Jump to content

Hubro er ut!


corvus

Recommended Posts

Ha ha! Har nettopp hatt nok en fantastisk opplevelse! Jeg og katta har nå samarbeidet om atskillige skjære- og kråkeskjebner i høst. Jeg visste tipp ikke syntes noe særlig om skjærene etter regelmessig tyn på det jevne. Da jeg presenterte tipp for en nyskutt skjære, kom tre års opparbeidet hat veldig tydelig frem i dagen. Hun tok brytergrep rundt fuggern, la seg på siden og ga liket en runde spark med samla bakbein. Deretter var det duket for venstre og høyre hooks, før hun bar med seg arvefienden inn under hekken. Det var da far løp opp igjen i loftsluka. De neste 10 minuttene var ragnarok og dumpe smell fra salongen...

 

Noen bedre? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor i himlens navn må dere tro det værst tenkelige :? Snart er det slik her at man må ha dokumentasjon for hver jæ**** ting man skriver. Om dette var i forrige uke, eller 3 uker siden og trådstarter ordla seg litt feil... Hva så? Det virker på meg som enkelte leter etter feil og noe de kan ta andre på :(

 

Skjerp dere, og gi de som skriver litt kreditt... Slik utviklingen er nå så er det snart ikke en kart som gidder å skrive noe som helst pga en eller annen hakkespett som spikker fliser :cry:

Link to comment
Share on other sites

@Ranger

 

Er enig i det, men det er flere og flere ganger som dette skjer nå... Trådstarter har lagt inn litt arbeid i et eller annet og skriver om det og det eneste noen klarer er å komme med.... Er pekefinger'n omkring et eller annet.

 

Har tenkt lenge om å starte en tråd som får folket til å gå helt av skaftet, og tråden er ferdig formet allerede i harddisken. Men ingen kommer til å få satt meg fast på det... Rett å slett for å gi enkelte et tupp i ræva :wink:

 

Beklager Off Topic

Link to comment
Share on other sites

Heia!

Det var da veldig å folk hissa seg opp? Jeg mente ikke å være gledesdreper, men sånn som jeg tolket trådstarter, så kom han så og si rett inn fra kulda og skjærejakta...

Det er forsåvidt ikke min sak, men om så var tilfelle, syntes jeg han kunne holde det for seg selv, og ikke publisere det på weben.

 

Om jeg tolket det feil, så kan jeg ikke se at jeg har fornærmet noen? Stilte vel egentlig bare spørsmål...

 

PS:

Er egentlig litt nerdete å sitte på nettet i kveld, men kona og dattera fant ut for to dager siden at de skulle dra på overraskelsesbesøk til Norge, så her sitter jeg da, forlatt i Afrikas jungle og misunner han som kan gå på skjærejakt med jaktkatt :D

 

Godt nytt år, med eller uten skjærer...

Link to comment
Share on other sites

Det er forsåvidt ikke min sak, men om så var tilfelle, syntes jeg han kunne holde det for seg selv, og ikke publisere det på weben.

 

Når det ikke var din "sak" kunne du da ikke heller sendt vedkommende en PM med et lite tips om romjulsfredning etc.. Og hvis vedkommende da hadde gjort ei tabbe, så ville han sikkert spesifisert i etterkant.

Må innrømme at det ikke spesiellt var myntet på deg, men på generellt grunnlag på hele kammeret.no. Er flere eksempler på trådstartere som legger ned mye arbeid, og det eneste enkelte ser er en "uheldig" formulering og da er det pekefinger'n med engang.

Eneste som mangler nå er en eller annen hakkespett som ber om eksempler fra meg, det vil vedkommende ikke få. Da får de heller følge med litt på kammeret.no så er det eksempler rett som det er...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nå føler jeg at jeg ikke har noe mer å tilføre debatten uten at det går over grensen til kverulering...

 

Det eneste måtte jo være at jeg kunne passert 20 innlegg om ikke så lenge, men det er vel ikke god nok grunn til å holde det gående :(

 

Nyttårsforsett:

 

Jeg skal prøve å være positiv og kreativ i det nye året :D

Link to comment
Share on other sites

O.T.: Skal vi si oss ferdige med krangliga på denne tråden før vi trer inn i det nye året?

 

Til trådstarter:

Har du fått både skjærer og kråker med skjære som "agn" eller har "Tipp" et nedarvet hat til kråker også som du greier å utnytte?

 

Dette var en morsom vri på jaktformen. Jeg har nemlig tenkt å prøve meg med hubro eller lignende, men hubro finnes ikke naturlig der jeg bor, så jeg er usikker på om det vil fungere. Kan godt hende at andre bulvaner vil være like eller mer effektiv som hubro for meg.

Hva med ørn som bulvan, ser stadig at alle slags fugler jager vekk ørna (hav- eller kongeørn, er ikke sikker på hvem som er mest upopulær) kanskje den egner seg godt til kråkejakt :?:

 

Ønsker samtidig alle et godt jaktår i 2010 :)

Link to comment
Share on other sites

Dkjora er egentlig en morsom fugl. før snøen kom i høst var jeg ofte ute i skogen med salongen, når jeg var godt gjemt og fikk inn en skjoreflokk og førstemann gikk i bakken ble det ett helvetes spetakkel på resten rundt om, alle kom og satte seg i treet som den første ramlet fra, den beste dagen ramlet det 3.

Link to comment
Share on other sites

Den kan jeg toppe, i 2006/7 med åte og med engang vi kunne jakte skjor. Satt jeg gjemt ved svigermors vaskeromsvindu, Jeg ventet til foreldreparet var borte, og på samme måte som forige taler. Ble det ett helsikes liv når førstemann datt (rakk 3 til før det roet seg). Var snar ut og fjærnet skrottene, og inn på post igjen (åtet var foresten kattematen). Fikk så skutt den ene av foreldrene, og enda ett av søskene. Så den siste av foreldrene ikke skulle få for mye å mate. :wink:

Noen dager senere gikk det i vei 2 til, så det kullet ble det ikke mye av.

Vet ikke hvem som ble mest glad av pus og meg, men det ble i hvertfall helsikes mye mindre styr med kattematen. :twisted:

 

Må si det gror litt horn på meg, når skjora setter seg på samme grein som kompisene falt fra. Men før eller senere er det en eller annen av de med mere vett i hodet som gir avreisekomando (tror jeg). :wink:

Link to comment
Share on other sites

Godt med engasjerte mennesker!

 

Jeg har selvfølgelig vært orientert om julefredning i Norge siden jeg lærte meg å lese for over 30 år siden :mrgreen:

 

Jeg beklager at jeg har uttrykt meg utydelig, skal passe bedre på i fremtiden!

 

Det må sies at jeg holder til i et urbant strøk, og kråker er mer av den sporadiske sorten, men at de gjerne hiver seg med i hylekoret om sjansen byr seg. Likevel blir jeg litt usikker på om jeg var rask på labben da jeg disset min gamle favorittugle, bubo bubo. Det kan også tenkes at kråka hadde blitt litt i tøffeste laget for tipp, hun veier tross alt ikke mer enn 3.2 kg, og det er med bur :lol:

 

Apropos nyttår; tipp var ikke begeistret og gikk i shelter fra kl 15 i går til kl 09 i morges. Fant henne helt inne i en blindkjeller og var ikke til å rikke. Utfra dette konkuderer jeg med at samarbeidet fortsetter med en klar premiss om lyddemper..

 

Godt nytt år!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...