Jump to content

Franchi Fast White/black


Melk

Recommended Posts

Heisann!

 

Lurte på om noen hadde noe erfaring med "Franchi Fast White/Black" ? (Halvauto)

Tenkte på at jeg skulle gå for denne, men det viser seg at det er lettere sagt enn gjort.

 

Finnes jo ikke en eneste butikk som jeg har hørt med som har denne på lager, men kan bestilles lett opp.

Men de vil jo self ikke bestille denne hvis ikke jeg skal ha den!

Det forstår jeg også, men hvordan skal jeg kunne si at det er den jeg vil ha hvis ikke jeg får holde i den en gang?

 

Det er som å kjøpe en bil når du kun har lest annonsen!

 

Tenk om vi i tillegg kunne få teste våpenet før vi kjøpte det.. en butikk med skytebane på baksiden....

Det er drømmebutikken det!

 

Jaja, setter pris på om jeg kan få litt tilbakemeldinger på denne børsa hvis noen har erfaring med den.

 

Mvh

 

Melk

Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg kjøpte en Franchi Black til gutten på 17 år i fjor fra Winge, dette er et glimrende våpen. De gangene han ikke skulle på jakt så "lånte" jeg denne, har brukt den på langturer etter fjellrypa og på gåsejakt. Vi er begge fornøyd med våpenet, den "spiser" alt av ammo, er lett å bære og i tillegg følger det med skims for de som trenger å justere litt.

Link to comment
Share on other sites

Du er velkommen til oss, lagerstatus er meget bra fra førstkommende fredag på Franchi Fast Black og Fast Black Pro.

 

Takk for det, men styrer dessverre unna.

Etter mail og flere telefoner, har jeg ikke fått svar på noen av delene.

Handler jeg våpen, blir det av noen jeg kan få tak i når jeg trenger dem. :cry:

 

 

Det er klart du skal teste våpenet før du kjøper det, vil ikke forhandler gå med på dette så kjøper du våpenet et annet sted :wink:

 

Hehe, det har ikke jeg hørt om hvert fall, men hvordan skulle det gått for seg mener du? :)

 

Hei, jeg kjøpte en Franchi Black til gutten på 17 år i fjor fra Winge, dette er et glimrende våpen. De gangene han ikke skulle på jakt så "lånte" jeg denne, har brukt den på langturer etter fjellrypa og på gåsejakt. Vi er begge fornøyd med våpenet, den "spiser" alt av ammo, er lett å bære og i tillegg følger det med skims for de som trenger å justere litt.

 

Ja, har bestemt meg nå tror jeg. Eneste jeg sitter i fast på er om jeg skal ha pipe på 61cm eller 66cm, men det er vell heller et luksus problem :lol:

Må nesten holde i begge tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

forstår ikke at det skal koste 3000 kr mer for white enn det gjør for Black.

3000 kr for "fargen" som dekker 25% av våpenet max.

 

Kan det stemme?

 

Nå så jeg faktisk på Winge sin side, og White koster 12990,- mens black koster 9990,-

Link to comment
Share on other sites

Ser på hjemmesiden til Franchi at Black er blånert, mens White er nickeled (heter det forniklet på norsk?). Antar at det er for bedre rustbeskyttelse.

Jeg synes også at 3000 i prisforskjell høres litt drøyt ut.

Link to comment
Share on other sites

Ser på hjemmesiden til Franchi at Black er blånert, mens White er nickeled (heter det forniklet på norsk?). Antar at det er for bedre rustbeskyttelse.

Jeg synes også at 3000 i prisforskjell høres litt drøyt ut.

 

Alså du antar at white har bedre rustbeskyttelse?

 

Mulig det kanskje er på grunn av kolben?

Hvis man ser her :

 

Black

1519.jpg

 

 

White

franchi_i12-limited1.jpg

 

På Black viser Winge hagla med plastkolbe.

På White viser Winge hagla med Trekolbe.

 

Kanskje det er det?

Ser hvertfall sånn ut på bildet.

 

Wingemannen?

Er du her?

 

hehe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det ble Franchi Fast White til slutt, og nå har jeg være på banen 2 dager på rad.

Jeg aner ikke om det er jeg som har blitt en bedre skytter, eller om det er børsa som passer meg bedre, men jeg er UTROLIG fornøyd!

Av 7 serier på lerduebanen har jeg et gjennomsnitt på 21 treff per serie.

synes ikke det er så ille :)

 

Hadde jeg vist om dette våpenet, men alikevell kunne få velge mellom alle prisklasser og hagletyper, ville jeg valg Franchi Fast White igjen uten tvil.

Kjempegøy! :)

 

Edit : Forresten jeg har sett folk diskutere om det er mere slit med halvautomat med tanke på puss av våpen.

Svaret er JA!! det er MYE er slit med puss av en halvauto.

kruttslam sammler seg også i avtrekksystemet og det er mye mer kriker og kroker pluss mange flere deler å pusse.

 

Men... Det er verdt det! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kjøpte meg nylig en Fast Black og er storfornøyd. Den trengte riktignok en dag på lerduebanen for å mate uten feil, men etter 3 esker 32grams jaktammo og 6 esker lerdueammo har hagla gått feilfritt siden.

 

Forøvrig har hagla god balanse og et tiltalende design, jeg er glad valget falt på nettop denne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå vet ikke jeg om du har sjekket ammopriser i det siste, men man får jaggu mye ammo for et par tusen kroner. Det er vel snakk om noe pakker for å myke opp fjære litt.

Jeg har en benelli m2 og den brukte jeg bare lerdueammo på, hendte den ikke lada om, men etter noen pakker så har den fungert upåklageli

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Hva er forskjellen mellom Franchi Fast Black Pro og Franchi Fast Black? Pro-versjonen koster ca 13000,- mens den andre koster 10000,-.

Lurer på om den er 200gr lettere.

Oljebehandlinga av stokken/kolben er gjort flere ganger slik at den vil være litt finere i trevirke. Men en flaske med shaftoil til hundrelappen så er den til fast black like fin.

Du får nok ikke fast black til 10000 men rundtom 11500 til 12000.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Hva er magasinkapasiteten? Og løpslengde? Finner ikke noe om dette på norske forhandleres sider..

 

Vurderer denne opp mot Benelli M2

 

Tror de kommer med løpelengder 61,66 og 71 cm og magasinkapasiteten er vel 4+1 12/76. En stund siden jeg drev å leste alt jeg kom over av info om denne hagla så vil ikke garantere att dette er riktig.

 

mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte fast white i fjord sommer og er meget fornøyd, har brukt den på alt ifra gås til rype og med alt ifra

lerduepatroner til 12/76 extended range og den veksler med alt. Nickelbeleget virker og være meget slite

sterkt, optowood stokken ser ut som ny enda, sinsykt behagelig og drasse med seg på lange rypeturer pga

den lave vekta. Kjøpte forøvrig med 66cm løp, lete hagler har et rykte på seg for og være vinglete men syns

ikke fast haglene er vinglete ihvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...