Jump to content

Påmelding NM sivilpistol 2009 åpnet


Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Har jeg forstått reglene riktig om jeg mener å kunne bruke Walther P22 i siv 1 og BUL M5 Ultra-X i siv 2?

Trenger et stevne for å beholde godkjenningen.

 

Hvis BUL'en er 9mm så går den i Siv 2 ja, Waltheren er vel Siv 5, er en del for stor til Siv 1. Hvis du ikke har brukt "tuningverktøy" fra Bosch på den... :mrgreen:http://www.bosch-pt.no/boptocs2-no/Cate ... _id=101272

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg skyter pistol nesten hver dag, blir det dessverre lite praktisk skyting.

Mener å huske å ha lest at for å opprettholde godkjenningen som sikkerhetskurset gir, må en delta på et stevne minst hvert annet år. Korriger meg gjerne om det er feil.

Beklager at dette blir på siden av trådens opprinnelige tema.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg skyter pistol nesten hver dag, blir det dessverre lite praktisk skyting.

Mener å huske å ha lest at for å opprettholde godkjenningen som sikkerhetskurset gir, må en delta på et stevne minst hvert annet år. Korriger meg gjerne om det er feil.

Beklager at dette blir på siden av trådens opprinnelige tema.

Har jeg aldri hørt om...men for å være på den sikkre siden bør du nok komme å skyte NM i sivilpistol. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Som Hassel skriver, så tror jeg ikke det er noen aktivitetskrav for å beholde "godkjenningen", men det er nok ganske lurt å stikke innom ett og annet stevne. Det kan jo f.eks skje regelendringer, som kan få konsekvenser. Bl.a. har man jo nå det med tørravtrekk før lading, som tidligere "har vært tillatt", som nå sender deg rett hjem(ifølge regelboka) Det har vel egentlig skulle gjort det før også.

 

Ellers er det helt greit at du stiller slike spørsmål i "tråden min" :mrgreen:

 

Og som cowboyen sier, for å være sikker så MÅ du skyte NM sivilpistol :lol:

Link to comment
Share on other sites

Er det nå noen som kan anbefalle noen nye våpen i 22LR som går i Sivilpistol 1 klassen?

 

Walther THP, Beretta 21, Taurus PT-22 og Jennings (med navn venner) er alle for store for kassen!!

 

Ja, det et par gamle 25 Acp lomme pistoler som går, men går det er ikke mange og jeg vet ikke om neon pistoler i 22LR som går i den klassen.

Link to comment
Share on other sites

forresten, er det dress-plikt? jeg har faktisk blitt tvunget til å kjøpe dress, men jeg vet ikke om den passer etter sommerens øl-og-burger-orgie.

 

Nei, ikke på dette stevnet. Ingen andre ting enn sivilpistolreglementet å forholde seg til. Men det er jo bare bra om noen stiller i den "gamle" sivilpistolånden :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne meldt meg på, men ser ikke ut som jeg har noe våpen som ikke gir meg ekstremt med bakdeler

 

Har

 

a) en snub-nose revolver 38 special, 5 cm løp, og kun 5 skudd, og hylster som er tregt og trekke fra. Hvorfor er det ikke noe egen klasse for snub-nose revolvere, det er jo det som er EKTE sivilrevolver, man går da ikke med store revolvere og smoking.

 

Sivilpistol 1 er vel for snub nose revolvere, men mindre en 7,5 mm, hva slags revolvere er det da, lommerevolvere i 22 LR ??

 

Ingen klasse for snub-nose 5 skudds ????? Er det skrivefeil i regelverket? er det maks begrensning på mindre enn 7,5mm altså? ikke minimum?

 

b) 9mm pistol, men for stor den jeg har til å stille opp i noen av boksene.

Link to comment
Share on other sites

Sivilpistol 4 er snubnose klassen. 5 eller 6 skudds spiller ikke så stor rolle da det kun skytes 10 skudd pr stage.

(nå ble vel NM tittelen i fjor tatt med verdens nest største snub... en ruger redhawk alaskan i .480)

Sivilpistol 1 er for virkelig små pistoler slik som baby browning osv, dog mener jeg at man også kan bruke de bitte små singelaction revolverne som ble laget i statene en stund. og det er ikke skrivefeil i regeleverket der.

Stiller du så skal du nå alltids få låne en ekstra skyter. Kan tilby sivilpistol 2 og 5 i allefall, og 3 om du er hypp på å skyte en biteliten .45 acp og bytte magasiner.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne meldt meg på, men ser ikke ut som jeg har noe våpen som ikke gir meg ekstremt med bakdeler

 

Har

 

a) en snub-nose revolver 38 special, 5 cm løp, og kun 5 skudd, og hylster som er tregt og trekke fra. Hvorfor er det ikke noe egen klasse for snub-nose revolvere, det er jo det som er EKTE sivilrevolver, man går da ikke med store revolvere og smoking.

 

Sivilpistol 1 er vel for snub nose revolvere, men mindre en 7,5 mm, hva slags revolvere er det da, lommerevolvere i 22 LR ??

 

Ingen klasse for snub-nose 5 skudds ????? Er det skrivefeil i regelverket? er det maks begrensning på mindre enn 7,5mm altså? ikke minimum?

 

b) 9mm pistol, men for stor den jeg har til å stille opp i noen av boksene.

 

A) Det er folk som skyte med 5 skuddsrevolver i sivilpistol. Og det er vel ingen som går med store revolvere... Maks løpslengde i Sivilpistol 4(Revolver) er 80 mm. LØpslengden er her det eneste fysikse begrensningen. Og det er store variasjoner på hva som brukes :mrgreen:

Og nei, det er ingen klasse for 5 skudds revolvere. Man kan desverre ikke opprette en klasse for hvert våpen :D

 

B) Maks størrelse på Sivilpistol 2 og 3 er sånn ca Glock 19/23 størrelse.

 

Men ønsker du å stille på stevnet, så vil det vel ikke være noe problem å låne våpen. TFS har også en Glock 19 som kan lånes ut til Siv 2

 

Edit: kugutten kom meg i forkjøpet

Link to comment
Share on other sites

Sivilpistol 4 er snubnose klassen. 5 eller 6 skudds spiller ikke så stor rolle da det kun skytes 10 skudd pr stage.

(nå ble vel NM tittelen i fjor tatt med verdens nest største snub... en ruger redhawk alaskan i .480)

Sivilpistol 1 er for virkelig små pistoler slik som baby browning osv, dog mener jeg at man også kan bruke de bitte små singelaction revolverne som ble laget i statene en stund. og det er ikke skrivefeil i regeleverket der.

Stiller du så skal du nå alltids få låne en ekstra skyter. Kan tilby sivilpistol 2 og 5 i allefall, og 3 om du er hypp på å skyte en biteliten .45 acp og bytte magasiner.

 

Enig med Hassel, 5 eller 6 skudds spiller ikke så mye rolle(men litt)

 

Rugeren stillte vel ikke i fjor, men den ble nr. 2 i 2007 :mrgreen: Men i år får den nok ligge i skapet sitt, så skal S&W 325 får luftet seg :mrgreen:

 

Og i Sivilpistol 1 er det noen som stiller med små revolvere ja

Link to comment
Share on other sites

S & W 325 har ikke den for langt løp da?

 

Jeg leser på internett at løpet er over 102 mm (2,5 tommer)

 

 

Og hva er optimalt våpen for Sivilpistol Klasse 2?? vurderer å kjøpe våpen for denne klassen, er PPK 38 ACP bra eller er det andre alternativer som klart er å foretrekke ?

Link to comment
Share on other sites

S & W 325 har ikke den for langt løp da?

 

Jeg leser på internett at løpet er over 102 mm (2,5 tommer)

 

 

Og hva er optimalt våpen for Sivilpistol Klasse 2?? vurderer å kjøpe våpen for denne klassen, er PPK 38 ACP bra eller er det andre alternativer som klart er å foretrekke ?

 

Hvilken formel bruker du for at 2,5" skal bli 102 mm? :D

 

Optimalt våpen i Siv 2, f.eks Glock i 9x19, 380 auto eller for de sære 357 SIG

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg feilberegnet nok 2,5 tommer

 

Hvem forhandler Clock 380 (compact 25?) ? er disse å få ta i her til lands, noen som har den på lager, rekker muligens å få inn kjøpetilatelse før NM

 

 

Og noen tips om hvordan man bør trene på hurtigomladning av revolver?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg feilberegnet nok 2,5 tommer

 

Hvem forhandler Clock 380 (compact 25?) ? er disse å få ta i her til lands, noen som har den på lager, rekker muligens å få inn kjøpetilatelse før NM

 

 

Og noen tips om hvordan man bør trene på hurtigomladning av revolver?

 

Aldri prøvd glock i 380. men Glock 26 er bare kjempeartig å skyte med. må nesten skaffe meg en 27 eller 30 med tiden til sivilpistol.

Glock importeres av safety and security. ta en telefon til dem. www.sss.no

Link to comment
Share on other sites

Sivilpistol 2 er da ellers kjent som Glock19 klassen... Ingen grunn til å kjøpe en liten 26, med mindre man vil ha en da. Min sivilpistol 2 er cz75 compact. I siv pist 3 har jeg en Detonics combat master i .45 acp, men med den må jeg bytte magasin for å skyte en stage så den henger litt etter Glock23.

Er man skrekkelig opptatt av å vinne, så bør man jo ha mulighet for å skyte 10 skudd uten omlading.

 

Forøvrig mener jeg at det burde opprettes en egen klasse for klassiske singlestack pistoler, Slik som wather PP, Colt Officers, ymse Berattaer osv....

Desuten burde det være mulighet for å skyte fler klasser på NM!

 

Lover å arrangere stevne når jeg kommer hjem fra flatlandet!

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg feilberegnet nok 2,5 tommer

 

Hvem forhandler Clock 380 (compact 25?) ? er disse å få ta i her til lands, noen som har den på lager, rekker muligens å få inn kjøpetilatelse før NM

 

 

Og noen tips om hvordan man bør trene på hurtigomladning av revolver?

 

Jeg tror SSS har 25 på lager. Hadde ivertfall det for ett par uker siden.

 

Du kan jo evt. høre med undertegnede om pris på Glock......

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...