Jump to content

Erfaring med amo til pardini gt9 ?


jegeren

Recommended Posts

Här i landet i öster är det väldigt många som använder Magtech 115 gr hp. Den går riktigt bra i de flesta 9 or
Hva har det med spørsmålet å gjøre? :?

Jeg er meget godt fornøyd med CCI Blazer 115gr FMJ eller Geco 124gr FMJ i min Pardini GT9 6" og kan trygt anbefale de.

Les forøvrig denne tråden: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=33&t=13132&start=0&st=0&sk=t&sd=a.

Link to comment
Share on other sites

I min har jeg skutt vanlig mil-ammo, CCI både messing og aluhylser, Magtech, Winchester og Fiocci 115, 124 og 158 grain. Har prøvd de ut systematisk. Har ikke greid å finne forskjeller som er av praktisk betydning.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ifølge samme Hunters House er det løpet som kalles polygon ikke egentlig et polygonløp, og det er jeg villig til å være enig i.

Karlslunde Sport (også i Danmark) kaller løpet polygon, så jeg går da sterkt ut fra at de snakker om samme typen løp.

Link to comment
Share on other sites

er det et spørsmål, med flere svar
Jaha? Enten går de eller ikke? (Er vel ikke noe som heter at de nesten går vel? :wink: ) Da har du kanskje noe som ikke går i Pardini'en som du vil advare mot? (Og jeg mener ikke hjemmeladet ammo hvor du har glemt kruttet! :P )
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en GT9 kjøpt fra Danmark med polygomløp fra Karl Walther, som det blyet mye i ved bruk av blykuler.

Både selvstøpe ( i forskjellig vekt og hardheter) og fra Kulegrossisten (TA)

 

Fikk nettopp et nytt løp kjøpt hos Børselars, med tradisjonel rifling.

Vel det er ikke helt riktig, for det var riflet på en for meg ny måte..

Vanligvis pleier bommenes bredde og avstand til neste bom vare nesten lik, i det nye løpet var bommenes bredde ca !/3 kanskje så mye som 1/4 av avstanden mellom bommene.

Men,,, det blyer betydlig mindre, ja nesten ingen blying å snakke om i det hele tatt :D

Nå som det er funnet 4 ladninger som ligger på 124-125 i faktor, gjennstår det bare å finne ut hvem av dem som samler best :wink:

Link to comment
Share on other sites

er det et spørsmål, med flere svar
Jaha? Enten går de eller ikke? (Er vel ikke noe som heter at de nesten går vel? :wink: ) Da har du kanskje noe som ikke går i Pardini'en som du vil advare mot? (Og jeg mener ikke hjemmeladet ammo hvor du har glemt kruttet! :P )

 

Svært så hyggelig tone du hadde i helga da . . .

 

Drittslengingen kan du ta på et annet forum :!:

Link to comment
Share on other sites

Enig! Hadde jeg ment det som drittslenging hadde jeg nok ikke inkludert smiletegnene! Hva er det i innlegget som får deg til å kalle dette drittslenging? For å slippe å plage leserene i tråden her kan du jo ta det på pm?

Og, hvis du har noe som ikke fungerer i Pardini'ene er iallefall jeg glad hvis du kan skrive om det? (Kommentaren om hjemmeladet ammo har vel de fleste hjemmeladere opplevd vil jeg tro..) Veldig greit å finne ut hva man bør styre klar av også!

Ha en fortsatt god helg! :)

Link to comment
Share on other sites

:) Det er vel bare gale rifleskyttere og hagleskyttere som ormer.. Regner med at det holder i massevis med å fjerne eventuell rustbeskyttelse i løpet og kanskje fornye smurningen? Da jeg fikk min GT9 så var det rett til bana! Den var det ikke nødvendig å gjøre noe med iallefall! Nå bare drar jeg filla gjennom løpet av og til og vedlikeholder med en liten dråpe olje av og til etter behov...

(Ikke forvent at du treffer kun innertiere første dagene med nytt våpen forøvrig. Den krever tilvenning som alle andre våpen! :wink: Har jeg sagt gratulerer!?)

Link to comment
Share on other sites

Du får vente med gratulasjonene til posten har levert varene, jeg er alltid litt skeptisk når noe kommer med posten.. Har mistet datamaskiner til 20 000 og andre småsaker tidligere der pakkene har sjekket inn på terminaler og postkontor, men aldri kommet seg derifra :P

Link to comment
Share on other sites

er det et spørsmål, med flere svar
Jaha? Enten går de eller ikke? (Er vel ikke noe som heter at de nesten går vel? :wink: ) Da har du kanskje noe som ikke går i Pardini'en som du vil advare mot? (Og jeg mener ikke hjemmeladet ammo hvor du har glemt kruttet! :P )

 

Svært så hyggelig tone du hadde i helga da . . .

 

Drittslengingen kan du ta på et annet forum :!:

 

Paranoia får nesten en ny betydning her :lol:

Ta 3 dype åndedrag, Hood og pust. Vi er jo her for å ha det hyggelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...