Jump to content

To bjørner skutt i Østerdalen.


Lynxlaika

Recommended Posts

:D Der er den 4 skutt i Åmot og jakta er over for i år :cry:

 

Nåja... 4 er mer enn nok skal bjønn få lov til å få et skikkelig fotfeste i HELE Hedmark og by på fantastiske jaktopplevelser for fler jegere :D

 

Den 4 skutt for rasen i mitt hjerte...Vestsibirsk laika :mrgreen:

Kjempejobba Raiko fra Trysil.

 

Den første som datt i år oppe i Pasvik, var også for en veslaika.

Link to comment
Share on other sites

Synd vi ikke har bjørn her på vestlandet :(

Dette må jo være den opptimale jakten og kunne delta på i nærommrådet sitt.

 

Å jøssdå, her finst endelig bjørn her også, men det er vel ikkje akkurat så store konsentrasjonene av den.. Sikkert spennande jakt, men så lenge hjorten gjer meg spenninga eg treng, så klarer det seg for min del. :)

Link to comment
Share on other sites

:D Der er den 4 skutt i Åmot og jakta er over for i år :cry:

 

Nåja... 4 er mer enn nok skal bjønn få lov til å få et skikkelig fotfeste i HELE Hedmark og by på fantastiske jaktopplevelser for fler jegere :D

 

Bjørnen har fått fotfeste i Hedmark. Det ble ved DNA-prøver påvist over 50 bjørner i Hedmark for to år siden.....

Link to comment
Share on other sites

Å jøssdå, her finst endelig bjørn her også, men det er vel ikkje akkurat så store konsentrasjonene av den.. Sikkert spennande jakt, men så lenge hjorten gjer meg spenninga eg treng, så klarer det seg for min del. :)

 

Speningen med hjortejakt er gull verd den, men og få felle selve bamsen må jo være litt av et kar stykke :wink:

Vestlandet er stort, og det hender vel at det rusler en bamse i indre strøk. Men noen bestand har det nok ikke vært siden begynnelsen av 1950 tallet.

Sauebøndene regjerer i disse traktene, og rovdyra er vel ikke særlig velkommen, så lisensjakt er nok en fjern drøm.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...