Jump to content

Eberlestock tillbehør


Slingshot

Recommended Posts

Heisann!

 

Det er ikke lenge igjen til jakta starter for fult, og jeg har følgende problem. Kjøpte en eberlestock riflesekk hos Wingevåpen før nyttår i fjord. Og trenger nå en del ekstrautstyr til denne sekken (Dragonfly 107J) Det jeg ønsker er et zip-in panel, en super spike duffel og gun cover.

 

Har prøvd følgende:

 

Wingevåpen: Vert på telefonen x antall ganger med beskjed at de venter inn tilbehør i månedskiftet. Etter en del mailer uten svar og telefoner ingen tar får jeg følgende svar på mail:

 

Beklager men dette har vi dessverre ikke på lager.

 

Vi har problemer med å fa tak i utstyr fra denne leverandøren.

 

Midway: Litt sentralbord tennis her også, men får vite at de har fått inn en hel del tilbehør til denne sekken og at varene vil ligge ute på nett dagen etter. Dette er nå tre dager siden, varene er ikke på nett. Ringte flere ganger i dag uten at den jeg måtte prate med var ledig, for så at han var dratt hjem.

 

Combat-kit.no: Har ringt dem flere ganger uten svar. Lagt igjen beskjed på svarer, men ingen respons.

 

Tja hva skal man si?? :roll:

 

Kan jo vente å se om Midway får varene sine på nett.

Kan bestille direkte, men regner med at viss Winge har problemer så er det sikkert ikke kjappere og enklere for meg.

Combat-kit.no ? Eksisterer de i det hele?

 

:?: Noen som vet om andre plasser å bestille tilbehør til denne sekken? Helst her til lands evt ikke lenger unna en at jeg kan få varene til 10 sept og senest 25 sept?

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipsene.

 

Ringte til practac, han har ingenting på lager. Hennviser til Combatkit. Han kan skaffe viss jeg ikke kommer ut av knipa. Ringte Cimbatkit igjen, fortsatt bare svarer :roll:

 

Dersom practac må bestille direkte fra leverandør går det sikkert raskere å fikse dette selv. Sannsynligvis billigere også.

 

Prøvde nettbutikken til eberlestock.com Der er siden nede :shock: Prøvde for morroskyld å ringe, men det er nå sefølgelig utenfor kontortid.

 

Det er ikke måte på så kronglete dette skulle bli. Får prøve å ringe i kveld tenker jeg.

 

Fortsatt motakelig for tips dersom noen kjenner noen som kjenner noen som kan fikse dette :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Bestilte "zip-in", og super spike duffel direkte fra Eberlestock for noen dager siden. Ca $25(zip) ca $40? super spike og $24 frakt. Zip-en er i camo nylon, fikk beskjed om at den som passer 107J i Max 1 advantage camo først er å få tak i om en mnd. I følge Eberlestock skal nå siden være oppe å gå igjen, i alle fall kom minst en av emailene mine igjennom, selv om jeg fikk melding om at så ikke var tilfelle. Fikk straks mail tilbake om at systemet hadde vært ute av drift forrige helg.

Handlet direkte etter å i lang tid ha forsøkt å komme i kontakt med Combatkit. Når jeg etter laaaaaaaaaaaaaaaang tid fikk kontakt pr tlf (via via via) fikk jeg opplyst at vedkommende som styrte nettbutikken var syk, og kom til å bli det en stund. Ellers hadde jeg handlet der, prisene deres er helt overkommelige og det skulle ikke forundre meg om det faktisk blir dyrere sluttregning etter å ha kjøpt fra USA.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte nettopp en sekk fra eberlestock (gunslinger II) hvor jeg bestilte med ekstra shotgun scabbard (greit å ha dersom man skal på posteringsjakt med rifle og hagle og det er et lite stykke å gå). Dagen etter jeg hadde bestillt bestemte jeg meg for at jeg ville ha en caps også, så jeg sendte en mail til Glen Eberle om han kunne slenge med en caps.

 

Rundt 5 dager etter jeg bestilte kom pakken i posten og da var capsen inkludert.

 

Glen Eberle var forsåvidt også veldig velvillig når det gjaldt å svare på spørsmål per mail angående produktfunksjonalitet før jeg bestilte, rask respons med god informasjon rett fra grunnleggeren av selskapet.

 

Har du noen problemer med underleverandører anbefaller jeg deg å bare gå rett til eberlestock, rask og god service, og jeg tror det endte opp billigere enn prisen ved combatkit.

Link to comment
Share on other sites

Vel... Jeg liker godt at den er top/frontloading og ikke bare toploading slik som GS1 er. Toppen er litt trang, så med GS2 kan man legge den horisontalt og åpne den fra fronten som en vanlig bag som ligger på bakken. Dette er en bonus, men for all del den fungerer nok fint som toploading only også.

 

Bortsett fra dette så er den også ganske tung. Dette har nok noe å gjøre med at jeg kjøpte millitærvarianten som har kraftigere (og da også tyngre) materialer, samt at GS2 har mer glidelåser og flere nylonstropper og andre komplikasjoner som øker vekten i forhold til GS1.

 

Sånn ellers syns jeg den er ett flott bæresystem med veldig mye tilpasningsmuligheter, og når jeg hadde fiklet med disse omtrendt en time fikk jeg den akkurat perfekt for min rygg og da var den skikkelig komfortabel. Man kan justere lengden på skulderstropper, hvor høyt på sekken skulderstroppene er festet og selvsagt lengden på magebeltet, så det skal gå fint å tilpasse den til de fleste rygger og kropper.

 

En annen fordel er at de diverse compression straps etc kan tilpasses løst så du kan bruke dem til å feste ekstra utstyr utenpå sekken som f.eks sovepose og evt telt, dersom du skal på en litt lengre tur og de 47 (eller hva det nå var) literne inni sekken ikke holder. Det samme kan sies om molle systemet som mer eller mindre dekker sekken og som jeg ser for meg kan være greit om du har lyst til å feste for eksempel en slire med en machette eller noe liknende utenpå sekken. Type ting som er greit å komme til uten å ta av og åpne sekken, men som er upraktiske å skulle ha i beltet.

 

Bortsett fra det med vekten (som var mer eller mindre selvvalgt) er nok min eneste innvendelse hvordan sekken er fungerer sammen med drikkeblærer. Den står reklamert som kompatibel med 3l drikkeblærer, men dette vil jeg si er en overdrivelse. I sekken er det lagd hull for slangene til drikkesystemet og dette fungerer bra, men med min camelbak 3l blære ble lommen inni sekken som drikkeblæren skal ligge i for liten når blæren var full. Det går selvsagt fint å la denne bare ligge i hovedrommet i sekken, o jeg regner med at dette ikke er noe problem med en 2 liters blære eller dersom 3literen ikke er full, men jeg hadde likevel satt pris på at disse lommene var litt større så de holdt en 3l blære uten at noe tøt ut. Disse lommene (det er en på hver side) er ganske elastiske så det er mulig at problemet ikke er volum men heller at camelbak's 3l blære er lengre og tynnere enn hva sekken er designet for, men med det systemet jeg har tyter blæren ut ved toppen.

 

Topplokket har to rom, hvor det ene er et større rom med en del lommer for grei organisering av utstyr som lighter, ammunisjon, kniv etc. Det andre rommet er ett mindre rom som er polstret med et fleece-liknende materiale samt at glidelåsen er utstyrt med ett ekstra gummisegl for å forsikre vanntetthet. Dette rommet virker tenkt som et oppbevaringssted for type mobiltelefon, gps, håndradio etc.

 

Jeg har ikke fått testet sekken i felten enda, men av det jeg har sett hittil tror jeg jeg har gjort et godt kjøp.

 

Jeg kan se om jeg kan få tatt noen bilder av den og de beskrevne fordelene og ulempene, dersom det er ønskelig.

Link to comment
Share on other sites

Da har man bestilt litt tilleggsutstyr til Phantom sekken direkte fra Eberlestock :mrgreen:

 

A3BB BirdBag (håper at man får litt ryper å putte oppi den)

E1ES Strap Keepers C: Olive

A1SS Shotgun Side Scabbard Color: Olive

A2MP MultiPack C: Olive Cordura

 

Vet ikke helt hvordan man kan feste den multipack saken, men det finner jeg vel ut av når jeg får greiene..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Gammel tråd dette her,men jeg gjør ett forsøk!

 

Jeg er ute etter en liten pung/taske til å ha haglepatroner i.Skal feste den på hoftebeltet på X1A1 sekken min.Ut ifra det jeg kan finne av originalt tilbehør,er det ikke noe som er helt som jeg har tenkt meg.

 

Mest ideelt ser jeg for meg ei taske som tar rundt 10 patroner,med åpning i topp som er festet med borrelås.Den trenger ikke være original Eberlestock hvis noen har tips/link til ett produkt som kan funke.Er heller ikke fremmed for å modifisere ett produkt hvis noen har tips eller lure løsninger.

Link to comment
Share on other sites

Til dere som har prøvd dagstursekkene; Jeg leste testen fra Jakt nr 2 2011 der X1 kom bra ut. Eneste negative var at riflefutteralet tok nedi/slo borti beina..

 

Jeg er 172 høy, tror dere at dette kan bli et problem for meg? Ser for meg at turgleden blir redusert om rifla stadig prikker meg i beina..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...