visløff Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 som overskriften sier, hvor kan mann få tak i kal. 12 buckshot. i norge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norrøna Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 En forretning som selger hagleammunisjon ville være en bra plass å lete.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 alle butikkene rundt meg selger iallefall Buckshot, så enig med siste taler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visløff Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 syns det bare var litt rart at ingen har de i katalogene på internett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 skjeldent alt er med i katalogene på nett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ranger#44 Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Snakk med din lokale forhandler. Har han ikke inne, kan han sikkert skaffe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visløff Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 var og hørte med forhandler og da fikk jeg BB hagle patroner, noen som vet størrelsen på hagla i patrona. er vel ikke til og samenlingne med buckshot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
22.Wmr Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 bb er vel ca 4.5mm, mangler noen mm til buckshots Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 buckshot er uansett ikke brukanes på vilt 4.5mm holder i massevis. skal du ha brutal hagle ammunisjon så prøv heller slug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
visløff Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 tror det stodb 4,1 på patronene jeg handla så det får vel holde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoachimN Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Buckshot er vesentlig grøvre en B og BB FF 5.84 mm ,F 5.59 mm ,TT 5.33 mm,T 5.08 mm ,BBB 4.83 mm .BB 4.57 mm ,B 4.32 mm Buckshot starter så vidt jeg vet på Nr 4 buckshot 6mm, og slutter på 0000 9,7mm. Disse måler 8,4 mm og skal da være str 00. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rino Hals Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Beklager at jeg er nysjerrig, men hva bruker dere disse til?? Det er vel så som så med dekning med så grove hagl?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VeT|Us Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Buckshot, og spesielt 00 Buck etter sigende, er ganske populært i USA i visse stater der kun munningslader og hagle er tillatt på deer. Har inntrykk av at visse typer av deer der borte som kun kan jaktes med hagle er på størrelse med en medium norsk hjort? Ser personlig ikke noe poeng med buckshot i Norge når vårt lille rådyr uansett faller for en velplassert sverm av langt mindre hagl som gir bedre dekning. Men: Smaken er som baken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bård 308 Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 en jeg kjenner ble sendt ut på rypejakt av bestefaren med buckshot str 00 ble faktisk to bom på han Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenny Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Alle skudd man avfyrer må vel ikke være til jakt? Er lov å ha det litt morro også. Men er ikke de fleste buckshots laget av bly? Kanskje derfor det ikke er så lett å få tak i.. Vet de selger på svinesund ihertfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoachimN Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Stemmer bra det. Jeg har aldri brukt buckshot på jakt. En kompis av meg testet den på ca 15 m og samlinga var god. Tror faktisk jeg ikke ville skutt no matvilt med den. Men på lengre hold blir det nok heller tvilsom dekning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein85 Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Kunne vært inntresant og prøvd buckshot på rådyrjakt. burde funke greit det opp til max 20 m.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abs Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Kunne vært inntresant og prøvd buckshot på rådyrjakt. burde funke greit det opp til max 20 m.. Ja så hva skal du med det da når vanlig haggel på det holdet gir bedre dekning og mange flere haggel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein85 Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Fordi jeg liker og gjøre mine egne erfaringer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chopper Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 har et eksemplar av remington med 16 hagl i patrona. mener å huskeat det er minimumskrav til hvor mange hagl som skal være i en haglepatron på jakt, eller e det æ som e heilt ute på jordet? greit man får kjøpt mye rart som ikke er lov til jakt i Norge, men som har høy morrofaktor. klart man har med seg en slugs i beltet i bjørneterritorium. mener å huske at minimum er 100 hagl i patronen. e det nån som har mer vett på det her enn mæ som kan opplyse mitt uvitende hode i saken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rammstein85 Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Tror det var før dem åpnet for bruk av slug/bukkehagl. er jo ikke så lenge siden dem gjorde om den forskriften. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Kravet om antall hagl i patronen er opphevet, men all buckshot man får tak i er bly så da er man like langt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts