Jump to content

Butikker med våpen i Trondheims området?


vingemutteren

Recommended Posts

Skal kansje en tur til Trondheim i morgen (om vei på hjem veien til Møre).

Så det jeg lurer på er om der er noen butikker med såpass med våpen i hyllene, at det er verdt å ta 20 ekstra mil på hjemveien (er i førsteomgang ute etter en rimlig rifle i 308w). Slik at jeg får sjangsen til å kjenne på litt forskjelligt.

 

Så langt er Savage ute (både med og uten acu trigger, da sikkringsfløyen gir meg spader).

Like så er Tikka T3 ute (har en SV i 223R fra før, og det får holde).

Har først og fremst lyst til å kjenne på modeller fra remington og Icon.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, kan ikke love deg at du finner noe veldig billig.. Men XXL har to avdelinger her. En på Tiller og en på Lade. Det hender det ligger noe snask til en god pris der... Ellers har du Axel Bruuns Sport1 i elgsetergata, G-sport i munkegata, Rogne Våpen på Heimdal, Intersport Gigant på Lade, og det er vel det jeg kommer på i farta. Av de fire sistnevnte er vel Intersport dårligst på våpen, Rogne pleier ikke å være akkurat billig, men ikke spesielt dyr heller, men det er en fin butikk med masse fint stæsj i! Og så er jo kompetansen bak disken ganske mye høyere der enn i de andre butikkene! Verd et besøk, helt klart.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var en runde å tittet på våpen i Trondheim for 2 uker siden, XXL på Lade og Tiller, Lefstad sport(G-sport) i sentrum + Rogne våpen på Heimdal, jeg mener at ingen har bra utvalg med våpen i hyllene, men Rogne Våpen hadde mest/flest våpen inne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har handlet endel hos axel bruun i munkegata og er veldig fornøyd der. Rogne fikk jeg oppi halsen da han påstod hardnakket at hans pris på en lanber hagle var kjempegod og at det ikke fans bedre tilbud i nærheten. Hans pris var 11000 ferdigprutet mens axel brrun og sportshytta kunne levere samme hagla til ca 7000...

 

XXL har gode priser og OK utvalg, men ikke imponert over de ansattes våpenkunskaper

Link to comment
Share on other sites

Kjør nedpå svartlamon å hør me folka som bor der. De er glade i våpen å sånnt har jeg hørt. Spanderer sikkert en petterøes 3000 også :)

 

Fra spøk til alvor;

Anbefaler XXL Lade og Tiller. Holder å besøke en av disse, da de stort sett har det samme begge butikkene. Men, er de tom for det du skal ha på den ene, så har de kanskje på den andre. XXL er butikken for deg som vet hva du skal ha, og som klarer å finne det våpenet du vil ha selv uten alt for mye tips og triks fra betjeningen. Axel bruun i prinsensgate er forresten godsjappa når man vil slå av en våpenprat med betjening som vet hva de snakker om.

Link to comment
Share on other sites

Vil legge inn en liten formel protest på uttalelser om våpenkunnskapsnivået på XXL på Lade. Har en kamerat som nettopp har begynt der, og han er meget oppegående når det gjelder våpen av alle slag:-) Det samme kan jeg vel si at jeg har fått inntrykk av at resten av gjengen der oppe er også, selvom du sikkert kan treffe på "hu blonde på 18" som knapt vet bak fram på ei hagle:-)

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med ToreD når det gjelder våpenkunnskapen til de på xxl Lade.

Ærlige er de og. Titta på en lerduekaster for 800kr, men fikk beskjed om at den bare var no drit.

Penger spart:)

Må også legge til at det ville ikke vært meg i mot om "hu blonde på 18" hjalp meg med utstyret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...