Jump to content

Ledig plass i garderoben!


WinchesterM94

Recommended Posts

Du kan har jo blaser, mauser, S&l, Røssler, Merkel og Sauer er de systemvåpena jeg vet av. Alle er sikkert fine våpen :)

Men av en eller annen grunn liker jeg Sauer og Mauser best.

:shock: alle vet jo at blaser er best... nei, skal slutte tulle med en gang.

Jeg ville valgt blaser, hvorfor? jeg har sansen for korte hendige våpen+ rettrekker mekanismen+oppspenner mekanismen og jeg liker resten med de. Men dette er en smaks sak. Finnes mye å velge i, så dagens motto er: velg å vrak;)

Link to comment
Share on other sites

Det er bare det at jeg synes Blaster er stygg og farlig, men den virker fornuftig.

 

Lurer på om det ikke var med samme argument ymse slekter bygget ekteskap på i gamle dager. Systemet så ihvertfall ut til å fungere den gang, selv om løpsskifte nok var noe man ikke snakket høyt om...

Link to comment
Share on other sites

Kanskje det ikkje kjem som ei bombe, men eg ville valgt ein med lang ( kanskje lengst ? ) fartstid i gamet, nemlig Mauser M03, lekker børse med alle muligheiter..

 

Eller skal du gjere det skikkelig, så får du tak i ein Mauser M98 Oberndorf sivil låsekasse, sett ein flink børsemaker til å lage ei skikkelig system rifle.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Blaser K95 i .308 med 50 cm løp. Eg har nettopp kappa løpet på min .243 ned til 50 cm og våpenet er blitt utruleg hendig og lett :D

 

Monterte lyddemper på min .243 og fikk bedskjed av børsemaker at 51 cm var min. lengde på .243 uten å miste for mye hastighet.

 

Har du merket noen forskjell i hastighet eller presisjon etter du kappet pipa?

Link to comment
Share on other sites

Da er det bare å kjøpe en Blaser og ha lomma full av kikkerter. En kikkert innskutt til hvert kaliber.

Eller så er det bare å ha en tabell med antal klikk som skal justeres for hvert løp og velge en schults, Mauser eller Sauer.

 

Synes man skal løfte blikket litt..........det finnes noe annet en Sauer. Dem er populære og svindyre, men jeg tror jeg skyter like godt med min schultz som er mye billigere.

 

Bare på trass ville jeg valgt noe annet en Sauer. Det er hakk i plata rundt dette sauer hysteriet.

Ta en Mauser eller Schultz.

Link to comment
Share on other sites

Forrige helg tittet og klådde jeg på en Mauser 03. En heftig og herlig rifle som jeg likte godt. Kanskje litt tung men nå kan den leveres med aluminium låskasse for å få ned vekten. Denne riflen har jeg kommet til å satt langt oppe på listen hvis jeg skulle ha innvestert i en systemrifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...