Jump to content

Underforum i Salgskammeret


ComKFOR

Recommended Posts

Sitter og blar endel igjennom til salgs kammeret de gangene jeg har bestemt meg for å handle.

Mer en ofte leter jeg etter bestemte kategorier.

 

For meg hadde det vært topp om jeg hadde hatt anledning til å gå inn på egne lister for hagler, rifler, håndvåpen, salongrifler, optikk, og kanskje til og med klær, utstyr osv.

 

For det er blitt en liten jungel og bla igjennom alle de irrelevante trådene når du sitter med en søknad på hagle i neven, eller kanskje sitter og leter etter en rødpunkt til å sette på toppen av ett eller annet.

Link to comment
Share on other sites

dette er noe jeg og har savnet...

og da gjenre med en egen underkategori for næring.

 

hva jeg ser for meg:

 

Rifle

Hagle

Håndvåpen

optikk

Lading

bekledning

friluftsutestyr (herunder fisking og annet som ikke er direkte våpen og optikk)

Kniver/øks/sag

hunder og hundeutsyr

Off Topic (biler, dekk, og annet som egentlig ikke er en del av kammert)

Næring

Link to comment
Share on other sites

Det støttes neppe av phpbb, men å lagt til noen variabler på hver salgsvare med kaliber osv. hadde også vært digg mtp. filtrering.

 

Men når kompetansen er slik at man ikke klarer å legge til ett bilde, blir det mye å forlange for mange brukere at man må fylle ut mange felter også, slik at det må være valgfritt.

Men er det valgfritt blir det ikke brukt...

Link to comment
Share on other sites

Et veldig godt forslag.

 

Flere ganger selges riktignok rifle med optikk. Hvis man ønsker å åpne for muligheten til å selge begge deler separat, er dette fullt mulig selv om man da må poste to steder:

* Rifle med optikk -> plasseres i rifledelen. Her nevnes også at delene kan kan kjøpes enkeltvis

* Kun optikk -> plasseres i optikkdelen.

 

Det var mine to cents.

Link to comment
Share on other sites

Bra med underforum, men siden de bare kommer opp når man trykker "Se aktive emner" blir det forvirrende når det bare står f.eks "trådtittel" inn Rifle. Da vet vi ikke om dette er

"Forumets hovedside » Handelskammeret » Salg » Rifle", "Forumets hovedside » Handelskammeret » Kjøp » Rifle" eller "Forumets hovedside » Våpenkammeret » Rifle"

Link to comment
Share on other sites

Oppdateringen har ført med seg et lite problem, er mulig dere er klare over det.. Hvis man ser under "aktive emner", så vil emner laget under salgskammeret -> rifle ligge som nettopp "rifle" (som står under trådnavnet). Vanskelig å se forskjell på riflekammeret og salgskammeret, og om det feks. er ei børse som er ødelagt eller om det er ei børse som selges..

Link to comment
Share on other sites

For hva det er verdt:

Jeg personlig synes den gamle ordningen fungerte bedre.

Rett og slett fordi jeg som oftest bare kikker innom for å se om det er noe aktuellt som dukker opp, jeg er som regel ikke på jakt etter noe spesiellt (da kjøper jeg som regel av forhandler)

Å klikke seg innom en masse underkategorier blir da litt for mye for min del.

My 2cent ;)

Link to comment
Share on other sites

Jaja, prøv å gjør alle fornøyde... Ikke mulig :?

 

Jo da... :mrgreen:

 

Men seriøst, det burde være mulig å speile de 5 underforumene i et aggregert forum - sagt på en annen måte, trådene må legges i rett underforum av trådstarter men kan leses enten i det samme underforum eller det aggregerte salgsforumet (respektivt kjøpsforumet).

Link to comment
Share on other sites

Når man går inn i kategorien salg, så finner man underkategoriene rifle, hagle, håndvåpen, optikk, utstyr og diverse.

Lenger ned på siden står det som tidligere (om jeg ikke husker feil) stod øverst på salg siden: om kjøp og salg osv.

Kunne man ikke bare hatt alle annonsene liggende som tidligere lenger ned på siden, samtidig som man har muligheten for å velge å få annonsene vist i sortert utgave?

 

Mulig det er noen som har sagt noe om dette tidligere i tråden og at jeg ikke har forstått at det er det de har ment, i så fall skulle jeg ha skrevet +1 eller noe slikt :)

 

Prolemet med det jeg her skriver er kanskje å få de som legger ut annonser til å legge dem på riktig plass, men det kan muligens løses med at man når annonsen skrives krysser av for hvilken underkategori den skal høre til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...