Jump to content

Våpenslknad uten våpenskap


Linduvarri

Recommended Posts

Ta ett bilde av skapet, de fleste har ett kamera eller en mobil med kamera, det følger som oftes ett ark med monteringsdetaljer også for skapet, kopier dette også.

 

Selv krysser jeg bare av for at jeg har ett skap, som jeg også har.

Må kjøpe meg ett skap til også.

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Jeg leverte fire våpen søknader i slutten av mai, og siden dette var mine første våpen så hadde jeg ikke våpenskap fra før av. Og siden jeg skulle kjøpe meg en halv-auto rifle så var det krav om at jeg hadde skap. Jeg hadde planer om å kjøpe skapet på samme plass som våpnene, noe som jeg også gjorde, så jeg bare krysset av for at jeg hadde skap.

 

Det gikk som en kule. Ingen spurte meg om noen ting. Hvis jeg var deg så ville jeg bare krysset av for at du har. Hvis ikke du har mulighet til å kjøpe deg et skap før du kjøper våpenet da.

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt.

Overgangsreglene gjelder for de som allerede har våpen, men mangler våpenskap.

For nye kjøpere (etter 010709) må våpenskap være på plass før eller samtidig med første våpen.

Jeg fikk da innvilget våpensøknaden min på mitt første våpen etter 5 dager uten våpenskap, eller noen annen form for "innelåst" oppevaring...

Link to comment
Share on other sites

Isåfall er innvilgelsen en saksbehandlingsfeil, ingen skal få innvilget våpensøknader uten å ha våpenskap.

Enten man har man våpen fra før eller ei, og søker etter 01.07.2009. Så skal det gis avslag om man ikke har krysset av for at en har våpenskap.

 

Har man fått innvilget ved en feil, så sørg for å få våpenskap inn i heimen fortere enn svint. Dette da en ikke er dekket av untaket.

 

Fristen til 01.07.2010. Gjelder kun for den som har våpen fra før 10.07.2009. som ikke skal handle flere våpen før fristen går ut.

Link to comment
Share on other sites

Isåfall er innvilgelsen en saksbehandlingsfeil, ingen skal få innvilget våpensøknader uten å ha våpenskap.

Enten man har man våpen fra før eller ei, og søker etter 01.07.2009. Så skal det gis avslag om man ikke har krysset av for at en har våpenskap.

 

Har man fått innvilget ved en feil, så sørg for å få våpenskap inn i heimen fortere enn svint. Dette da en ikke er dekket av untaket.

 

Fristen til 01.07.2010. Gjelder kun for den som har våpen fra før 10.07.2009. som ikke skal handle flere våpen før fristen går ut.

hmmm...ikke noe fare for hjemmekontroll her jeg bor akkurat da...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...