Jump to content

Salongrifle Ruger vs Remington


ZTerje

Recommended Posts

Jeg har hatt begge og ville nok ikke ha kjøpt noen av dem igjen, men hvis jeg måtte hadde det blitt en 10/22 siden det finnes så mye stæsj å få kjøpt at man faktisk kan få en brukanes rifle.

 

Med fare for å hisse på meg en haug med halvautofans: vurder en skikkelig boltrifle før du bestemmer deg :wink: !

Link to comment
Share on other sites

Har en 10/22T etter å ha pusset, polert og limt på litt metall i avtrekket, fått en Baracuda stokk og beddet i et par omganger har avtrekk og presisjon kommet.

 

Ellers er jeg enig med Malle, bolt er bedre til trening, hadde ikke garderoben vært sprengt ville en CZ varmint vært på vei inn der.

Har etter en del kikkert monteringer merket meg at 22-270 spuden til Bushnell colimering ikke går inn i en CZ pipe, men i de amerikanske. Forklarer nok at CZ ofte har bedre driv og ofte god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny smellert :D !

 

Da gjenstår det bare å spore opp så mye billig ammo som du har råd til... Det pleier å gå unna litt med en slik en :wink: : "Piff!...Bom?...piffpiffpiffpiffpiffpiffpiff!...nytt magasin og hei hvor det går!". Artig er det uansett :D !

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt begge og ville nok ikke ha kjøpt noen av dem igjen, men hvis jeg måtte hadde det blitt en 10/22 siden det finnes så mye stæsj å få kjøpt at man faktisk kan få en brukanes rifle.

 

Med fare for å hisse på meg en haug med halvautofans: vurder en skikkelig boltrifle før du bestemmer deg :wink: !

 

Enig med deg her, selv om jeg har 597 og er godt fornøyd etter at glidestengene ble korrekt justert.

 

Forøvrig så er det skrevet en masse om disse to på forumet

http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=remington+597&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

http://www.kammeret.no/forum/search.php?keywords=ruger+10%2F22&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k

Så er det bare å lese seg gjennom trådene:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...