Jump to content

Kikkertsikte i sølv


gunleil

Recommended Posts

Hallo. Jeg skal kjøpe et kikkertsikte i sølv. 3-9x40 hadde jeg tenkt. Ike tenkt å bruke særlig mer enn 2500-3000. Er ute endel om tidlig morgen og kveld, så siktet må være tilpasset dette. Er klar over at det ville kanskje vært bedre med 50, men er nå engang ute etter 40. Ser på Leoupold vx1 serie, men ser de kun er anbefalt under dagslys. Noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

tja,

har en Nikon Monarch 2.5-10x42 selv jeg er veldig fornøyd med. sikkert ikke tidenes skumringssikte, men syns det virker klart bedre enn en vx-1 jeg hadde tidligere. Dimmensjonene er veldig like ett 3-9x40, det leveres i "sølv" og mitt kosta omtrent 2700 hjem i postkassa fra opticswarehouse.co.uk tidligere i høst.

Link to comment
Share on other sites

Uten å komme med en irettesettende pekefinger når det gjelder "sølv" kikkertsikter, så må jeg alikevel få spørre etter brukervennligheten.

Dette med tanke på jaktsituasjoner hvor blanke/lyse objekter syns godt mot mørk bakgrunn (ref tildekking av ansikt, hender osv.)

Jeg er såpass paranoid når det gjelder dette at mine rustfrie løp er "bedekket" av camotape under jakta.

Hva da med et sølvskimrende kikkertsikte?

 

Disse skinnende blanke siktene er sikker ok når det gjelder bruk på bane og i dagslys, men når skumringen stille seg senker (ref Book Jensen) bør utstyret være tilpasset forholdene.

Just my 2 cents... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ville anbefalt noe med 50mm objektiv i stedet for 40mm, da får du en del mer lys. Bushnell har vel noen rimelige sikter i sølvfarge...

" " Er klar over at det ville kanskje vært bedre med 50, men er nå engang ute etter 40 " "

:x

akkurat som at han er ute etter et i sølv, men en del folk anbefaler en annen farge... Selv om han hadde tenkt en ting kan han endre mening, og har han bestemt seg er det bare å se bort i fra min mening... Ikke verre enn det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...