Jump to content

Kahles på tilbud. Har jeg gjort et bra kjøp?


Dadden

Recommended Posts

Var innom Rana Jakt og Villmark i går, og der hadde de et tilbud på Kahles Helia Compact 2,5-10x50 til kr7995,-. Lysten vant over fornuften og jeg slo til og kjøpte en slik. Har montert den på min lille Tikka T3 Hunter i 308 med 47 cm løp, og nå veier hele riggen 3,4 kg, nesten ett kilo mindre enn gammelsakoen med Leupold 3-9x40. Tikkaen skal brukes til allsidig jakt på det meste som kan skytes med rifle.

Har jeg gjort et bra kjøp? Om så er, så hadde de flere igjen. Det var visstnok et jubileum hos Schou som gjorde at de hadde dette tilbudet.

Et raskt nettsøk hos andre forhandlere viser priser mellom 10 og 12k.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette skal være et bra kjøp. Skal selv gå til anskaffelse av ny rifle og kikkert, og har smattet på denne pakken. Jeg kommer nok til å gå for Zeiss Classic Diavari 3-12x56, denne får jeg for en tusenlapp mer. Men Kahles'en er nok uansett en knallkikkert...

Link to comment
Share on other sites

Sure Shot: Hvor får du zeiss classic 3-12*56 til tusen kroner meir??

 

Trådstarter: Gratulerer med nytt sikte :) :) Du har gjort et bra kjøp, det er heilt klart! Kahles er etter min meining blant dei aller beste. Å skal sammenligne med zeiss, blir berre synsing når man ikkje har testa dei sikta opp mot kvarandre. Har en kompis som har Kahles. Blei spesielt imponert over skarpheten på dagtid når vi sikta på lengre hold. Vi sammenligna med sikter som nikon monarch i samme forstørring i tillegg til zeiss victory med 56 lysåpning.

 

Hjortetrekk

Link to comment
Share on other sites

Heisann ,

har sans for de som skriver ut fra "tester" de har gjort. Sikkert ikke helt nøyaktig, men likevel betre enn de som ikke har gjort noen sammenlikninger i lys og skumring. Kontrast, skarphet , lyssterk ...

Kanskje er Zeiss litt oppskrytt ?? Har ingen personlig kjennskap til den - det må sies ! Er Zeiss classic så mye betre enn Kahles eller Meopta meostar når vi sammenlikner like dimensjoner .... ? t.d 3-10 * 50 eller 3-10 * 56

Link to comment
Share on other sites

Tror heller at Kahles er en 'unsung hero'. Den har kommet litt i skyggen av Zeiss og Swarovski.

 

Kahles er visstnok kjøpt opp av Swarovski som etter sigende skal legge ned produksjonen av Kahles og selege fabrikken, men ikke Kahles-navnet 8) Slik håndteres en for sterk konkurrent i blårussens verden :lol:

 

For ordens skyld; har selv Zeiss, SuB og Kahles..... Me like Kahles :D

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk gode "kammerater". Da har skuldrene atter senket seg etter investeringen. Alle disse gode bekreftelsene var det jeg trengte i disse finanskrisetider. Ha en fortreffelig helg alle sammen , og for en gangs skyld: Nyt at jaktsesongen 08/09 er over, nå er det bare papp, asfalt, mårhund og villsvin igjen å jakte på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...