Jump to content

Eget emne for "Rimfire"


Poacher

Recommended Posts

Hva syntes dere om en egen del omkring Rifle-Rimfire, altså skille ut dette ifra "Rifle". Og ha en egen del omkring disse?

Det begynner å bli noen forskjellige rimfire etterhvert!

 

Skal ikke legge meg bort i dette omkring "Pistol-Rimfire" om det er behov der også?

Link to comment
Share on other sites

Tja, skal du ha et tema med randtenningspatroner så inluderer det vel også .44 henry, 12,7 x 44R, 50-56 Spencer osv...

 

Men jeg regenr med det er .22 longrifle (og der om kring patroner) Og det tror jeg kan være interessant (altså det vi gjerne kaller "salong" våpen. Skulle gjerne sett at det dukket opp noe slikt, og da med både rifle og håndvåpen kategori.

Link to comment
Share on other sites

Tja, skal du ha et tema med randtenningspatroner så inluderer det vel også .44 henry, 12,7 x 44R, 50-56 Spencer osv...

 

Men jeg regenr med det er .22 longrifle (og der om kring patroner) Og det tror jeg kan være interessant (altså det vi gjerne kaller "salong" våpen. Skulle gjerne sett at det dukket opp noe slikt, og da med både rifle og håndvåpen kategori.

 

Rimfire er vel i hovedsak disse fire 22 LR, 22 magnum (wmr), 17 mach 2 og 17 HMR.

Men støtter og det om legge rimfire som eget emne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg observerer nå at Salongen har kommet som emne :D

Er det meningen at denne skal omfatte både rifle & håndvåpen i .22lr m.flere?

Er heller ikke sikker på om alle får med seg dette emne, og forstår hva det er tiltenkt som?

Ville selv valgt å sette Salongen rett under rifle. Så sant det er tiltenkt rifle delen?

Syntes heller ikke navnet var det beste valget... :? Har dog heller ingen forslag selv bortsett ifra "Rimfire"

Link to comment
Share on other sites

Salongen har kommet for å bli. :wink:

 

Underteksten taler vel for seg, gjør den ikke?

Meningen er at alle kurante randtenningsvåpen og skyting med kaliber .22LR, 17hmr, .22Mag osv. skal ligge i det forumet.

Føler noen for å poste om sin .22LR Pistol i det forumet, så er det mulig det også. :)

Link to comment
Share on other sites

Tuller du? Salongen er jo helt genialt, alle vet vel hva en salongrifle er? Når det gjelder innhold er det åpent for både rifle og pistol, men om en føler at man heller vil ta det under Pistol blir man neppe sablet ned av den grunn. Skillet innenfor rifle er større enn for pistol, og dermed blir grensen litt flytende. Tror vi skal se hvordan det fungerer før vi vurderer noen egen pistolgruppe for 22.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...