Jump to content

Godkjent ettersøkshund


Harefrøken

Recommended Posts

Det er med en aldri så liten stolthet i pennen jeg gjerne vil dele med kammerater og offentligheten forøvrig at jämthundtispa mi på 7 1/2 år og jeg er blitt en "offentlig godkjent ettersøksekvipasje". La meg få presisere: Vi har ikke trent i 7 1/2 år! :wink:

La dette derfor være en oppfordring og klapp på skulderen til dere som starter med voksne hunder, av forskjellige grunner.

 

Vi har vært igjennom mye, men i høst er tiden endelig kommet for hunden min og meg. Jeg kan nesten ikke tro at det er sant at jeg som førstegangsjeger er så heldig å også få være en del av en ettersøksekvipasje allerede fra starten.

 

Takk for mange råd både her på forumet og på chatten.

 

Jeg gleder meg utrolig til å ta fatt på veien videre!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger alle sammen!

 

Ilatad og FMH: Takk for oppfordringene om å oppdatere tråden etterhvert. Det skal jeg jammen gjøre. :-)

 

Tispa: Jeg er kjempeglad for den oppbackinga du ga meg i vinter etter at jeg hadde fått tilbakemelding om at det nærmest var et håpløst prosjekt jeg hadde begynt på. Jeg er utrolig glad for å ha kommet i havn med godkjenninga. Nå får tiden bare vise hvor flink vi blir.

 

Ranger: Ja, det stemmer at man kun trenger fersksporprøven ved regodkjenning med ny hundefører. Og ja, jeg har lært masse og kommer til å fortsette å lære veldig masse i ukene som kommer! :-)

 

Bamsegutt: Hyggelig å høre at den nye prøven gikk bra da! Jeg og min hund tok riktignok to fersksporprøver, men besto heldigvis på begge prøvene. Har du rukket å få kortet fra NKK?

 

sevenr: Jeg bor i Finnmark, og her har vi, såvidt jeg har skjønt, krav om at en ettersøksekvipasje må være fysisk tilstede i jaktfeltet under utøvelsen av jakt. Så den formelle godkjennelsen betyr at hunden min og jeg kan steppe inn og bidra hvis jaktlaget som har vært så sprek å invitere oss med, trenger det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...