Jump to content

Boss & Co på Villmarksmessa


Purdey

Recommended Posts

Da kan jeg fortelle at det London baserte våpenfirmaet Boss & Co Gunmakers stiller på Villmarksmessa 27-30 Mars med et lite utvalg hagler. Dette er en helt unik mulighet til å få se verdens kanskje beste våpen for jakt. Som en kuriositet så kan jeg si at dette er den eneste Messen Boss & Co deltar på i år.

Link to comment
Share on other sites

Jepp det er første gangen Purdeys er på den messa og er drfr grunnen til at de ikke kommer til Norge i år. responsen vi fikk der var faktisk formidabel. og standen er splitter ny, men jeg vet ikke hvordan den så ut da. Var den bra?? skulle vist være en flatskjerm med masse bilder ifra fabrikken, håper ikke jeg var der og gjorde en idiot av meg selv!!!

 

Hvordan var IWA sånn generelt? mye nytt å fortelle?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
:roll:

 

Jada, du syns nok sikkert vi er noen idioter som ikke digger alt av Londonbørser.. :) De sykt rike folka som kjøper dem har vel ikke all verdens peiling, de skal vel bare ha det dyreste, være seg børse, bil, fly eller hva det måtte være :wink: Åå ...det er godt å være "fattig", og kunne kose seg med mine tre velbrukte "simple" hagler til 20 000 stykket :lol:

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst vil jeg si at jeg svært gjerne kunne tenkt meg et par sånne. :) (Jeg så på dem på messa, men torde ikke å klå og tafse, i frykt for å komme borti noe med stokken, ripe opp metallet eller noe sånt.)

 

Men siden jeg er verken selfmade krøsus eller født til gamle penger, vil nok dette aldri være innen rekkevidde for meg. Likevel finner jeg stor glede i at fiffen binder så ufattelige summer i slike våpen, det er jo på en måte deres lille bidrag til utjevning mellom dem og meg. :D

Link to comment
Share on other sites

Hadde eg hatt ei slik hagle, så hadde den hengt fint inne i et monter på veggen, hadde aldri brukt ei slik hagle til jakt...

 

Så gammle Aya`en hadde fortsatt vært min følges venn i skogen...

 

Men fantastiske våpen uten tvil, for å ikkje snakke om det treverket, herregud for et lekker stykke tre....

Link to comment
Share on other sites

Hadde eg hatt ei slik hagle, så hadde den hengt fint inne i et monter på veggen, hadde aldri brukt ei slik hagle til jakt...

Det kommer vel helt an på hva slags jakt man drar på, det? Hvis jeg hadde hatt råd til å jakte fasan eller grouse med fiffen i UK, ville ei sånn hagle vært helt på sin plass. Men til norsk jakt? Kanskje til finværsjakt over en setter i lett tilgjengelig lirypeterreng, med en fritidsbolig (ikke hytte ;)) som base, men ikke til den jakta jeg bedriver. Sånn sett er jeg enig med deg.

 

På samme måte synes jeg Lamborginier og Maseratier er nydelige biler, men her jeg bor har jeg ikke mulighet til å bruke en sånn til det den er laget for. Slike leketøy havner i samme kategori som Halle Berry: Usannsynlig vakkert og sexy å se på og absolutt noe å drømme om, men verken tilgjengelig eller særlig anvendelig for oss vanlige dødelige.

Link to comment
Share on other sites

Disse er de dyreste haglene som er å få kjøpt, men uten tvil de beste også. Hadde ikke hatt noe problem med å bruke den på jakt om jeg hadde hatt muligheten til å eie en slik, men hadde jeg hatt valget ville jeg heller hatt en Boss S/T SxS fra tidsrommet 1900-30.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Men siden jeg er verken selfmade krøsus eller født til gamle penger, vil nok dette aldri være innen rekkevidde for meg. Likevel finner jeg stor glede i at fiffen binder så ufattelige summer i slike våpen, det er jo på en måte deres lille bidrag til utjevning mellom dem og meg. :D

Eller kanskje viktigere (de blir ikke så blakke som meg uansett): De bidrar til å holde de beste børsemakertradisjoene i hevd!

Men den O/U-en på filmen så ikke særlig elegant ut - det må mye placebo-effekt til for å overbevise meg om at den skal koste 50 - 200 ganger mer enn et helt OK italiensk våpen!

Link to comment
Share on other sites

Et lite paradoks er at alle de italienske (L Bosis, fabbri, piotti ect ect) kopierer Boss sin O/U!!

 

Smaken er som baken, og jeg sier ikke at jeg har rett og at de som har råd til slikt vet så mye mer om våpen enn andre. Men som det er vnt tidligee her så er det å kjøpe slike våpen noe helt annet enn det å kjøpe enn so10 eller perazzi ol. Og her er også en helt vesentlig forskjell i antall våpen produsert og måten de blir produsert på.

Link to comment
Share on other sites

var der i dag også. Fikk snakke med en hyggelig kar fra Boss & co. Men best av alt var at jeg fikk lov til å klå på både O&U og side by siden :D . Det var en fantastisk finnish. Men sist men ikke minst utrolig god balangsen i våpnene. Alt som mangleer nå er en Lotto gevisnst ,og sette seg på ventelisten. Med en produksjon på 25 våpen i året. Hvis jeg ikke hørte galt.

 

Så Purdy hvis du ville gjøre meg den tjeneste. Å overbringe min takk til Boss & co. for at de er villige til å Komme på messen og vise seg fram. Så hadde hvert supert.

 

Mvh

Henning

Link to comment
Share on other sites

Ja Fansoy er kanskej det flotteste det kontinentale europa har å tilby hva våpen har å tilby.

 

Jeg kikket litt på de Krieghoff-ene som var der og det var et trist syn. dette luktet ikke my håndarbeidet. De er sikkert funksjonelle, men svært lite eksklusive etter mitt syn. Trist og se at låskassene ikke en gang har sett sandpapir.

Link to comment
Share on other sites

Utelukkende som en advarsel til alle som liker pent tre, tradisjoner, ekslusive kundelister og håndverk: unngå sesong 3 av "Bullshit" - The Best.

 

Jeg er en snill fyr som gjerne lar folk beholde drømmene :)

 

Personlig bruker jeg heller tiendeparten av en Boss til ammunisjon og trening...(det er min drøm), men flotte var de, bavares.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...