om det brukes munningsbrems.

Skytestilling. (benk – eller liggende)

 

Startkontingent på kr. 330,- må være registrert innbetalt til NBSF konto: 6205 05 19185 før event. startliste blir offentliggjort.

 

Innbetaling må merkes med: NAVN, Adresse. (event. ”Nickname”) og ”Numedal 2010

 

Skyttere må selv sørge for å bestille innkvartering.

Her er to gode alternativer.

Nærmeste Hotell er i Rødberg sentrum: http://www.rodberg.no/ Hotellet ligger, ca. 20 min. kjøring fra banen.

Nærmeste Camping er ved Norefjord: http://www.norefjordcamp.no/ . ca. 5min. kjøring fra banen. Her vet jeg de fleste skytterne leier hytter for helgen. Vær rask med bestilling av hytte.

Ved bestilling på Norefjord Camping bruk helst tlf. 32 74 51 54 (mob. 90675112)

ANG. overnatting i område.

Se også. http://reiselivsbasen.no/overnatting/kommune/0633

 

Så til alle.

 

"VELKOMMEN TIL NUMEDAL"

 

John Flatby.

Leder/NBSF

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Veldig bra.

:( Men - hvor blir resten av :?

Ok - det er langt frem til 14. februar - :? men . :?::?:

Bare tre har reagert sålangt :?:

 

Alle de andre skal sikkert på generalforsamlingen i NMF (slik som jeg skal), jeg har kanskje sagt det før men dere har lagt skytingen til feil dato :roll:

 

Skulle forøvrig gjerne vært med, men det går ikke da jeg har en generalforsamling å organisere samme helg.

Har jo til og med fått tak i en ekstra Sauer 200STR, som nå er dedikert til NBSF skyting. Satser på å komme sterkere tilbake i web cupen. :D

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra.

:( Men - hvor blir resten av :?

Ok - det er langt frem til 14. februar - :? men . :?::?:

Bare tre har reagert sålangt :?:

 

De har vel lært hvor tung veien hjem fra Numedal kan være vel, når de har blitt banket av en gammel slarke-mauser til FLERE hundre kroner. Så det er fullt forståelig. Ikke alle klarer å se lyst på livet igjen etter noe sånnt......... :mrgreen::mrgreen::lol:

Link to comment
Share on other sites

Det var da fælt til vennlighet her da. :mrgreen:

 

Men håper jeg slipper å låne noen mævvser, eller hva nå Jofla har.

Kom akkurat inn døra med en TRG42 :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Jepp, jeg har liten tiss. :roll:

 

Nå skal jeg rote rundt på furterommet mitt og se om jeg har montasjer som passer, så jeg får på kikkerten, også må jeg få kjøpt inn kuler hylser og krutt.

 

Må lete litt etter ladedata også, eller gidder noen å tipse?

 

Er det foresten noen som har bestilt hytte som har mere plass? Mulig å være med å spleise?

 

Oppfører meg nesten alltid eksemplarisk. 8)

Link to comment
Share on other sites

Det var nære på! Vurdert kalibervalg, egne evner, sjekket kjørerute og konkluderte med at det kunne vært et ærlig forsøk på en debut. Ivrig presenterte jeg planene for frøkenen hvorpå de ble kjapt torpedert av kommentaren "ååååh, helga vi skal i bryllup". Nok sutring og unnskyldelser. Jeg er med dere i ånden og skriver bare dette så jeg skal føle meg forpliktet til å debutere, og safe inn jumboplassen, ved neste mulighet. Have fun :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet. Det som irriterer meg mest er at jeg snakka meg fri fra det for å dra på jakt, men fant seinere ut at det var lette poeng å hente for å sikre fred i heimen til høsten :evil:

 

Sånne investeringer blir borte som dugg for solen, bare såvidt du vet det! Det blir fort glemt, og du er like langt. Du har vel hørt ordtaket; "Gi dem ene finger'n, så tar de hele handa!" :lol:

Eneste som hjelper her er å forte seg bort på kalenderen, og skrive opp NUMEDALEN, fredag, lørdan, og søndag.

Og bare peke på den hvis det blir noe tull. Er ikke din feil at noen duster velger å gifte seg akkurat på den datoen DU skal på langholdsskyting?

"Jaja, da har de vel valgt å ikke ha meg der da!" :lol:

Link to comment
Share on other sites

har veldig lyst ;) men er det noe alderskrav ? veldig lyst å teste den første og nye rifla mi jeg snart får :D

så vi er i hvertfall noen som kan bli med å spleise på hytte å bli litt mer kjent med kammerfolka ;)

 

Alderskravet her, er såvidt meg bekjent, at du har lov til å drive med det du driver med, eller har med deg folk som kan stå ansvarlig for dine handlinger, som ellers i samfunnet.

Du er høyst velkommen!

Link to comment
Share on other sites

Jasså så du har tenkt deg opp dit ja..

Mnja skal vi se var det ikke et sted mellom 50, og 1500meter da tro? :roll::mrgreen:

 

Jeg tror ikke det blir avgjørende for konkuransen gitt så sjøl om du sikkert blir en farlig konkurent skal vi nok finne ut av det alikevel. :lol:

 

Spøk til side. Alle får anledning til å skyte seg inn, men jo flere som er godt forberedt jo fortere er vi ferdige med innskyting, og kan bli ferdige med konkuransen mens det er lys.

 

 

Jeg er ikke hundre prosent sikker men mener bestemt vi snakker om rundt 535 moh. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Holder på å lage meg noen skytekort til Numedal. Prøver å finne ut hvor mange meter over havet skytebanen ligger? Har funnet banen på gulesider, men får ikke mer info ut:

 

Mvh

TRG-22

Skytekort - og høyde over havet :?

Vel - det er sikkert greit og ha et såkalt "Skytekort" - og også vite høyden over havet.

Men som Reinhard kommenterer - alle får anledning til og testskyte og "skru" seg inn på elektronikk skiver før tellende serier starter både på lørdag og søndag.

Det som kan være det største problemet - ikke bare oppe i Numedal, men de fleste steder - det er ugjevn og variernde vind fra "alle kanter".

Og da min venn - hjelper det lite med skytekort - da er erfaring og trening med og lese disse variabler som teller hvor høyt opp du kommer på resultatlista når status gjøres opp.

Det som er viktig her er og huske hvilke vindrettning/styrke du hadde under innskyting, og forsøke og skyte tellende serien under tilsvarende forhold. Men det kan jo forekomme at disse forholda aldrig kommer tilbake i løpet av den skytetiden du har til rådighet, og da sliter du.

Til trøst så kan jeg nevne at det blir hengt opp stålgonger på 500m som du har anledning til og skyte testskudd på under serien for å kontrollere vindrettning. Bare du har dine 10 tellende skudd i skiva - så kan du skyte så mange testskudd du ønsker i løpet av de 12 min. du har til rådighet.

Det som er viktig her er og vite at drar du i avtrekkeren på et enkelt skudd på "feil vind" - kan gruppa di "åpne" seg katastrofalt - og er du riktig uheldig har du plutselig skivebom.

:):wink: Men uansett - med eller uten skytekort - velkommen til Numedal er du "åkke som" :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

John, det der var ikke verst. Grunnkurs i BR-500 på 5 setninger. :wink:

Jeg gjetter dog at herren bak nicket TRG-22 har fått med seg grunnkurset. Det var i allefall frisk skyting vi fikk se av vinneren av Kammersmellen 09. :D

 

Jeg tenkte også først "herre.. hva ska'n med skytekort", men så slo det meg at slike skyttere som stiller forberedt, og allerede en drøy måned før stevnet klargjør klikktabeller er akkurat det vi trenger! Hvis alle forbereder seg like godt som jeg er redd TRG nå gjør, vil vi både kunne kutte ned tiden til innskyting før stevnet til en tredjedel av hva det har vært på de foregående stevnene, og vi vil også kunne regne med at skytinga blir meget bedre.

 

Jeg begynner å glede meg til detta.. :D

 

Kanskje det er på tide å forberede seg litt.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hei Jofla og Reinhard!

 

Ja, da la jeg gullegget.. :?:mrgreen:

 

Takk for informative svar. Jeg er fullt klar over hvor varierende vind det kan være, og sjansen for at en skrur seg ut eller at vinden ikke er i din favør er fullt tilstede.

Men tanken var rett og slett å kunne skru seg hurtig rett ut til 500 m og korte ned innskytningstiden, som dere også nevner :shock:

 

Når det gjelder skytingen og erfaringen med BR skyting, så er den ikke akkurat på topp, men uansett den som ikke våger den vinner ikke. :wink:

Om en blir listefyll eller havner mot toppen, det spiller ingen trille, det er å delta og treffe kammerfolket som er det viktigste. I tillegg til å høre blyet som treffer stålet Gooooong! :mrgreen:

 

Ellers så er høyden 535 m.o.h på banen hvis det er andre som lurer på det samme. :wink:

 

Nå får jeg bare håpe at jeg får den nye kikkerten til grombørsa, ellers så må jeg finne på noe lurt. :P:D

 

Vi snakkes med

 

Mvh

TRG-22

Link to comment
Share on other sites

Kikkert ja. Jeg har ikke pipa mi ennå jeg........... :lol:

 

Jasså du har noe til filing borte hos han smellforsterkerkongen da tipper jeg?. et eller annet som får alle børser som veier under 7 kg til å blase rakt av standplass tenker jeg? ja det er greit, jeg skal ta med snøskuffe så jeg finner igjen børsa mi mellom skudda dine. jaggu godt det er "enkeltskuddskonkuranse" og ikke "family" for så fort måker ikke jeg. :wink::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har såååå lyst, men har ikke fått kuler og hylser enda. Venter på litt mere $

 

Kan jo alltids slepe med meg 308'n da, men det blir liksom ikke det samme... :roll:

Er det noen som er med på å spleise på hytte da? Er vel ikke vits i å sitte på hver sin hytte?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så det er trøndere som har lagt beslag på alle hyttene?? :mrgreen:

Ringte opp til campingen i dag morges, og da var alle hytter opptatt pga. skytestevne.

 

JEg vil ikke melde meg på før jeg har overnatting i boks. Evt. får jeg ordne hotell. Men hytte hadde vært gull...

Link to comment
Share on other sites

 

JEg vil ikke melde meg på før jeg har overnatting i boks. Evt. får jeg ordne hotell. Men hytte hadde vært gull...

 

Jeg vet ikke hvordan det er i år, men tidligere så har Eli (som eier gården hvor stevnet arrangeres) hatt mulighet for overnatting på gården.

Link to comment
Share on other sites

Til orientering så er det flere overnattingsmuligheter i nærområde (ca. 20min kjøring)

Se på denne.

http://reiselivsbasen.no/overnatting/kommune/0633

Der har du eks:

- Skahjem Camping tlf.3274 5218

- Feriehjemmet Øygardsgrend tlf. 3274 5302

- Rødberg Camping tlf. 913 48 737

- Sevletunet tlf. 3274 1586

Skajem og Sevletunet er de nærmeste. Jeg vet det var skyttere som bla. har overnattet på Sevletunet tidligere år. Om behov kan jeg jo også kontakte Eli - hun er jo lokalkjent.

Gå inn på reiselivsbasen.no og finn nærmere innformasjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...