Jump to content

Logging av ladedata elektronisk


Xprez

Recommended Posts

Hei!

 

For at ikke ting skal gå tapt, så har jeg laget et enkelt skjema, som inneholder alle data JEG trenger for å kunne hente fram informasjon ved senere anledninger.

 

Vær så snill og ikke fyll dette skjemaet med dritt, men se gjerne over det og kom med forslag. Det funker som de fleste andre skjema på nettet, de sender data til en e-post konto. Slik kan jeg ha disse til senere referanse og oppslagsverk.

 

Link til skjema

 

Og mailen som kommer ser slik ut:

 

Form data:

 

Hvem tilhører disse ladedata?: Eivind

Velg kaliber:: 308 Winchester

Velg hylsefabrikat:: Winchester

Ny eller brukt hylse?: Ny

Velg tennhettefabrikant:: CCI

Anngi tennhette-type:: 200 LR

Velg kulefabrikant:: Hornady

Anngi kulenavn: : v-max

Anngi kulevekt i grains:: 110

Velg kruttfabrikant:: Vihtavuori

Anngi krutt-type:: N-130

Anngi vekt på kruttmengde i grains:: 45

Anngi hvor mange patroner:: xx

Anngi C.O.L :: maks kule satt lik diameter

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne tenke meg å lage et slikt skjema, men jeg kunne tenkt meg å lagre litt mer info om evt. testing av ammoen.

Enten i flere bokser eller i et kommentarfelt.

Her kunne man lagt inn. kronografert hastighet, presisjon, klikktabeller (jeg skriver på ammopakkene at jeg skal feks. 8klikk ned på 100m med denne ammo og evt. treffpunkt på 200m)

Jeg synes det er greit å ha denne infoen med, hvis ammoen er testet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne tenke meg å lage et slikt skjema, men jeg kunne tenkt meg å lagre litt mer info om evt. testing av ammoen.

Enten i flere bokser eller i et kommentarfelt.

Her kunne man lagt inn. kronografert hastighet, presisjon, klikktabeller (jeg skriver på ammopakkene at jeg skal feks. 8klikk ned på 100m med denne ammo og evt. treffpunkt på 200m)

Jeg synes det er greit å ha denne infoen med, hvis ammoen er testet.

 

Ahh. Skjønner hva du mener. Jeg lagrer info idet jeg lader, har bærbar i furtebua. Da jeg har hukomelse som en gullfisk, må jeg skrive det ned med en gang og det var det dette skjemaet var tiltenkt. Men skjønner hva du mener, da kan det evt. bli aktuelt å lage et ekstra skjema for vurdering av ammo hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Takk for tilbakemeldingene. :D

Link to comment
Share on other sites

Ladedata:

 

Våpen: Sauer 202. 65 cm. Lux pipe.

 

Kaliber: .300 weatherby magnum

 

Kule/ fabrikat: Swift A-Frame

 

Vekt: 180 grs

 

Patronlengde: 90.5 millimeter

 

Hylsefabrikat: Weatherby

 

Tennhette: Federal

 

Krutt: Norma MRP

 

Ladevekt: 83 grains

 

Hastighet: 962 m/s.

 

Samling: 27 millimeter

 

Kommentar:

 

Sånt skjema bruker jeg... Kommentar feltet brukes til dato, temp etc.

 

Ladedata er tatt fra Norma.. Sånn hvis noen lurer :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som andre nevner her har jeg en online database som dere alle står fritt å bruke.

Denne har felt for div test resultater samt komentarfelt.

Kanskje ikke det beste utseende, men der jobbes med endret utseende og flere funksjoner.

Link i signaturen min.

 

Hei!

 

Den hadde jeg faktisk ikke fått med meg! Linken altså.... :oops:

 

Men en slik database finnes det jo flere av og ikke misforstå, det er en kjempefin løsning til det det er tiltenkt, men er ikke det jeg er ute etter.

 

Hensikten med min løsning, er til eget bruk, altså KUN tilgjengelig til meg, men valgt å dele den slik at andre kan få nytte av samme løsningen. Jeg er ikke den ivrigste til å bruke andres ladedata og dette var ment som en sikker og elektronisk løsning for lagring "i farten". Håper jeg forklarer meg rett her....

 

Jeg liker å se på andres ladedata for å sammenligne osv....

 

noen som skjønner noe som helst av hva jeg mener? :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

En database med andres ladninger må selvsagt brukes med vett. Man kan ikke bare lade ukritisk men jeg håper på å kunne finne kuletyper som gir bra presisjon og det er kjekt å sammenligne med andres data som Xprez skrev.

Synes det er ett bra tiltak! Man skulle kanskje kunnet sortere databasen etter kaliber eller lader? Tror det hadde vært en bra ting dersom mange legger inn data iallefall.

 

Mine rifleladninger er forresten aldri max pga at kulene jeg har brukt ikke har likt så veldig mye fart i mitt våpen og jeg vil ikke brenne opp løpet for noen få m/s ekstra. Har bare testet 3 forskjellige kuletyper men har testet mange forskjellige ladninger med dem da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...