Jump to content

Problemer med bestilling fra Midway


Freeride

Recommended Posts

Har akkurat fått en pakke fra MidwayNorge. Pakken er forhåndsbetalt betalt, men på posten ville de også ha betalt kr.192,- for forenklet tollbehandling :shock:

 

MidwayNorge er da en norsk nettbutikk, og oppgitt sum for varene skal da vel være den totale summen som skal betales!

Pakken har blitt sendt fra MidwaySverige, men det skal da ikke vel ha noe å si?

Har før fått pakker MidwayNorge med opprinnelse USA og Danmark uten at noe slikt som dette har skjedd. Dessverre tar de ikke telefonen etter kl 16:00 så jeg må vente til i morgen med å få en forklaring fra de.

 

Har jeg rett i at jeg ikke skal legge ut noe for fortolling når jeg har bestilt varene fra en norsk butikk?

Link to comment
Share on other sites

Nei, det er ikke nevnt med et ord.

 

Kjøpsbetingelser

 

1.Frakt kr. 75,-

 

2. Varene selges med 10 dagers full returrett i følge kjøpsloven. Ved evt. retur, må varene sendes som vanlig pakke. Varer sendt i oppkrav vil ikke bli løst ut. Legg ved en kopi av fakturaen/pakkseddelen, samt en kort beskrivelse av hva returen skyldes. Hvis returen ikke skyldes feilekspedering eller reklamasjon vil kunden bli belastet med utsendelsesporto samt et håndteringsgebyr på kr. 60,-

 

3. Ordre under kr. 300,- belastes et småordregebyr på kr 60,-

 

4. Ordre som ikke blir innløst, vil bli belastet utsendelsesporto, returporto, samt et håndteringsgebyr på kr. 60,-. Totalt ca. NOK 300,-

 

Midway Norge As tar forbehold om prisendringer grunnet ugunstig valutakurs o.l.. samt evt. prisfeil i Internettbutikken/prislisten

Link to comment
Share on other sites

Dette med VISA og postoppkrav ser ut til å være litt "av og på". For noen måneder siden bestilte jeg en stokk og kunne kun betale med VISA. Pengene ble trekt fra konto, ført tilbake på konto for så å bli trukket fra konto etter en måned og en uke etter at jeg hadde produktet i hende. For en måned siden bestilte jeg hylser fra Midway og disse kunne jeg bestille per postoppkrav.

 

Stokken jeg bestilte stod med status "på lager", men den brukte veeeldig lang tid fra Vest agder til Hedmark. Bort i mot tre uker.

Link to comment
Share on other sites

Har opplevd det samme som Freeride for 10-12mnd siden.

Bestilte en våpendel fra Midway her på berget, denne hadde de selvfølgelig ikke inne på lager da deres "lager" befinner seg i Usa.... Etter noe uker fikk jeg postmelding om pakke fra utland og at posten gjerne ville ha betalt for forenklet tollbehandling. Våpendelen var da sendt direkte fra Midway-Usa.

 

Det var det neimen ingen problemer med å sende slike deler ut av Usa heller.

Link to comment
Share on other sites

Måtte betale på posten ja, trengte jo den delen noe så fryktelig. :wink:

 

Tok det opp med Midway samme dag og fikk avslag på en vare jeg bestilte tilsvarende prisen på tollbehandlingen.

 

Så du fikk mao ikke lov til å kjøpe den varen da? :lol::lol:

 

Beklager, bare måtte..... ;)

Link to comment
Share on other sites

Da ser saken ut til å ha ordnet seg for min del. Ringte Midway i dag og fikk snakke med en svært imøtekommende person. Det var selvsagt skjedd en feil, og fortollingsbebyret skal overføres til min konto. Så nå har jeg varene i min klamme hånd. Nå skal vi se hva KG12 er i stand til å få ut av pipa :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...